Angle down Atgal

V. Pranckietis skeptiškai vertina galimybę prie Seimo pastatyti ministerijų miestelį

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis skeptiškai vertina pasiūlymą prie Seimo įkurdinti ministerijų miestelį.

Vyriausybės kanceliarija neatmeta ir alternatyvos – buvusio Edukologijos universiteto komplekso.

Anot V. Pranckiečio, sklypas prie Seimo reikalingas parlamento reikmėms.

„Tą žemę reikėtų labai tausoti ir naudoti Seimo reikmėms“, – BNS sakė V. Pranckietis.

„Aš norėčiau, kad kuo daugiau Seimo teritorijos, aplinkos galėtų priklausyti tiems žmonėms, kurie atvažiuoja į Seimą. Mano idėja būtų tokia – kad jeigu žmogus gavo kvietimą į Seimą, jis turėtų turėti vietą, kur sustoti su automobiliu, nes dabar yra problema, kad nėra kur sustoti“, – tvirtino parlamento pirmininkas.

Jo teigimu, svarstant Vyriausybės pasiūlymą, reikėtų išsamiai išnagrinėti eismo srautus.

„Labai padaugėtų automobilių, nežinau, kaip viskas atrodytų, reikėtų, kad specialistai pasakytų“, – sakė V. Pranckietis.

Transporto spūstis, kaip pagrindinę kliūtį prie Seimo įrengti ministerijų miestelį, nurodė ir parlamento vicepirmininkas „valstietis“ Arvydas Nekrošius.

„Kai ministerijų darbuotojai vakare pradėtų išvažinėti iš šitos vietos, natūralu, kad kamščiai baisuliniai susidarytų. Pavyzdžiui, dabar nuo Seimo bendrabučio iki tilto link Geležinio Vilko gatvės važiuojant piko metu užtrunka apie 40 minučių. Tai yra maždaug pusė kilometro ar šiek tiek daugiau“, – BNS teigė už kanceliarijos veiklą atsakingas parlamento vicepirmininkas.

„Jeigu čia atsirastų toks objektas, mažų mažiausia reikėtų arba kelius platinti, tiltą pastatyti, bet tai išbrangintų patį projektą. Vargu, ar apsimokėtų“, – svarstė jis.

Pasak A. Nekrošiaus, tokie objektai, kaip ministerijų miestelis, turėtų būti užmiestyje, kad prie jo būtų patogu privažiuoti.

„Kita vertus, yra saugumo klausimas. Kai vienoje vietoje sutelkiamos institucijos, nemanau, kad yra labai protinga saugumo atžvilgiu. (...) Esant kokiam nors konfliktui, teoriškai užtenka vienos bombos visam tam reikalui pabaigti“, – pridūrė jis.

„O jeigu dar pajuokaujant, tai atstatant istorinį teisingumą, reikėtų visas ministerijas į Kauną iškelti“, – sakė A. Nekrošius.

Seimo pirmininko teigimu, parlamento vadovybė tik aptarė Vyriausybės sumanymą, bet jokio sprendimo kol kas nepriėmė.

Rugpjūčio pradžioje paaiškėjo, kad Vyriausybė ekonomiškiausiu laiko variantą aštuonių ministerijų miestelį statyti prie Seimo, dabartinėje nemokamos automobilių stovėjimo aikštelės teritorijoje.

Studiją dėl ministerijų miestelio projekto atliko Turto bankas. Jis iš viso analizavo 11 Vilniaus vietų, galutiniame etape pasirinktos keturios: prie Seimo, buvusio Lietuvos edukologijos universiteto teritorija, sklypas A. Goštauto gatvėje bei teritorija stoties rajone.

Vyriausybės kancleris Algirdas Stončaitis BNS teigė, kad Seimo valdyba keliskart raginta pateikti oficialų atsakymą. Jei pasiūlymas dėl sklypo prie Seimo bus atmestas, anot jo, tektų rinktis kiek mažiau tinkamą ekspertų siūlytą variantą – buvusio Lietuvos edukologijos universiteto pastatų kompleksą.

„Geriausias siūlymas, paskaičiavus ir parkavimo, ir administravimo išlaidų, ir sprendimų priėmimo greitį, yra aikštelė prie Seimo. Be abejo, atsiranda šiokios tokios logistinės problemos dėl automobilių statymo, gal kitos. Norime formalaus sprendimo, jei ne – turime kitus variantus. Antras variantas, pasiūlytas ekspertų – „pedagoginio“ teritorija“, – teigė jis.

Pasak Vyriausybės, projektu siekiama mažinti šiuo metu ministerijų pastatams skiriamus asignavimus, darbuotojams tenkantį bendrą plotą ir energines sąnaudas, taip pat norint įrengti šiuolaikiškas darbo vietas tarnautojams.

Turto banko studijoje planuojama, jog apie 24 tūkst. kvadratinių metrų ploto naujų pastatų patalpose dirbtų apie 2 tūkst. tarnautojų.

Vyriausybė į naują valdžios pastatų kompleksą norėtų iškelti Aplinkos, Energetikos, Finansų, Socialinės apsaugos ir darbo, Sveikatos apsaugos, Susisiekimo, Teisingumo bei Ekonomikos ir inovacijų ministerijas.

Turto banko pateiktame investiciniame projekte nurodyta, jog ekonomiškiausia būtų statyti naujus pastatus, tai, priklausomai nuo vietos, kainuotų 62–67 mln. eurų.

BNS

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite