TOP 3 patarimai renkantis CRM programą

Ukmergė
Vytautas Nemunaitis Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Šiandien verslui tenka susidurti su itin dideliais duomenų ir informacijos srautais. Vartotojai tampa vis reiklesni, o rinkai globalėjant nenumaldomai auga ir konkurencija. Šioje kovoje laimi tie, kas geba pasiūlyti aukščiausios kokybės aptarnavimą ir personalizuotus sprendimus, o be CRM sistemos tai sunkiai įsivaizduojama.

Šį poreikį patvirtina ir augantis CRM sistemų naudojimas, ir didelė jų pasiūla. Tačiau kaip nepasiklysti ieškant verslui tinkamiausio sprendimo? Pateikiame tris patarimus, kurie padės išsirinkti geriausią CRM programą.

Apibrėžkite verslo poreikius

CRM sistema turi tarnauti verslui, o ne atvirkščiai. Tai reiškia, kad pasirinkta programa turi atitikti esamus verslo poreikius. Visi mėginimai prisitaikyti prie sistemos kainuoja brangiai ir galiausiai CRM programa vis tiek neatlieka savo funkcijų taip, kaip turėtų. Paslaptis slypi suvokime, kad kiekviena įmonė yra natūraliai susiformavęs darinys, turintis savo struktūrą, procesus ir veikimo modelius. Tinkama CRM programa neturi reikalauti prisitaikymo ar pokyčių, ji tiesiog turėtų natūraliai įsilieti į kasdienę veiklą ir apimti egzistuojančius procesus.

Dėl to svarbiausias žingsnis yra poreikių identifikavimas. Išnagrinėkite savo verslo procesus, struktūrą, pagrindines užduotis, sąveiką su klientais ir su kokiais duomenimis dirbate. Įvardinkite problemas, kurias CRM sistema galėtų išspręsti, apibrėžkite trumpalaikius ir ilgalaikius verslo tikslus. Štai keletas klausimų, kurie padės atlikti šį vertinimą:

  • kokius duomenis norite kaupti ir kodėl?

  • ar įmonėje yra pasikartojančių procesų, kuriuos būtų galima automatizuoti?

  • dėl kokių priežasčių stringa darbuotojų komunikacija?

  • ar optimaliai panaudojami turimi ištekliai?

  • ar pakanka informacijos sprendimų priėmimui?

  • kokie veiksniai trukdo didinti pelningumą ar plėstis?

  • kaip galima būtų pagerinti komunikaciją su klientais?

  • kas trukdo padidinti pardavimus?

Pasitikrinkite, ar nepermokate

Daugelis CRM sistemų siūlo įvairias funkcijas, bet tiesa yra tai, kad ne visos jos gali būti reikalingos. Antra vertus, funkcionalumas tiesiogiai lemia ir tai, kokia bus CRM programos kaina. Jei pasirinksite poreikius atitinkantį funkcionalumą, neteks permokėti.

Kaip bazines CRM programos funkcijas galima įvardinti kontaktų valdymą, įvairių rinkodaros ir duomenų rinkimo proceso automatizavimą bei pardavimų organizavimą. Tai svarbiausios sritys, kurios reikalingos kiekvienai įmonei, nepriklausomai nuo jos veiklos srities. Žinoma, funkcionalumas tuo neapsiriboja, nes kasdienėje veikloje neabejotinai praverčia ir projektų valdymas, ir įvairios integracijos.

Renkantis, svarbu įvertinti ne tik, kokia bus CRM sistemos kaina, bet ir per kiek laiko ši investicija atsipirks. Funkcionalumas turi padėti sutaupyti optimizuojant veiklos procesus. Taip pat reikia įvertinti ir ateities perspektyvas: galbūt keisis organizacinė struktūra, veiklos modelis ar net pati veiklos sritis. Pasidomėkite, kokia būtų CRM sistemos kaina diegiant papildomas funkcijas ar integracijas.

Išbandykite CRM programą

Manote, kad nemokama bandomoji programos versija yra tik reklaminis triukas? Tai visiška netiesa. Prieš priimant galutinį sprendimą, visada verta išbandyti pasirinktą CRM programą. Bandomoji versija atskleidžia ne tik funkcionalumą, bet ir vartotojo patirtį. Tai labai svarbu, nes net ir identiškas funkcionalumas skirtingose CRM sistemose gali būti realizuotas skirtingais būdais. Suprantama, kad bandomosios versijos testavimas reikalauja šiek tiek laiko ir sąnaudų, tačiau nėra patikimesnio būdo įsitikinti, ar pasirinkote teisingai.

Darbui su bandomąja versija skirkite apibrėžtą laikotarpį. Jei įmonė didelė, CRM programą gali išmėginti dalis darbuotojų iš skirtingų skyrių, tačiau įsitikinkite, kad visos reikalingos funkcijos bus išbandytos. Aptarkite su darbuotojais jų patirtį ir įspūdžius, prieš priimdami galutinį sprendimą.