Angle down Atgal

Pokyčiai Šiaulių „juodojoje“ sankryžoje: nepatenkinti ne tik gyventojai, bet ir verslas

Jau kuris laikas vienoje avaringiausių miesto sankryžų vykstantys rekonstrukcijos darbai nepaliko abejingų. Šiauliečiai netruko atkreipti dėmesį į tai, kad Tilžės-Gegužių gatvių sankryžoje atsiradusi saugumo salelė itin susiaurino įsukimą į Gegužių gatvę. Sunkiasvorėms transporto priemonėms šis posūkis tapo sunkiai įveikiamu: šiomis dienomis jos viena po kitos patenka į avarines situacijas.

„Ką tik stebėjau kaip konteineris įsisuko. Užsimetė žmogus nuo pusantros juostos, sakyčiau, gan aštriai užsilaužė, ir vis tiek lipo ant salelės, o galas beveik milimetrovke ėjo palei duobę. Ne vairuotojų žioplumas čia kaltas. Čia akivaizdu, kad projektuotojai nesupranta ką daro. Greit neliks tos salelės“, – miesto vairuotojus vienijančioje grupėje „Pagalba vairuotojams Šiauliuose“ po į avariją patekusio sunkvežimio nuotrauka komentavo vienas iš internautų.

Išties, šią savaitę šioje grupėje šiauliečiai kone kasdien dalijosi į avariją minėtame posūkyje patekusių sunkvežimių nuotraukomis. Kadangi šioje vietoje liko tik viena eismo juosta, avarijos sukėlė ir nemenkas spūstis. O kandžių internautų replikų projektuotojams tikrai netrūksta.

„Projektavimas super, salelių miestas“, „To ir reikėjo tikėtis, pati su lengvąja vos neįsmukau, nes asfaltas išimtas, o atitvaras gerokai už duobės“, „Galima buvo informacinius ženklus pastatyti, kad sunkiajam transportui pavojingas posūkis, žmogui dabar problemų virš galvos“, „Po visą Europą važinėju, bet tokių sankryžų kokia čia padaryta, nemačiau dar niekur“ – kritikos strėles internete laido šiauliečiai vairuotojai.

Feisbuko grupės „Pagalba vairuotojams Šiauliuose“ nuotr./Etaplius.lt fotomontažas
Feisbuko grupės „Pagalba vairuotojams Šiauliuose“ nuotr./Etaplius.lt fotomontažas

Kelias platės 20 centimetrų

Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas ir Saugaus eismo komisijos pirmininkas Vincas Urbonavičius naujienų portalui Etaplius.lt atsiųstame komentare sakė, kad minėto avaringojo dešiniojo posūkio „spindulys suprojektuotas laikantis techninių reglamentų, reglamentuojančių gatvių įrengimą, taip pat projektui gauta teigiama projekto ekspertizė, patvirtinanti, kad projektas atitinka normatyvinių statybos techninių dokumentų reikalavimus“.

„Kaip galima pastebėti, statybos darbai dar nėra baigti ir ši vieta platės maždaug 0,2 metro, t.y. kelio bortai statysis maždaug per vidurį šiuo metu iškastos tranšėjos“, – žiniasklaidai minėjo jis.

Anot Savivaldybės atstovo, laukia ir dar vienas pokytis – neliks kairiojo posūkio į Gegužės g. 26 esančią „Viados“ degalinę.

„Kairįjį posūkį patekimui/išvažiavimui į/iš Gegužių g. 26 nuspręsta panaikinti kaip pavojingą, 2017-05-22 Šiaulių miesto savivaldybės administracijos saugaus eismo komisijos posėdžio protokolu Nr. VAK-226“, – paaiškino V. Urbonavičius.

Sankryžos rekonstrukcijos metu taip pat numatoma:

- Įrengti trečią eismo juostą Gegužių gatvėje kairiniam posūkiui į Karaliaučiaus gatvę kitos gatvės pusės eismo juostos sąskaita;

- Autobusų sustojimo stotelę Gegužių gatvėje perkelti toliau nuo sankryžos;

- Rekonstruoti lietaus tinklus sankryžos zonoje;

- Įrengti naują apšvietimą sankryžos zonoje;

- Įrengti naujus šviesoforus;

- Įrengti sankryžos vaizdo stebėjimo kamerą.

Rekonstravimo darbus numatoma baigti iki rugpjūčio mėnesio; pagal sutartį, šios sankryžos statybos darbų sąmata – 330205,73 Eur su PVM, naujienų portalui sakė V. Urbonavičius.

A. Rutkausko nuotr.
A. Rutkausko nuotr.

„Viada“ atstovas: panaikinus posūkį į degalinę prarasime didelę dalį klientų

Vytautas Bacevičius, „Viada“ degalinių tinklo Mažmeninės prekybos direktorius, Etaplius.lt atsiųstame komentare sako, kad atsisakius posūkio į Gegužės g. 26 esančią tinklui priklausančią degalinę tai turės neigiamos įtakos klientų srautams.

„Šiuo metu, vadovaujantis kelio ženklais, norint patekti į „Viada“ degalinę, tenka važiuoti tolyn Gegužių gatve link sankryžos ir joje apsisukti. Dar daugiau nepatogumų kyla iš degalinės norint sugrįžti į Gegužių gatvę. Klientai privalo sukti į dešinę, tenka važiuoti apie 700 metrų iki artimiausios sankryžos, kurioje yra galimybė apsisukti, sugaištama daugiau laiko bei iškyla tie patys pavojai saugaus eismo tvarkos užtikrinimui.

Uždraudus minėtą posūkį į kairę, kuris buvo patogus klientams ir leisdavo įvažiuoti į degalinę lengviesiems ir krovininiams automobiliams, dalis vairuotojų yra priversti rinktis kitas degalines. Apmaudu, bet minėtoje sankryžoje, kurioje atlikti eismo pakeitimai, sunkiasvorėms transporto priemonėms apsisukti itin sudėtinga ar net neįmanoma dėl jų gabaritų.

Sulaukiame lojalių klientų žinučių, kad užsukti į mėgstamą „Viada“ degalinę, po atliktų eismo pakeitimų, pasidarė ne itin patogu, prarandame didelę dalį klientų, kurie dėl įtempto darbo grafiko ir laiko ribojimų negali kelyje sugaišti papildomų minučių“, – žiniasklaidai atsiųstame komentare sako įmonės atstovas.

Tačiau V. Bacevičius pabrėžė, jog įmonė palaiko sprendimą dėl transporto eismo pralaidumo ir saugesnės eismo tvarkos Gegužių – Tilžės g. sankryžoje, nors posūkio atsisakymas į kairę daliai Šiaulių gyventojų ar pravažiuojančiam krovininiam transportui sukelia nepatogumų.

Patenka į „juodųjų dėmių“ sąrašą

Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovė Gailutė Smagriūnienė naujienų portalui Etaplius.lt sakė, kad ši sankryža yra įtraukta į Šiaulių miesto „juodųjų dėmių“, t. y. avaringiausių sankryžų, sąrašą. Tiesa, nors internete gyventojai kone kasdien dalijasi čia įvykstančių avarijų nuotraukomis, ne visi eismo įvykiai patenka į policijos statistiką.

„Tilžės-Gegužių gatvių sankryžoje nuo 2015-01-01 iki šios dienos registruota 30 eismo įvykių, kuriuose sužeisti 24 eismo dalyviai. 2019-01-01 - 2019-12-31 registruoti 9 eismo įvykiai, kuriuose sužeisti 4 eismo dalyviai, nuo 2020-01-01 iki šios dienos (2020-06-18) registruotas vienas eismo įvykis. Ši sankryža yra įtraukta į Šiaulių miesto juodųjų dėmių sąrašą“, – sakė policijos atstovė.

Ji pridūrė, kad avarijų statistika apima tik tuos eismo įvykius, apie kuriuos buvo informuota policija: „Galėjo eismo įvykių būti daugiau, tik policija apie tai neinformuota, nes dalyviai įformino eismo įvykio deklaracijas, policijos neinformuodami.“

Feisbuko grupės „Pagalba vairuotojams Šiauliuose“ nuotr.
Feisbuko grupės „Pagalba vairuotojams Šiauliuose“ nuotr.

UAB „Šiaulių gatvių apšvietimas“ atstovė: sankryža taps kur kas saugesnė

Mėta Brazlauskienė, UAB „Šiaulių gatvių apšvietimas“ Gamybos - technikos skyriaus viršininko pavaduotoja investicijoms ir plėtrai, naujienų portalui Etaplius.lt daugiau papasakojo apie tai, kaip keisis šios sankryžos šviesoforai ir apšvietimas.

„Tilžės – Gegužių – Karaliaučiaus gatvių sankryžoje vyksta sankryžos rekonstravimo darbai. Pagrindinis darbus vykdantis rangovas yra Šiaulių plentas. Šios sankryžos rekonstrukcija kartu su Tilžės – Gardino – Statybininkų gatvių ir Žemaitės – Vytauto gatvių sankryžomis numatyta įgyvendinant Eismo saugumo priemonių diegimo Šiaulių mieste projektą, finansuojamą iš Europos sąjungos struktūrinių fondų lėšų.

UAB „Šiaulių gatvių apšvietimas“ šiame projekte dirba kaip subrangovas ir atlieka tik šviesoforų postų ir apšvietimo sankryžoje įrengimą. Tilžės – Gegužių – Karaliaučiaus gatvių sankryžos šviesoforo posto ir apšvietimo įrengimo kaina – apie 60 tūkst. Eur.

Pažymime, kad projektas finansuojamas ES lėšomis, todėl darbus turime vykdyti pagal jau anksčiau parengtą ir mums pateiktą projektą ir jo taisyti ar keisti negalime, tad turime įgyvendinti anksčiau numatytus eismo organizavimo sankryžoje sprendinius.

Tilžės – Gegužių – Karaliaučiaus gatvių sankryža jau ilgą laiką yra pažymėta kaip juodoji dėmė, kurioje įvyksta labai daug eismo įvykių, ypač atliekant kairiuosius posūkius. Todėl šioje sankryžoje numatyta įrengti adaptyvų šviesoforų postą su transporto detektoriais ir apsaugotais kairiaisiais posūkiais visomis kryptimis. Tai reiškia, kad vietoje dabar esančių dviejų šviesoforo fazių atsiras mažiausiai keturios. Papildomos fazės atsiras pėstiesiems paspaudus žalio signalo iškvietimo mygtuką. Padidėjęs fazių skaičius užtikrina žymiai didesnį eismo saugumą sankryžoje, ypač sukantiems į kairę ir pėstiesiems, tačiau sulėtina eismą joje ir sumažina jos pralaidumą. Tokia yra eismo saugumo kaina.

Mūsų specialistai šiuo metu modeliuoja skirtingu paros metu galimus eismo valdymo planus (maksimalius žalio signalo laikus), kuriems esant būtų užtikrinamas kaip galima didesnis sankryžos pralaidumas esant nustatytam saugumo lygiui. Nakties metu šioje sankryžoje, kaip ir daugelyje rekonstruotų sankryžų, kur įrengti adaptyvieji šviesoforai, bus įjungiamas nakties režimas – visomis kryptimis įjungiamas raudonas signalas, o žalias įsijungia ta kryptimi, kuria anksčiau privažiuoja transporto priemonė“, – redakcijai atsiųstame komentare rašo bendrovės atstovė.

A. Rutkausko nuotr.
A. Rutkausko nuotr.
comment Skaitytojų komentarai (6)

Taip pat skaitykite