Angle down Atgal

Moksleiviai pasidalijo savo norais: tai ne daiktai ir ne pramogos

Kauno apskrities vaiko teisių apsaugos skyriaus atstovai pradeda susitikimus su moksleiviais, kuriuose savo darbo esmę atvers pasitelkę realius nuasmenintus pavyzdžius. Sumanymo tikslas: drauge išanalizuoti vaikams artimas situacijas ir leisti jiems suprasti, ar jose pažeidžiamos ir jei taip, tai kaip pažeidžiamos jų teisės, modeliuoti galimus sunkumų sprendimo kelius.

„Panaudojome tik moksleiviams aktualius vaiko teisių pažeidimų pavyzdžius. Pedagogams ir vaikams jie sukėlė nuostabą ir net juoką, bet tai realios istorijos, su kuriomis susidūrėme pastarosiomis dienomis. Tai situacijos, kai vaikai, nesutardami su tėvais dėl kompiuterio ar telefono naudojimo, į pagalbą kvietėsi policijos pareigūnus“, – pirmąjį susitikimą su Jonavos Raimundo Samulevičiaus progimnazijos šeštokais trumpai pristatė Kauno apskrities vaiko teisių apsaugos skyriaus vedėja Neringa Martišienė. Anot jos, tokie barniai kyla ne vienoje šeimoje, o ypač karantino laikotarpiu.

Konfliktą vaikai vertino kritiškai

N. Martišienė pasakoja, kad moksleiviai tiksliai įžvelgė pateiktų istorijų esmę, įvardijo, ar jose būta vaiko teisių pažeidimų. Ypač specialistę nustebino vienos mergaitės akylumas – ji pastebėjo svarbią aplinkybę, kad vienoje situacijoje konfliktas įvyko apie 23 val. vakaro. Tokiu metu vaikai pasipriešino tėvų reikalavimui padėti planšetinius kompiuterius ir eiti ruošti pamokų. Šeštokė iškėlė klausimą – ar tuomet pamokos jau neturėjo būti seniai paruoštos, o mažamečiai būti lovose?

Šeštokai analizavo šias situacijas įsijautę į vaiko teisių gynėjo vaidmenį. N. Martišienė atkreipė dėmesį, kad vaikai iš viešojoje erdvėje girdėtos informacijos jau žino procedūras, kurios vyksta užfiksavus galimą pažeidimą, yra girdėję, kaip padedama artimųjų nuskriaustam ar neprižiūrėtam vaikui.

Kartu dalyvavęs Jonavos Vaiko teisių apsaugos skyriaus patarėjas Elegijus Laimikis bei mobiliosios komandos socialinės srities specialistė Gitana Salickienė pasinaudojo proga ir jaunimui priminė, kad egzistuoja žalingas besaikio išmaniųjų prietaisų naudojimo poveikis – gali nuketėti stuburas, silpti regėjimas, atsirasti miego problemų, kitų rimtų pasekmių fizinei bei psichologinei sveikatai.

Brėžė paraleles tarp teisių, norų ir interesų

Skyriaus atstovai iniciavo drąsią, vaikų požiūrį atskleidusią diskusiją apie sąvokų „vaiko teisė“, „vaiko noras“ ir „ geriausi vaiko interesai“ reikšmę. Moksleiviai interpretavo, analizavo ir išskyrė esminius šių sąvokų skirtumus.

N. Martišienė atskleidžia kelias tiksliausias moksleivių įžvalgas, kaip jie supranta savo teises: „Svarbūs dalykai, kurių negalima pamiršti ir juos reikia įgyvendinti“; „Saugumas, mokslas, turėti savo nuomonę ir būti savimi“; „Tokios pat teisės, kaip ir suaugusio žmogaus“.

Stebėtina, kad nei vienas susitikimo dalyvis neužrašė kokio nors materialaus noro, priešingai – visų mintys buvo vienodai atviros ir jautrios: „Būti suprastiems tėvų“; „Gauti dėmesio“; „Kad tėvai žinotų, apie ką vaikas svajoja“ ir pan.

Vaiko teisių gynėjai kviečia nepamiršti šių trokštamų dovanų savo vaikams ne tik artėjant gražiausioms metų šventėms, bet ir kasdien.

 

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite