REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2018 m. Kovo 31 d. 12:09

„Zipio draugai“ padeda specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams

Marijampolė

Loreta AkelienėŠaltinis: Etaplius.lt


33010

Programos ,,Zipio draugai“ pedagogų-konsultantų padėjėjų kvalifikacijos tobulinimo seminaras įvyko kovo 15–17 dienomis netradicinėje aplinkoje – Kretingos rajono Žibininkų kaime esančio Atostogų parko konferencijų salėje. Susirinkome iš visų šalies regionų. Seminaro medžiaga buvo ypač aktuali, nes mums trūko patirties, kaip organizuoti bendravimo valandėles, kad jose pagal savo galimybes galėtų dalyvauti skirtingų gebėjimų vaikai.


Foto galerija:

img-120.jpg
img-656.jpg

Įgyvendindami ,,Zipio draugų“ programą priešmokyklinėse grupėse ir pirmose klasėse pedagogai nuolat susidurdavome su problema: ką daryti, jei grupę lanko specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) turintys vaikai (pvz., negirdintys, nekalbantys). VŠĮ „Vaiko labui“ direktorė Aurelija Okunauskienė pristatė programos ,,Zipio draugai“ priedą. Jis parengtas remiantis įtraukiojo ugdymo filosofija, kurioje vaikų skirtybės suprantamos kaip natūrali įvairovė, kaip naujos galimybės, o ne kaip jų trūkumai. Vesdamas „Zipio draugų“ valandėles, pasinaudodamas priedu pedagogas galės suplanuoti kelių lygių veiklas, atsižvelgti į skirtingus vaikų gebėjimus, skirtingas komunikacijos galimybes. Priede išmaniai pateikta tam reikalinga medžiaga, pritaikyta sėkmingiau dalyvauti SUP turintiems vaikams. ,,Partnership for Children“ parengtame ,,Zipio draugų“ programos priede vaikams, turintiems SUP, pedagogai ras alternatyvių veiklų ir priemonių, idėjų, padedančių į veiklą įsitraukti skirtingų poreikių vaikams, padidins jų dalyvavimo programoje galimybes. Paramą vaikui bus galima teikti čia pat, bendroje veikloje neatskiriant jo nuo grupės (pvz., vaizdumu, skirtingais komunikavimo būdais). Įgyvendinant šias veiklas gali prireikti auklėtojo padėjėjo ar specialisto pagalbos, tačiau visi vaikai gali sėkmingai dalyvauti toje pačioje valandėlėje.

Seminaro metu pasidalijome patirtimi apie programos įgyvendinimą, žaidėme žaidimus, dirbome porose, grupėse, analizavome, gilinomės ir reflektavome. Seminaro medžiaga ypač aktuali: prisiminėme, pristatėme ir papildėme savo žinias, supratome, kad ieškant skirtingų ugdymo modelių, formų ir kt. siekiama pašalinti barjerus, kurie trukdo vaikams ugdytis bendrame sraute. Seminare pedagogų laukė daug staigmenų: filmo „Wonder“ peržiūra, diskusijos, poilsis. Namo grįžome pakylėtos, gavusios rekomendacijų, gerų emocijų, šilto bendravimo.

Genutė LEIBERIENĖ,

Birutė KUBELDZIENĖ

Marijampolės ,,Žiburėlio“ mokyklos-daugiafunkcio centro ,,Zipio draugų“ programos konsultančių padėjėjos savanorės



REDAKCIJA REKOMENDUOJA