Angle down Atgal

Prijungė prie Gargždų ir uždarė kelią į miestą

Buvę Grambaviškių kaimo gyventojai Kubiliai neseniai tapo miestiečiais, nes teritorija, kurioje yra jų sodyba, buvo prijungta prie Gargždų. Tačiau šiemet uždarytas artimiausias kelias į miestą. Į „Bangos“ redakciją kreipęsi skaitytojai skundėsi, jog valdžia juos paliko likimo valiai.

Paliko bėdoje

Prieš porą metų dalį Grambaviškių kaimo Dovilų seniūnijoje prijungė prie Gargždų miesto. Netoli geležinkelio Gargždai–Rimkai pervažos gyvenanti Kubilių šeima bei kiti toje vietoje įsikūrę žmonės tapo miestiečiais, Priemiesčio g. 2 gyventojais (anksčiau buvo Pervažos g. 1). Tačiau pagal naująjį adresą gyvenančius Kubilius surasti itin sudėtinga – klaidžioja kurjeriai, paštininkai. Mat Priemiesčio gatve keliaudamas nė nepagalvosi, kad per puskilometrį nuo jos nutolusi sodyba priklauso Kubiliams. „Kodėl nepastatė nuorodos, jog čia yra Priemiesčio gatvės tęsinys?“ – stebėjosi Priemiesčio g. 2 gyventoja Birutė Kubilienė.

Naujiesiems miestiečiams padaryta dar viena kiaulystė. Gegužės mėnesį Priemiesčio gatvėje, netoli Kubilių, išardė geležinkelio pervažą ir sustabdė eismą – nei pėstiesiems, nei ratuotiems nevalia čia įžengti. Dabar šalia jos gyvenantiems žmonėms į Gargždus tenka riedėti per Dovilus – kelias iki miesto centro pailgėjo apie 6 kilometrus. „Prijungė prie Gargždų ir uždarė tiesiausią kelią į miestą – nei kas mūsų klausė, nei kas teiravosi. Paprasti žmonės valdžiai nerūpi, – apgailestavo B. Kubilienė. – Prireikus gydytojo, dabar tenka žingsniuoti 3 kilometrus į Dovilus, autobusų stotelę, nors Gamyklos gatvėje iki jos – tik kilometras. Senyvam, neturinčiam automobilio gyventojui tai didelė bėda. Vyras dirba netoliese, tai grįžęs pietauti sustoja prie pervažos ir, palikęs automobilį, eina namo.

Pasak Birutės, pasikalbėti nepavyko nei su Gargždų seniūnijos, nei su rajono Savivaldybės darbuotojais.

Dešimtmečius vyko eismas

Betgi B. Kubilienė prisimena, kad šiuo keliu per pervažą eismas vyko nuo neatmenamų laikų. Kelis dešimtmečius dundėjo traukiniai, kai Gargždų pašonėje įsikūrė pramonės įmonės – statybinių medžiagų kombinatas ir kitos. Tačiau tuomet niekas pervažos nebuvo uždaręs, nors iš tiesų buvo rizikinga ir pavojinga. Dabar, kai per dieną lėtai pravažiuoja vos vienas traukinukas, uždarė. Tai sukėlė gyventojų nepasitenkinimą, nes važiuodami į Gargždus jie priversti daryti kelio vingį.

Ir nepatogumas ne tik Kubiliams, bet ir kitiems šios vietovės gyventojams. „Gal dešimties sodybų žmonės šiuo keliu važiuoja į darbą, veža vaikus į darželius Gargžduose, – teigė Ričardas Kubilius. – Skambinau Lietuvos geležinkelių atstovams, tai pasakė, jog ši pervaža buvo nelegali.“

Dovilų seniūnijos seniūnė Nijolė Ilginienė patvirtino, jog tai nelegali pervaža – gyventojai dėl savo patogumo važinėjo šiuo keliu. Pasak jos, problemų buvo, nes vilkikų vairuotojai, vengdami Doviluose susitikimo su Transporto inspekcija, kuri kartais mobiliomis svarstyklėmis tikrino sunkvežimių svorį, pasukdavo keliu per Grambaviškių kaimą ir jį sumaitodavo. „Šią pervažą norėta uždaryti jau prieš keliolika metų“, – teigė seniūnė.

„Statybos ir infrastruktūros skyriaus duomenimis, buvusią pervažą geležinkelių infrastruktūros savininkas laikė nelegalia, todėl panaikino. Pervaža yra privačiame sklype, todėl savininkas susitvarkė neinformuodamas Savivaldybės administracijos. Šiuo metu bendraujama su įmone ir aiškinamasi dėl techninių galimybių tokią nuovažą įrengti nuolatiniam naudojimui. Gavus reikiamą techninę informaciją ir įvertinus lėšų poreikį įrengimui bei kiek gyventojų, įmonių naudotųsi ja, bus vertinama, ar tikslinga skirti lėšų pervažą įrengti“,– atsakė Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Viešųjų ryšių ir bendradarbiavimo skyriaus vedėja Ernesta Badalova.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Rekomenduojamas video turinys


Taip pat skaitykite