Angle down Atgal

Šią savaitę Alytuje testuojamas elektrinis autobusas

Nuo sausio 25 iki 29 dienos Alytuje važinėja 100 proc. elektrinis miesto autobusas. Autobusas visą savaitę keleivius veš 1 ir 6 maršrutais. Išbandyti šį elektrinį autobusą Alytaus miesto savivaldybei pasiūlė viešojo transporto paslaugas teikiantis vežėjas.

„Autobusas laikinai pakeitė vieną iš įprastinių transporto priemonių. Keleiviams susisiekimas nesikeičia, jis išlieka toks pat, keičiasi tik transporto priemonė. Rytais važiuojama 6-uoju maršrutu, po pietų 1-uoju, kad su juo susipažintų daugiau šiuo metu važinėjančių gyventojų. Kaip ir visus Alytaus miesto autobusus, taip ir šį vairuoja alytiškiai. Kasdien šis autobusas miesto gatvėmis įveiks mažiausiai 140 kilometrų”, – sakė „Kautros” Alytaus filialo vadovė Gražina Čepukaitienė. 

Supažindinti keleivius su el. autobusu siekiama jau dabar, nes tikėtina, kad artimiausiu metu du įprastinius autobusus pakeis elektriniai. Šiuo metu vykdomos tokių autobusų pirkimų procedūros už ES lėšas. Šie autobusai turės turėti tokią pačią keleivių aptarnavimo sistemą kaip ir dabartiniai bei turės būti tokio pačio vizualaus dizaino. 

Alytuje testuojamą autobusų gamintojo „Yutong“ ekologišką elektrinį autobusą pirmadienį išbandė ir Alytaus miesto meras Nerijus Cesiulis. 

„Testuojame kaip toks autobusas važiuoja Alytaus miesto sąlygomis, kaip jis pasiteisina ar užtenka ar patogu ir be abejo svarbu alytiškių nuomonė kaip jiems šis autobusas. Pravažiavus tikrai paliko įspūdį, tylu, ramu, gražu ir švaru. Miesto strateginiame plane numatyta, kad netolimoje ateityje visi Alytaus miesto autobusai būtų elektriniai. Norime būti ne tik žalias miestas dėl gamtos, bet kad ir autobusai, kurie važinėja mūsų gatvėmis, būtų žali. Miestas turi rodyti pavyzdį su viešuoju transportu, o ateityje ir gyventojai manau irgi sieks to“,- teigė N. Cesiulis.

Vairuotojo Tautvydo teigimu toks autobusas daug tyliau važiuoja, darbo vieta - erdvesnė, yra kameros, kurios leidžia patogiai matyti ar visi keleiviai išlipo ar ne ir nereikia žiūrėti į veidrodėlį. 

„Keleiviai taip pat iškart pastebėjo, kad juos veža naujas ergonomiškas autobusas ir negailėjo gerų atsiliepimų“, - sakė Tautvydas.

Šio autobuso keleivių saugumą užtikrina 4 vidaus ir 1 lauko vaizdo kameros, autobuse sumontuota efektyvi salono šaldymą ir šildymą užtikrinanti aukštos kokybės kondicionavimo sistema. Žemagrindis elektrinis autobusas itin efektyvus – autobuse esanti galinga 423 kWh baterija, gamintojo teigimu, vienu įkrovimu leidžia nuvažiuoti iki 400 kilometrų. 

12 metrų ilgio erdviame autobuse telpa 82 keleiviai, čia įrengtos 25 sėdimos ir 54 stovimos vietos bei 2 vietos žmonėms, turintiems judėjimo negalią. Testuojant šį autobusą, bus stebima, kaip jo baterija reaguoja į Lietuvos klimatui būdingus temperatūros pokyčius, koks atstumas įveikiamas esant šiltam orui, taip pat spaudžiant didesniam šalčiui. 

Elektros energiją naudojančios transporto priemonės jau nėra naujovė, jos kasmet sparčiai populiarėja visame pasaulyje. Tikimasis, kad naujos kartos elektriniai autobusai taps labiau ekologišku ir labiau ekonomišku pakaitalu dabar naudojamoms transporto priemonėms su dujiniais, dyzeliniais ar hibridiniais varikliais.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Sponsored video

Taip pat skaitykite