Angle down Atgal

Dyzelinių automobilių paklausa – mažiausia per paskutinius 10 metų

Seime vykstant svartymams dėl automobilių taršos mokesčio, naudotų automobilių prekyboje Lietuvoje jau vyksta pokyčiai.

Transporto skelbimų portalo Autoplius.lt duomenimis, trečiąjį šių metų ketvirtį net 15 proc. arba 600 eurų padidėjo vidutinė naudoto automobilio rinkos kaina – ji pasiekė 4 400 eurų ribą. Tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu šis rodiklis siekė 3 800 eurų. Tačiau, anot Autoplius.lt komunikacijos vadovo Mato Buzelio, tai nereiškia, kad naudoti automobiliai per metus taip stipriai pabrango.

„Liepos – rugsėjo mėnesiais į šalį buvo įvežta mažesnė senų bei didesnė naujesnių automobilių proporcija. Pernai 16-20 metų amžiaus grupės M1 ir N1 transporto priemonės sudarė 17,1 proc. importo rinkos, o šiais metais jų rinkos dalis sumažėjo iki 12,9 proc. Populiariausia, 11 – 15 metų amžiaus grupė sudarė 44,8 proc. importo rinkos – 2 proc. punktais mažiau nei prieš metus. Džiugu tai, kad atitinkamomis rinkos dalimis paaugo naujesnių amžiaus grupių automobilių proporcijos“, – pasikeitusį pirkėjų pasirinkimą įvardija Matas Buzelis.

Iš visų į Lietuvą pastoviai registracijai įvežtų automobilių 71 proc. dalį praėjusį ketvirtį sudarė dyzeliniai. Šio degalų tipo rinkos dalis sumenko 2,5 proc. punkto. Tokia, sąlyginai maža dyzelinių automobilių paklausa, pasak Autoplius.lt komunikacijos vadovo, nematyta per paskutinius dešimt metų. Pagal alternatyviais degalais įvežamus automobilius Lietuva išlaiko geriausią poziciją Baltijos šalių kontekste.

Naujų automobilių rinkoje trečiąjį šių metų ketvirtį buvo užfiksuotas 33,5 proc. augimas. Per liepos – rugsėjo mėnesius Lietuvoje buvo užregistruota net 12,1 tūkst. naujų M1 bei N1 tipo lengvųjų transporto priemonių. Tačiau automobilių rinkos ekspertas pabrėžia, kad dalis automobilių buvo reeksportuoti.

„Antrąjį ketvirtį naujų automobilių sandorių skaičius šoktelėjo net iki 14,6 tūkst., tačiau net 6,7 tūkst. buvo reeksportuota. Reeksportas perkopė 45 proc. visos naujų automobilių rinkos. Beveik kas antras naujas lengvasis automobilis net fiziškai nepasiekia Lietuvos“, – komentuoja M. Buzelis.

Nepriklausomai nuo Vyriausybės sprendimo dėl taršos mokesčio projekto, paskutiniam 2019-ųjų ketvirčiui Autoplius.lt komunikacijos vadovas prognozuoja padidėjusį rinkos aktyvumą. Anot automobilių rinkos eksperto, naudotų transporto priemonių prekybos verslininkai galimai suskubs parduoti kuo daugiau naudotų automobilių iki naujųjų metų.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite