REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Gruodžio 7 d. 16:23

Šiaulių jėzuitų mokykloje – pavyzdinis vaikų maitinimo modelis

Šiauliai

Audronio Rutkausko nuotr.

Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt


63613

Šiaulių jėzuitų mokykla – viena pirmųjų ir kol kas viena iš nedaugelio mokyklų mieste, kurioje į valgyklą atėjusiems vaikams nedalinamos jau sukomplektuotos maisto porcijos. Vaikai čia gali patys pasirinkti ir įsidėti į lėkštę maisto, mat mokyklos valgykloje maitinimas vyksta švediško stalo principu.


Foto galerija:

img-6282.jpg
img-6278.jpg
img-6271.jpg
img-6265.jpg
img-6262.jpg
pagrindine.jpg
img-6253.jpg
img-6252.jpg
img-6251.jpg
img-6244.jpg
img-6242.jpg
img-6240.jpg
img-6239.jpg
img-6237.jpg
img-6235.jpg
img-6233.jpg
img-6231.jpg
img-6229.jpg
img-6227.jpg
img-6225.jpg
img-6223.jpg
img-6222.jpg
img-6221.jpg
img-6219.jpg
img-6217.jpg
img-6215.jpg
img-6213.jpg
img-6211.jpg
img-6209.jpg
img-6207.jpg
img-6206.jpg
img-6203.jpg
img-6202.jpg

Jėzuitų mokyklos direktorė Giedrė Statkutė įsitikinusi, kad toks maitinimo modelis ne tik padeda ugdyti valgymo kultūrą, bet ir formuoja vaikų sąmoningumą bei gerąsias charakterio savybes.

„Mokomės įsidėti tiek, kiek norim, mokomės norėti to, ko norim, nes siekiame vaikus ugdyti ignaciško dėsingumo principu TIEK, KIEK. Mokomės saugoti maistą, mokomės laiminti maistą. Mokomės atskirti savo poreikį – ko aš noriu, ko nenoriu. Bet taip pat labai svarbu išmokti dalintis vieniems su kitais. Taigi šie dalykai yra vienareikšmiškai orientuoti į vaiką“ - naujojo maitinimo modelio privalumais džiaugiasi mokyklos direktorė.

Pasak mokyklos vadovės, kiekvienas vaikas yra besiformuojanti asmenybė, turinti savo nuomonę, pomėgius bei poreikius. Na o galimybė pačiam priimti sprendimą, kiek ir ko nori valgyti, yra puiki priemonė ugdyti vaiko savarankiškumą.

Jėzuitų mokyklos valgyklos vedėja Aliona Balsienė sako, kad su vaikais visa maistą ruošianti komanda nuolat bendrauja ir analizuoja jų poreikius. „Ištisai kalbam ir ištisai būnam, visa mano šauni komanda. Ir pakalbinam, ir paglostom, ir paklausiam, kodėl nesuvalgė, ar neskanu buvo? Analizuojam labai, analizuojam savo darbą, stengiamės, nes mes čia ir esam tam, kad vaikai liktų sotūs, laimingi. Nes kai pilveliai urzgia – galvelė nedirba“.

Pasak mokyklos direktorės Giedrės Statkutės, toks maitinimo modelis puikiai atspindi pagrindinius principus, kuriais vadovaujasi visa ugdymo įstaiga: kokybiškas ugdymas, dėmesingumas asmenybei bei visuminis pasaulio suvokimas. Su kokiais iššūkiais teko susidurti diegiant naujovę mokyklos valgykloje, kokie kiti šio maitinimo modelio privalumai ir ką apie jį mano patys vaikai – žiūrėkite videoreportaže.

Reklama



REDAKCIJA REKOMENDUOJA