Angle down Atgal

Šiaulių dailės mokykloje – pavasaris

Šiaulių dailės mokykloje – pavasaris. Po žiemos santūraus susikaupimo mokykla tiesiog pražydo kūrybine fantazija, eksperimentais, renginių gausa. Mokykla šiais metais švenčia 50 metų jubiliejų. Natūralu, kad tai ne tik apibendrinimo, žvilgsnio į praėjusį laiką metas. Tai didelis noras atsinaujinti, keistis, gyvuoti. Gyventi laisva kūrybine dvasia. Šiuolaikinis pasaulis kinta labai greitai, kelia naujus, nenuspėjamus iššūkius augančiai kartai. Tuo pačiu tai atneša vis aiškesnį suvokimą, kad kūrybiškumas bus vis labiau reikalingas ateities žmonėms. Būtent tokie kūrybiniai blyksniai ir pulsuoja šį pavasarį dailės mokykloje, kur vaikai atranda ne tik ramybės oazę, jaukią aplinką, bet nuolat stimuliuoja savo kūrybinį mąstymą ir vaizduotę.  Apie keletą iš jų ir norime pasidalinti. 

Gyvos sienos. Šis projektas pakvietė visus mokyklos mokinius išeiti iš klasių ir tiesiog mokyklos erdvėje kurti kartu. Įprastos klasių erdvės ir standartiniai popieriaus formatai buvo pakeisti nesibaigiančia vientisa kūrybos erdve visų trijų mokyklos aukštų koridoriuose. Ant popieriumi padengtų sienų mokiniai keletą savaičių improvizavo interpretuodami žymių modernistų kūrybą. Vyresnių kursų mokiniai ir patys mažiausieji kūrė greta, mokėsi vieni iš kitų, reflektavo savo jausmus, santykį su menu ir kūryba. Visas procesas ir renginys buvo be galo gyvas, spontaniškas ir įtraukiantis.

Draugų dienos. Tai linksmos kūrybinės dirbtuvėlės, kurias mokytojai surengė mokiniams ir mokyklos svečiams. Magnetų ir ženkliukų gaminimas, tapyba ant veido, fotografijos, monotipija, tapymas mentele - visa tai galėjo išbandyti kiekvienas dalyvis. Dirbtuvės patiko tiek mokiniams, tiek kai kuriuos vaikus atlydėjusiems senjorams. Kiekvienas atrado kažką įdomaus, naujo, netikėto ar nepamirštamo sau.  

Gotikos - renesanso - baroko pamoka Vilniuje. Antro ir trečio kursų mokiniams buvo pravesta gyva dailėtyros pamoka Vilniuje. Jie aplankė Nacionalinę dailės galeriją, fotografavo asmenukes prie iškiliausių Lietuvos gotikos, renesanso ir baroko architektūros pastatų. Taip jie pagilino ir įtvirtino šio pusmečio dailėtyros kurso žinias - gyvai pamatė, palietė tai, apie ką mokosi. O smagus ir žaismingas įsiamžinimas  meno istorijos objektų fone - įsimintina patirtis, kuri išliks tikrai ilgiau nei mokytojo pasakojimas ar parodyta fotografija pamokoje. 

Kolonos. Moksleiviai kartu su mokytojais šį pavasarį kurti iškeliavo ir už mokyklos ribų – į patį miesto centrą ir dekoravo Šiaulių bulvaro kolonas. Tai labai praktiška patirtis, parodanti kaip eskizas-idėja, bendra pastanga virsta realia forma, puošia, keičia mūsų miesto veidą. Tai graži savo kūrybos dovanojimo ir pilietiškumo pamoka. Vaikams svarbu ir tai, kad jie patys gali kurti bei keisti savo miestą. 

Fanera. Išardžius senas, kelias dešimtis metų skaičiuojančias mokyklos kėdes, liko nemažai faneros lakštų. Tad gimė idėja sukurti bendrą mokytojų kūrybos parodą “Ant faneros”. Netikėta parodos koncepcija paskatino mokytojus originaliai ir netradiciškai išspręsti kūrybines idėjas ant faneros. Paroda stebina išraiškos ir komponavimo įvairove bei kiekvieno mokytojo savitumu bei gebėjimu improvizuoti. Tai akivaizdus liudijimas apie neišsenkančias kūrybos galimybes - bet koks daiktas, paliestas meninio požiūrio ir vaizduotės, gali virsti visiškai nauju ir nepaprastu objektu. Būtent dėl to kiekvienai asmenybei itin svarbus kūrybiškumas, nes tai nesibaigiantis atradimų kelias.

Toks įvairus ir spalvingas dailės mokyklos pavasaris: spontaniškas, permainingas, gyvas. Mokykla ieško, bando, kuria naujas mokymo formas, strategijas. Stengiasi sukurti lanksčias mokymosi galimybes, kad kiekvienas – didelis ir mažas, ieškantis akademinių žinių ar trykštantis  spontaniškumu, energija bei linkęs eksperimentuoti rastų savo vietą ir būdą ugdyti savo meninę pasaulėjautą, patirtų kūrybos teikiamą džiaugsmą ir tuo džiugintų kitus.

Ugnius Ratnikas
Ernesta Šimkienė

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite