Angle down Atgal

Šilutėje pristatyti vardiniai dainininkės Ingos Valinskienės kvepalai „Aš laimINGA“

Balandžio 17-ąją, šilutiškiai turėjo unikalią progą išbandyti garsių, talentingų parfumerijos autorių sukurtus kvepalus. Šv. Velykų išvakarėse išskirtinio dizaino drabužių parduotuvėje „Stilinga kišenė” surengta kvepalų diena. Tądien Pamario krašto moterys kartu su aromatų verslo ir dėvėjimo eksperte Edita Vigelyte kalbėjosi apie kvepinimosi įpročius, parfumerinę etiką, tradicijas ir naujoves. Viena jų – pristatyti garsaus parfumerio Aisčio Mickevičiaus sukurti vardiniai, dainininkės, laidų vedėjos Ingos Valinskienės, kvepalai „Aš laimINGA“.

Išskirtinai „kvepiantis“ interviu „Pamariui“ su Edita Vigelyte:

–Šilutėje svečiuojatės ne pirmą kartą. Kartu su „Stilingos kišenės“ savininke Renata Tankeliun-Dotiene organizuojate mūsų krašto moterims unikalius vakarus. Atskleiskite, ko nori šilutiškės?

–„Kodėl tik šilutiškės? Parfumerija nėra tik moterų pomėgis. Kvepintis kviečiu ir vyrus, ne išimtis ir Šilutės vyrai. Kvepinimasis nėra infantilus užsiėmimas, kuris dera tik mergaitėms. Tai tinka visiems, kurie tik nori, tai daryti…

Šilutiškes, kaip ir daugumą parfumerijos mėgėjų, domina kvepinimosi taisyklės. Jos teiraujasi, kada, kokiais kvepalais ir kokias kūno vietas reikia kvepinti, kurie kvepalai skirti vyrams ar moterims ir pan. Žmonės nuolat ieško taisyklių. Matyt taip lengviau orientuotis mažiau žinomoje srityje, kaip, pavyzdžiui parfumerijoje. Parfumerija – „tamsus, mitų pilnas miškas”, anot parfumerio A. Mickevičiaus. Tačiau po pokalbių apie parfumeriją, tradicijas ir etiką, pasikeičia daugumos supratimas. Moterys vardija, kad anksčiau kvepindavosi tik tuo, ką pakankamai atsitiktiniu būdu išsirinkdavo ir aromato nekeisdavo ilgą eilė metų. Kodėl? Nes taip, anot jų, daro visos moterys. Tačiau kvepinimosi malonumo neatimkime ir iš vyrų“.

Ar vyrai paiso kvepinimosi taisyklių?

– „Žmogiška kvepintis ir nesikvepinti, mėgti kvepalus ir turėti šimtus buteliukų arba vos vieną. Pavyzdžiui, dauguma parfumerių ir parfumerijos kolekcionierių turi begalę kvepalų, tačiau jais nesikvepina. Išduosiu paslaptį – griežtų kvepinimosi taisyklių tiesiog nėra. Nors pasiūlyčiau, kad kiekvienas sugalvotų asmenines kvepinimosi taisykles, paisydamas parfumerinės etikos. Tai aktualu nuo tada, kai pasaulyje atsirado vis daugiau autorinių parfumerijos kūrinių. Anksčiau buvo lyg ir paisomos estetikos normos, tačiau šiuo metu yra autorių, kurie kuria savo taisykles ir išreiškia savo asmeninį estetinį skonį, kuris toli gražu ne visiems priimtinas. Parfumeriai sukuria labai gilius, klampius, arba keistus, ypatingai ryškių, aštrių medžiagų kvepalus. Tai išreiškia autoriaus idėją ir kartais tampa daugiau meno kūriniu nei vartojamų produktų.. Be to, Vilnius yra vienas iš labiausiai kvepiančių Europos miestų, būtent keistais kvapais“.

–Teigiate, kad žmonės vis bando susikurti taisykles, kurių vadovaudamiesi lyg ir praranda savitumą. Taigi, svarbiausia išsaugoti originalumą susikuriant individualias taisykles, tačiau paisant parfumerinės etikos?

–„Taip. „Nežudykime” savo giliais, klampiais kvepalais biuro kolegų, teatre, koncerte šalia sėdinčių žmonių. Tikėtina, kad jiems mūsų kvepalai gali nepatikti ir kelti blogus pojūčius. Žinau ne vieną pavyzdį, kai pažįstamas iš kino salės išėjo ne dėl prasto filmo, bet dėl šalia sėdėjusio žmogaus kvepalų kvapo. Tai kvapai, kurie kiekvienam skirtingai gali sukelti nemalonius fizinius pojūčius. Tačiau nereiškia, kad tai prasti kvepalai.

– Pavasaris. Kokį kvapą rinktis?

–„Visų aromatų pasirinkimą sąlygoja mūsų patirtis, asmeniniai prisiminimai ir išgyvenimai.. Tiesa, daug esame išgyvenę pavasarių, skirtingi jų kvapai, kurie mus lydi nuolat. Renkantis kvepalus geriausia vadovautis uosle ir prisiminimais. Pavyzdžiui, pavasario kvapas man asocijuojasi su vaikystės potyriais, kai laiką leisdavome kieme, ne internete, kurio tuomet dar ir nebuvo… Greta kaimynų daržuose augo juodųjų serbentų krūmai su nuostabaus kvapo ir skonio pumpurais. Ach, jie buvo nepaprastai….gardūs! Pamenu, kaip močiutė šaukdavo pro langą: „Nerykite žvėrys pumpurų! Tai kū gi valgysma vasarų!“. Kai A. Mickevičius sukūrė dvejus kvepalus su juodųjų serbentų aromatu, supratau, kad tai mano pavasario kvapas. O, kas žmogų lydi nuo vaikystės, nuo to nepabėgsi. Ir bėgti nereikia.

Taip pat, kai žmogus jaučiasi laisvesnis, skaidresnis, atviresnis, užsinori kvepalų, kurių nuotaika „atvira”. Aromatus galima charakterizuoti kaip „uždarus“ ir „atvirus“. Šį pojūtį sukelia skirtinga aromatų kompozicija“.

–Minėjote Vilniaus miestą – labiausiai kvepiantį Europoje. Kaip galėtų kvepėti Šilutė?

–„Dar nespėjau suprasti šilutiškių kvėpinimosi įpročių.. Šilutė man asocijuojasi su gražiais dalykais: žydinčios magnolijos, parkas su tvenkinėliais, kvepiančiais vandeniu ir nendrėmis. Šilutė maloniai asocijuojasi su gamtiniais kvapais: nupjautos žolės, meldynų, daugybe vandens aplink… Šilutiškiai neieško itin originalių kvepalų, bet tai tai nėra blogai. Nebūtina užsibrėžti, kad nuo šiol kvepėsiu išskirtinai. Vis tiek nosis yra svarbiausias konsultantas, renkantis aromatą. Atminkite, jog kvepalai mums turi tiesiog suteikti malonių pojūčių“.

–Parfumeris A. Mickevičius sukūrė vardinius I. Valinskienės kvepalus „Aš laimINGA“, kuriuos pristatėte ir Šilutėje. Papasakokite plačiau.

–„Kvapas gražus, solidus, sceninis, divos aromatas. Žmonės jį užuosdami tvirtina, kad jie tikrai asocijuojasi su žymiąja atlikėja.. Na, jei šie kvepalai ir nebūtų jie skirti scenos žvaigždei, sutiksite, kad tai moters- artistės kvapas. Šie vardiniai kvepalai – Valinskų šeimos siurprizas Ingai Valinskienei. Šių kvepalų kompoziciją parinko Valinskų šeimos vyrai, o techninę maišymo dalį atliko parfumeris A. Mickevičius. Galiausiai iš trijų variantų užsakovai išsirinko būtent šį kvapą, jie sumanė ir pavadinimą „Aš laimINGA“. Tai – ponios Ingos koncertų turus lydintis aromatas, kuris patinka jos gerbėjams“.

Parfumeris Aistis Mickevičius ir aromatų verslo ir devėjimo ekspertė Edita Vigelytė Vilniaus Knygų mugėje 2019 pristatė kvepalus WHITE CROW, sukurtus kartu su grupe Beissoul&Einius, naujausio albumo pristatymui.
Parfumeris Aistis Mickevičius ir aromatų verslo ir devėjimo ekspertė Edita Vigelytė Vilniaus Knygų mugėje 2019 pristatė kvepalus WHITE CROW, sukurtus kartu su grupe Beissoul&Einius, naujausio albumo pristatymui.

–Įdomus projektas įgyvendintas ir su elektrinės muzikos grupe Beissoul&Einius beje, šis duetas įtrauktas į įtakingiausių pasaulio progresyvios muzikos kūrėjų 50-uką! Kuo ypatingas šis kvapas?

–„Grupė išleido vinilą ir albumą pavadinimu „White crow“. Tokiu pavadinimu grupės nariai , taip pat drauge su parfumeriu Aisčiu Mickevičiumi sukūrė kvepalus šio albumo pristatymui. Ir albumo ir kvepalų premjera įvyko šių metų Vilniaus Knygų mugėje. Buvo nuostabu stebėti, kokį džiaugsmą grupės fanams suteikė galimybė turėti ir kvepintis jų mylimų atlikėjų sukurtais kvepalais Daugybė originaliojo aromato buteliukų buvo parduota tiesiog akimirksniu. Tokia kolaboracija, kai savo idėją sukurti grupės ar albumo vardo kvepalus Lietuvos atlikėjai užsako ir įgyvendina būtent Lietuvoje, įvyko pirmą kartą“.

–Kokie artimiausi planai? Kuo nustebinsite aromatų mylėtojus?

–„Svarbiausia šio pavasario naujiena ir vienas įdomiausių Aisčio Mickevičiaus kūrybinės studijos FUMparFUM projektų – intensyvūs parfumerijos teorijos ir praktikos mokymai.

Pastaraisiais metais sulaukdavome tikrai daug užklausimų apie galimybes mokytis parfumerijos amato. Taigi, atėjo laikas sužinoti, kiek tikri visų, trokštančių mokytis, ketinimai. Gegužės mėnesį esame suplanavę vienos dienos intensyvią teorijos ir praktinio kvepalų maišymo sesiją Šiauliuose ir trijų dienų išplėstinį kursą Birštone. Mokymų metu dalyviai gaus ne tik labai koncentruotas profesionalias parfumerijos teorijos žinias, bet ir sukurs bei susimaišys savo „aromatinį parašą” – individualius kvepalus. Gali būti, kad žmonėms, svajojantiems eiti parfumerio amato keliu, tai bus pirmas tvirtas žingsnis. Na, o neketinantiems savo ateities sieti su parfumerio profesija, tai bus didelė žinių ir patyrimų dozė, informacija, nebeleisianti pasiklysti tarp aromatų, padėsianti suprasti, kokios parfumerijos iš tikrųjų nori, apsaugosianti nuo klaidingų parfumerinių pasirinkimų ir nepasiteisinusių investicijų į kvepalus.

Daugiau informacijos apie šiuos, mano nuomone, visiems aromatų mylėtojams laba naudingus mokymus, galima rasti mūsų specialiai šiam projektui sukurtame socialinio tinklo „Facebook“ puslapyje PARFUMERINĖS KELIONĖS“.

–Ačiū už pokalbį!

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite