Angle down Atgal

STEAM veiklos S. Šalkauskio gimnazijoje nenutrūko ir nuotolinio ugdymo metu

Šiaulių Stasio Šalkauskio gimnazija STEAM veiklas vykdo jau nuo 2016 m., kuomet gimnazija pasirašė bendradarbiavimo sutartį su VGTU ir sukūrė VGTU klasę. Ne kartą vykome į VGTU klausytis paskaitų, atlikti įvairių laboratorinių darbų, inžinerinėse laboratorijose stebėjome bandymus.

Nuo 2017 m. gimnazijoje formuojamos inžinerinės krypties klasės, kuriose inžinerinės krypties programa integruojama į mokomuosius dalykus pagal atskirą planą. Daug veiklų vykdoma bendradarbiaujant su socialiniais partneriais pasinaudojant SKU medelio, STEAM programų bei vykdomų tarptautinių projektų galimybėmis. Gimnazistai projektinių darbų metu gali išbandyti programavimą, modeliavimą, kūrybą, aplinkos tausojimą ir dar daug kitų veiklų, kuriose integruojama keletas mokomųjų dalykų (technologijos, informacinės technologijos, fizika, braižyba, dailė, dizainas, na o tarptautiniuose projektuose ir anglų kalba). Šiuo metu gimnazijoje vykdomas Erasmus+ KA2 programos projektas „Matematika, inžinerija, technologijos klasėje”, skirtas praktinės, patirtinės veiklos skatinimui.

Jau ketvirti metai iš eilės mokiniai ir mokytojai kasmet dalyvauja VGTU organizuotame projekte „Ateities inžinerija“. Šiemet žiemos sesijoje buvo pristatyti du projektiniai darbai. Aistė (4B kl.), Benas ir Povilas (3C kl.) tematika „Naujo pramonės gaminio modeliavimas (AutoCad)“ pristatė „3D metodinės priemonės braižybos pamokoms“ (vadovė – technologijų mokytoja Jūratė Burneikienė), o Modestas (4B kl.) pristatė gaminį „Dance Pad“ tematika „Roboto prototipo kūrimas“ (vadovė – informacinių technologijų mokytoja Daiva Railienė). Pavasario sesijoje, kuri vyko jau nuotoliniu būdu, tematikoje „3D spausdintuvo konstravimas“ mūsų gimnazistas Modestas (4B kl.) pristatė projektinį darbą „Atspausdintas 3D spausdintuvas“, vadovė – informacinių technologijų mokytoja Daiva Railienė.

Nuotoliniu būdu, naudojant Zoom programą, vyko ir kitų, mokinių įgyvendinamų inžinerinių projektų pristatymas. Gimnazijos bendruomenei buvo pristatyti projektai: „Bioninė ranka“, „Praėjimo kontrolė“, „Filmo kūrimas mobiliuoju įrenginiu“, Android programėlių kūrimas „Gimnazijos evakuacijos žemėlapis“, „Aplinkosauga – baldai iš knygų“, „Dizaino inovacijos – šviestuvas“. Nors dėl karantino ir teko kai kuriuos planus pakoreguoti, bet projektai buvo įgyvendinti sėkmingai.

STEAM ugdymas įvairiose integruotose pamokose sukuria mokiniams tinkamas sąlygas formuotis kaip kūrybingoms asmenybėms, gebančioms teorinę realybę perkelti į praktinius įgūdžius. Tokios pamokos yra įdomios, skatinančios inovatyviai mąstyti, pritaikyti kitose pamokose įgytas žinias ir pasijusti kūrėjais. Dalyvavimas projektinėse veiklose skatina tobulėti mokytojus ir mokinius, bei atveria naujas galimybes. O mes, nuolat ieškome naujų galimybių, dalyvaujame įvairiose veiklose, naudojame netradicinius mokymo metodus. Taip mokantis kyla mokinių mokymosi motyvacija, jų noras ieškoti, atrasti, sužinoti, išmokti, formuojamos tinkamos sąlygos mokiniui bręsti kaip kūrybingai, kritiškai mąstančiai, gebančiai įgyti inžinerines kompetencijas asmenybei bei jas taikyti pažinimui ir kūrimui. Tai ir yra visų mūsų tikslas.

Mokytojos Daiva Railienė ir Jūratė Burneikienė

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite