REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2018 m. Spalio 22 d. 17:35

Musninkų Alfonso Petrulio gimnazijos integruotų pamokų projektas „Auksinis ruduo“

Vilnius

Neringa TuškevičienėŠaltinis: Etaplius.lt


57386

Vėjyje draikosi voratinkliai. Geltonai nusidažo klevai ir beržai. Saulė žaidžia nuo pirmųjų šalnų parudavusiame mokyklos gėlyne. Gimnazijos koridoriai pertraukų metu tušti. Dauguma mokinių pertraukas leidžia lauke: pradinukai žaidžia su kaštonais, renka spalvotus rudens lapus, gimnazistai ramiai šnekučiuojasi, sėdėdami kieme ant suoliukų. Mokytojai aptaria jau pasibaigusią pamoką, ruošiasi naujai. „Auksinis šimtmečio ruduo“, - pastebi Musninkų Alfonso Petrulio gimnazijos direktorius, - gal pasidžiaukime gamta, išvažiuokime į Kernavę. Juk mokytis galima ne tik klasėje.“ Gimnazijos mokytojai kilusiai idėjai pritarė. Nusprendė visiems mokyklos mokiniams organizuoti integruotas pamokas pirmojoje Lietuvos sostinėje - Kernavėje.


Foto galerija:

20181017-111241.jpg
20181017-125011.jpg
20181017-112245.jpg
img-4412.jpg
img-4344.jpg

Spalio 17 dieną visi Musninkų Alfonso Petrulio gimnazijos mokykliniai autobusiukai pajudėjo Kernavės link.

Pirmieji savo krykštavimu žiląją sostinę pasveikino pradinukai ir jų mokytojos Danguolė Blusevičienė, Sigutė Bžozinskienė, Elzė Trakimavičienė, Asta Jurkevičienė ir kūno kultūros mokytoja Daiva Balandienė. Pradinukams buvo organizuotos sportinės varžybos ir linksmosios estafetės. Prie senosios bažnyčios griuvėsiu vaikai susipažino su gimtojo krašto istorija.

Penktokai ir šeštokai kartu su mokytojomis Inga Romanovskyte, Valentina Brazaitiene ir Egle Dikčiene dalyvavo gamtos ir žmogaus, lietuvių kalbos ir literatūros, dailės ir etikos pamokose. Susiskirstę grupelėmis ir sugalvoję grupelių pavadinimus bei šūkius, mokiniai kibo į darbą. Beeidami nuo buvusios Juozo Šiaučiūno pradinės mokyklos iki Kernavės bažnyčios, vaikai stebėjo ir užrašė pamatytus augalus, grybus, gyvūnus, juos suskirstė į grupes. Piešė ir užrašė pamatytus kelio ženklus. Kai susėdo ant senosios bažnyčios akmeninių pamatų, pristatė darbus. Vėliau, išsitraukę vokus su užduotimis, turėjo pasakyti, kokios kalbos dalys yra pateikti žodžiai. Susipažinę su haiku, penktokai ir šeštokai kūrė eilėraščius. O kai užlipo ant pilies kalno ir pažaidė lapų mūšį, klausėsi sakmių iš Norberto Vėliaus knygos „Sužeistas vėjas“, pabandė suvaidinti sakmę „Nenusaugotas paparčio žiedas“.

Septintokai kartu su klasės vadove Rasuole Chmeliauskiene patraukė Baltojo kalno link. Apžvalgos aikštelėje ties Neries vingiu klausėsi technologijų mokytojo Kęstučio Stankevičiaus pasakojimo apie medienos gabenimą upe. Mokiniai sužinojo, kokio medžio mediena kiečiausia, kodėl medis nuo seno naudojamas statyboje, kur lietuviai išveždavo daugiausiai medienos. Mokiniai įgijo ir matematikos žinių. Klasės vadovė jiems paaiškino, kaip galima nelipant į medį išmatuoti jo aukštį, nustatyti medžio skersmenį jo nepjaunant. Vaikai susipažino su miškininko profesija. Susiskirstę į kvadratų, trikampių ir stačiakampių grupeles iš gamtos medžiagų sudėjo delionę.

Aštuntokai kartu su klasės vadove Kristina Gateliene ir kūno kultūros mokytoju Audriumi Jakučiu sportavo prie Neries, rungtyniavo linksmosiose estafetėse, ėjo Napoleono keliu palei Nerį. Sužavėti rudeniškų spalvų iš lapų kūrė kompozicijas.

I klasės gimnazistai drauge su klasės vadove Daiva Lučiūniene ir socialine pedagoge Ieva Vaitkeviča mokėsi chemijos ir fizikos. Pasimankštinę mokiniai ieškojo fizikinių ir cheminių reiškinių gamtoje. Atlikę bandymą sužinojo apie eroziją. Iš gamtinių medžiagų sukūrė vandens molekulę ir ją sujungė vandeniliniu ryšiu.

II klasės gimnazistai su klasės vadove Vita Voveriene ir fizikos mokytoja Aldona Vaitkūniene lipo į Kriveikiškių piliakalnį. Mokiniai, apkabinę aukščiausią medį, pasikrovė gerosios energijos. Vėliau rinko geltonus lapus, iš jų kūrė rudeniškai spalvingas gėles.

III g klasės gimnazistai su klasės vadove Dana Narbutaityte ir mokytoja Kristina Povilaitiene įsikūrė prie vaizdingos Neries pakrantės. Susibūrę prie užkurto laužo kalbėjo apie bendravimą ir kritikos išsakymą pagal „V.E.I.K.“ programos metodiką. Gimnazistai dalyvavo protų mūšyje „Kernavė viduramžiais ir šiandien”, žaidė žaidimus, grožėjosi gamta. Visi sakė, kad labai gera būti Kernavėje, dalyvauti netradicinėje pamokoje, kuri vyksta gamtoje.

Netradicinės pamokos, naujai atrastos pažįstamos vietos, pažintis su įvairiais reiškiniais ir procesais, vykstančiais gamtoje, kitoks požiūris į kalbą, literatūrą, tautosaką, teorijos pritaikymas praktikoje – tai tik dalis būdų ir metodų, kuriuos mokytojai taiko savo darbe, norėdami sudominti mokinius. Tikimės, kad integruotų pamokų projektas „Auksinis ruduo“ mokiniams suteikė ne tik žinių. Jo metu tapome draugiškesni, išmokome bendrauti ir bendradarbiauti.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA