Angle down Atgal

Padidėjęs rūgštingumas. Kaip jį įveikti?

Refliuksas, burnoje jaučiama rūgštis sočiai pavalgius arba atsikėlus ryte – labai dažną kamuojanti bėda. Būna ir refliuksas, kai rūgšties burnoje nejaučiame. Ilgainiui toks pasislėpęs sveikatos sutrikimas gali sukelti kitų bėdų: dantų problemų, užkimimą, kosulį, sinusitą, lėtinį obstrukcinį bronchitą, dusulio priepuolius, astmą. Viena sunkiausių komplikacijų – stemplės vėžys. Taigi, kas tai per liga?

Gastroezofaginio refliukso liga (GERL) – tai lėtinė būklė, kai pažeidžiama stemplės gleivinė ir skrandžio turinys į stemplę patenka dažnai bei didėja atpilamas jo kiekis. Klaidingai manoma, kad jaučiama rūgštis kyla dėl padidėjusio skrandžio sulčių rūgštingumo. Yra atvirkščiai – ši liga vystosi sumažėjus rūgštingumui. Stemplės apatinėje dalyje yra raukas (sfinkteris), kuris saugo stemplės gleivinę nuo agresyvaus rūgštaus skrandžio turinio poveikio. Ryjant maistą stemplės raukas trumpam atsipalaiduoja leisdamas turiniui patekti į skrandį. Sutrikus rauko funkcijai, atsipalaidavimas įvyksta ne laiku, užtrunka ilgiau nei įprastai. Taip pat kuo vyresni esame, tuo rūgštingumas mažesnis. Todėl šia liga retai kada skundžiasi jauni žmonės.

Taigi, jei rūgštingumas yra sumažėjęs, turime ne gerti rūgštingumą mažinančius vaistus, o atkurti virškinimo funkciją.

Likus 10 minučių iki valgio tinka išgerti 1 arbatinį šaukštelį citrinos sulčių arba nefiltruoto obuolių sidro acto, skiesto vandeniu. Virškinimui gerinti puikiai tinka šviežias imbieras, pankolio ir saldymedžio arbatos.

Nepamirškime ir mitybos. Kasdien valgomas maistas turi įtakos mūsų sveikatai. Pirmiausia reikėtų atsisakyti baltų miltų, cukraus, kavos, šokolado, alkoholio, kepto, greitojo maisto ir visų pusgaminių. Refliuksą sukelia ir nuolat patiriamas stresas, darbas pavalgius ir pasilenkus, liemenį aptempiantys drabužiai, rūkymas, persivalgymas, tad dažnai vien mityba nepadeda – kartu reikia keisti ir gyvenimo būdą. Miegoti rekomenduojama aukščiau pakėlus galvą.

Galima atlikti maisto netoleravimo testą

Daktaras C. Zalvanas atliko tyrimą, kuriame dalyvavo 200 žmonių, sergančių GERL. Tyrimo rezultatai parodė, kad šią ligą gali padėti įveikti 90 proc. vegetariška mityba. Pacientai, kurie maitinosi daržovėmis, vaisiais, ankštinėmis daržovėmis, grūdais, sėklomis ir riešutais, o mėsos ir pieno produktų vartojo tik 2–3 kartus per savaitę, po šešių savaičių nurodė, kad jaučia kur kas mažesnius ligos simptomus.

Taigi, planuojant mitybą reikėtų rinktis sveikuosius riebalus (avokadus, alyvuogių ir kokosų aliejų, šiek tiek riešutų ir sėklų), kiaušinius, liesą mėsą, žuvį, grūdus (avižiniai dribsniai, grikiai, ryžiai), vaisius ir daržoves. Valgyti šiltą maistą. Maistas neturi būti per karštas ar per šaltas. Geriausia rinktis švelnaus skonio, namie gamintus patiekalus.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite