Angle down Atgal

„Menas be stogo“ akcija sulaukė rekordinio menininkų susidomėjimo

Vilniaus miesto savivaldybė, prieš dvi savaites paskelbusi, kad liepos mėnesį centrinę miesto dalį pavers viena didele meno galerija po atviru dangumi, sulaukė rekordinio skaičiaus menininkų paraiškų. Į 100 lauko reklamos stendų bei virtualią projekto galeriją pretendavo daugiau nei 500 menininkų. Kitą savaitę, antradienį, atsidarys ne tik lauko galerija miesto centre, bet ir virtuali galerija su keliais šimtais meno darbų.

Komisija jau atrinko ir informavo 100 kūrinių autorius, kurių darbai bus eksponuojami mieste. Tarp jų – įvairiausi darbai, nuo tapybos iki fotografijos, nuo skulptūros iki video meno.

„Tai, kad vos per keturias dienas sulaukėme tokio didžiulio kiekio meno darbų, parodo, kad miesto ir meno glaudi partnerystė yra geidžiama visų pusių. Todėl tikiu, kad šis Vilniaus virtimas didele meno galerija nebus vienkartinis projektas“, – teigė Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.

„Menas be stogo“ paroda Vilniaus centre lauko reklamos bendrovės „JCDecaux Lietuva“ suteiktuose stenduose atsidarys liepos 7 dieną. Visi kūriniai bus parduodami – patikusį darbą meno gerbėjai galės įsigyti tiesiai iš menininkų.

Vienas iš projekto komandos narių dalyvavusių atrankos procese, menotyrininkas Virginijus Kinčinaitis teigia, kad šis projektas nėra konkursas ir čia nebuvo renkami geriausi, nes projekto „Menas be stogo“ tikslas – sukurti lauko galeriją, kuri atspindėtų labai skirtingą Lietuvos meno lauką.

„Todėl projekto komandai buvo sudėtinga iš tokios gausos kūrinių atrinkti 100 darbų, kurie bus eksponuojami „JCDecaux Lietuva“ reklamos plokštumose. Kūrinių atrankai pasitelkti keli kriterijai: buvo galvojama ne tik apie kūrinio autorių, jo kūrybinę veiklą, darbo temą, vizualumą, bet ir apie tai, kaip jis integruosis viešojoje erdvėje“, – sakė V. Kinčinaitis.

Vilniečiai ir miesto svečiai visus darbus miesto centre galės pamatyti naudodamiesi virtualiu žemėlapiu – jame bus sužymėti visi lauko reklamos stendai, virtę meno kūriniais.

„Pradėdami ši projektą neįsivaizdavome, kad jis sutrauks tiek daug menininkų ir kad jie drąsiai norės išeiti į lauko mediją kitu formatu. Įdomu, kad tame šimtuke žiūrovai sutiks skirtingų medijų kūrinius nuo tapybos iki skulptūros ar video meno. Žinoma, atspausdinti kūriniai neatstos autentiškos patirties stovint prieš originalų darbą, bet manau, kad tokia didelė meno koncentracija miesto gatvėse įkvėps aplankyti projekto internetinę bei kitas galerijas ir galbūt įsigyti savo favoritą“, – teigė lauko reklamos kompanijos „JCDecaux Lietuva“ vadovė Žaneta Fomova.

Projektą planuojama aktyviai reklamuoti ir užsienyje, tokiu būdu padedant Lietuvos menininkams atrasti gerbėjų ir kitose šalyse.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite