REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Spalio 17 d. 11:46

Nuo lapkričio – svarbūs KET pasikeitimai prie šviesoforų: ką būtina žinoti?

Vilnius

Akvilės Petraitytės nuotr.

Reporteris SantaŠaltinis: Etaplius.lt


103433

Lietuvoje pirmas rankomis valdomas šviesoforas įrengtas 1947 m. Vilniuje, J. Basanavičiaus – Pylimo g. (tuometinės - Komjaunimo g.) sankryžoje. Ten pat 1953 m. pastatytas ir automatinis šviesoforas.

Natūralu, kad šviesoforai tuo metu buvo įrengiami pagal TSRS standartus. Vienas iš TSRS eismo organizavimo tvarkos trūkumų buvo tas, kad nedegant papildomai sekcijai į dešinę buvo draudžiama važiuoti papildomos sekcijos rodyklės į dešinę kryptimi, net jeigu dega pagrindinis žalias signalas.

Tokia tvarka buvo įrašyta ir LTSR kelių eismo taisyklėse. Atgavus Nepriklausomybę šis reglamentavimas, deja, išliko. Pagrindinis jo trūkumas yra tas, kad degant pagrindiniam žaliam signalui yra draudžiama atlikti posūkio manevrą į dešinę, nes papildoma sekcija išjungta – tokiu būdu mažinamas sankryžų pralaidumas. Vairuotojai, keliaujantys už buvusios TSRS ribų pastebi, kad vidurio ir vakarų Europos šalys tokio reglamentavimo neturi. Galima pasidžiaugti, kad 2019 m. lapkričio 1 d. Lietuva pirmoji iš buvusių tarybinių šalių atsisako KET 75 punkto:

75. Jeigu ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui.

25.jpg

O tai reiškia, kad kai papildoma sekcija išjungta, bet dega pagrindinis žalias skritulio formos signalas (be rodyklių), leidžiama sukti į dešinę praleidžiant pėsčiuosius ir dviratininkus. Toks lankstus eismo reguliavimo būdas suteikia galimybę vairuotojams sukti į dešinę trimis atvejais:

  • degant žaliam signalui (be rodyklių) su išjungta papildoma sekcija (reikia praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus);
  • degant žaliam signalui su įjungta papildoma sekcija;
  • degant raudonam signalui su įjungta papildoma sekcija.

Taip pat atitinkamai pakoreguotos Kelių šviesoforų įrengimo taisyklės, pagal kurias nuo 2019 m. lapkričio 1 d. leidžiama įrengti šviesoforus, kurių pagrindinis žalias signalas yra be rodyklių, su papildoma sekcija į dešinę.

Taigi nuo 2019 m. lapkričio 1 d. atsiranda galimybė sukti į dešinę, net jeigu nedega papildoma sekcija su rodykle į dešinę. Tačiau labai svarbu nepamiršti, kad pagrindinė tai leidžianti sąlyga yra ta, kad tuo metu turi degti žalias skritulio formos šviesoforo signalas be rodyklių. T.y. neatnaujintose sankryžose, kuriose pagrindinis žalias signalas ir toliau lieka su juodomis rodyklėmis, privaloma paisyti pagrindinio žalio signalo rodyklių krypčių: jeigu dega pagrindinis žalias signalas su juodomis rodyklėmis, o papildoma sekcija išjungta, galima važiuoti tik pagrindinio žalio signalo rodyklių kryptimis.

Toliau pateikiamas vaizdo klipas, kuriuo parodoma, kokia tvarka ims galioti važiuojant per šviesoforais reguliuojamas sankryžas nuo 2019 m. lapkričio 1 d.:

Šios eismo organizavimo naujovės bus tik naujuose ir atnaujintuose šviesoforuose. Didmiesčiai jau ruošiasi įrengti naujas papildomas sekcijas. Žemiau pateikiamas Vilniaus ir Kauno sankryžų, kuriose šviesoforų su papildomomis sekcijomis į dešinę pagrindinis žalias signalas bus be rodyklių, sąrašas.

Vilniuje:

  • Dariaus ir Girėno – Pelesos g. sankryžoje, iš Pelesos g.
  • Eišiškių pl. – Metalo g. sankryžoje, iš Metalo g.
  • Ateities – Baltupio g. sankryžoje, iš Baltupio g. (šiaurinės pusės).

Kaune:

  • Veiverių g. – Europos pr. sankryžoje, iš Veiverių g. (abiejų pusių).
  • H. ir O. Minkovskių g. – M. K. Čiurlionio tilto sankryžoje, iš H. ir O. Minkovskių g. ir nuo M. K. Čiurlionio tilto nuvažiavimo.
  • M. K. Čiurlionio g. – Vytauto pr. sankryžoje, iš M. K. Čiurlionio g. ir Vytauto pr.
  • Karaliaus Mindaugo pr. – Prietilčio g. sankryžoje, iš Karaliaus Mindaugo pr.
  • Karaliaus Mindaugo pr. – Kaunakiemio g. sankryžoje, iš Karaliaus Mindaugo pr. (į Kaunakiemio g.) ir iš Kaunakiemio g.
  • Karaliaus Mindaugo pr. – A. Mickevičiaus g. sankryžoje, iš Karaliaus Mindaugo pr. (į A. Mickevičiaus g.) ir iš A. Mickevičiaus g.
  • Jonavos g. – Nuokalnės g. sankryžoje, iš Jonavos g. ir iš Nuokalnės g.
  • Jonavos g. – Šiaurės pr. sankryžoje, iš Jonavos g.
  • Jurbarko g. – A. Krikščiukaičio g. – Brastos g. sankryžoje, iš Brastos g.
  • Neries kr. – Varnių g. sankryžoje, iš Neries kr.
  • Raudondvario pl. – Vakarinio aplinkkelio sankryžoje, iš Raudondvario pl.
  • Žemaičių pl. – Baltijos – J. Grušo g. sankryžoje, iš Baltijos g. (į Žemaičių pl.) ir iš Žemaičių pl. (į Baltijos g.).
  • Baltų pr. – Rasytės g. sankryžoje, iš Baltų pr. (nuo centro).
  • Islandijos pl. – Užnerio g. – „Mega“ sankryžoje, iš Islandijos pl.
  • Savanorių pr. – S. Žukausko g. – Birželio 23-iosios g. sankryžoje, iš S. Žukausko g.
  • S. Žukausko g. – P. Lukšio g., iš S. Žukausko g. (nuo Šiaurės pr.).
  • Sukilėlių pr. – Tvirtovės al. sankryžoje, iš Sukilėlių pr. ir Tvirtovės al. (abiejų pusių).
  • Savanorių pr. – Aukštaičių g. – Zanavykų g. sankryžoje, iš Zanavykų g.
  • Pramonės pr. – Elektrėnų g. sankryžoje, iš Pramonės pr. ir iš Elektrėnų g.

Kiti Lietuvos miestai vertina galimybes įrengti naujas papildomas sekcijas, suteiksiančias sankryžoms daugiau pralaidumo.

Alfa.lt

alfalt-logo-skaidrus.png



REDAKCIJA REKOMENDUOJA