Angle down Atgal

Laukiami pokyčiai sankryžoje – tik per kraują?

Vakariniame Kretingos pakraštyje gyvenantys žmonės vasaros pabaigos sulaukė kaip išganymo. Pasibaigus sezonui bent jau sumažėjo į pajūrį važiuojančių ir iš jo grįžtančių poilsiautojų automobilių srautas, kuris lyg srauni upė dažnokai atskiria abipus magistralinio kelio Šiauliai–Palanga gyvenančius žmones.

Du Kretingos priemiesčių rajonus perkertanti bene svarbiausia nuo Šiaulių į Palangą vedanti Žemaitijos transporto eismo arterija Kretingsodžio ir kitapus esančio vadinamo „Lapyno“ gyventojams tam tikru metu tampa neįveikiama kliūtimi.

Šviesoforų ar bent žiedinės sankryžos čia pageidaujantys kretingsodiškiai jau nuleidę rankas – ne vieną dešimtmetį čia maldaujamus pokyčius nulemtų nebent skaudi nelaimė, kurios niekas nelaukia.

Šiame kelyje esant intensyvaus transporto judėjimo metui iš Pasieniečių gatvės žmonėms ilgai neįmanoma išsukti link Palangos, o kretingsodiškiams – į Kretingos miestą. Labiausiai vargsta šio kaimo gyventojai, kuriems rytais į Kretingą reikia važiuoti į darbą ir vaikus vežti į mokyklas.

„Kol iš Sodžiaus gatvės galėsime įvažiuoti į plentą rytais laukiame po 10 minučių, o mašinų virtinė nutįsta beveik 200 metrų“, – pasakojo Kretingsodžio kaimo bendruomenės „Savas sodžius“ pirmininkas Antanas Puidokas.

Rytais plentu rieda virtinė automobilių, važiuojančių į darbus Palangoje, o iš kurorto nenutrūkstamu srautu juda vykstantys į Kretingą. Tuo metu iš Pasieniečių ir Sodžiaus gatvių įkišti nosį į plentą tampa neįmanoma.

Pasak pirmininko, panaši situacija susidaro ir baigiantis darbo dienai, tik tuomet išvažiuojančiųjų iš kaimo būna mažiau.

Tvarkyti sankryžos net nesiruošiama

Žmonės ir telefono skambučiais, ir ratais atakuoja rajono valdžią, tačiau čia ji yra bejėgė – magistralinis kelias priklauso Lietuvos automobilių kelių direkcijai ir kaip kelio savininkas tik ji čia gali daryti kokius nors pokyčius ir juos finansuoti.

Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Povilas Černeckis teigė, kad su Kelių direkcija dėl šios sankryžos buvo kalbėta nesyk. Paskutinį kartą į Kretingą atvykusiam direkcijos vadovui į Kretingsodžio sankryžą buvo baksnota prieš mėnesį.

„Žiūrėsim, spręsim“, – tik tokį burbtelėjimą iš direkcijos vadovų išgavo rajono valdžia.

Iš tiesų ši sankryža nėra net įtraukta į Kelių direkcijos Vieno lygio sankryžų pertvarkymo prioritetinę eilę, kurioje iš viso yra net 1342 objektai. Užtat šioje eilėje, palyginti labai aukštai, net 32 vietoje įrašyta Šiaulių – Palangos kelio sankryža su Melioratorių gatve.

Dėl vadinamos Kretingsodžio sankryžos ateities, P. Černeckio teigimu, savivaldybė iš Kelių direkcijos nėra gavusi jokio oficialaus rašto.

Užtat direkcijos atsakymą turi kaimo bendruomenės pirmininkas A. Puidokas, kuris į Vilnių yra parašęs ne vieną raštą.

Bendruomenei buvo paaiškinta, kad artimiausiu metu sankryžos pertvarkyti nenumatoma, nes neseniai ji buvo rekonstruota.

Atlikti pataisymai neišgelbėjo

Iš tiesų, magistralinio kelio sankirtoje raudonais stulpeliais pažymėtos saugumo salelės atskyrė priešpriešines eismo juostas ir atsirado papildomos juostos išsukantiems iš plento.

Tačiau tokia rekonstrukcija padėjo tik važiuojantiems magistraliniu keliu, nes dabar automobiliai gali prasilenkti su besukančiomis mašinomis. Tačiau norintiems išvažiuoti iš šalutinių gatvių tai situaciją tik pablogino.

„Anksčiau, kai visos mašinos važiuodavo viena eile, buvo paprasčiau ištaikyti laisvą tarpą. Dabar jau pajudėjęs į sankryžą staiga pamatai, kad antroje eilėje mašina ruošiasi sukti į kairę“, – pasakojo A. Puidokas, kuris teigė, kad visi automobilius vairuojantys kretingiškiai šią sankryžą įveikia „po prakaitu“.

Policija eismo įvykių neužfiksavo

P. Černeckis tikisi, kad po paskutinio pokalbio su Kelių direkcijos vadovais prioritetinė sankryžų pertvarkymo eilė bus peržiūrėta ir joje atsiras vietos ir Kretingsodžio sankryžai.

Probleminiams objektams suteikiant pirmaeiliškumą didelę įtaką turi sankryžos avaringumas. Policija, kurios duomenimis naudojasi ir Kelių direkcija, per praėjusius ir šiuos metus čia nėra užfiksavusi nė vienos avarijos, jau nekalbant apie įskaitinius eismo įvykius.

A. Puidokas tvirtina, kad avarijų čia būta ne vienos ir ne dviejų. Laimei, iki šiol yra pavykę išvengti skaudžių nelaimių, kai sužeidžiami ar žūsta žmonės.

„Į vadinamas metalines avarijas, kai mašinos tik apsidaužo, policijos pareigūnai dažniausiai nėra kviečiami. Eismo įvykio dalyviai išsiskirsto užpildę deklaracijas, kurios pateikiamos privačioms draudimo įmonėms“, – sakė Kretingos policijos komisariato Veiklos skyriaus viršininkas Ričardas Kačinas.

Jo teigimu, transporto pikų metu pareigūnai čia eismo nereguliuos: „Turime daugiau rimtesnių darbų, nei skirti papildomą dėmesį tokiose sankryžose, kurių mieste yra nemažai. Eismą reguliavome, kai buvo sugedęs šviesoforas Darbėnų – Klaipėdos sankryžoje, bet ji yra sudėtinga, viena kryptimi turi po dvi eismo juostas“.

Nėra avarijų – nebus ir pokyčių

Situacija gal pasikeistų, jei draudikai apie jų fiksuojamus eismo įvykius policijai praneštų privaloma tvarka. Juk jei įvyko avarija, kažkuri pusė yra kalta, nes pažeidė Kelių eismo taisykles. Vadinasi, už taisyklių pažeidimą kaltasis vairuotojas turėtų būti nubaustas ir administracine tvarka.

Tuomet pro policijos ir Kelių direkcijos akis nepraslystų nė vienas eismo įvykis ir apie tos ar kitos sankryžos avaringumą būtų galima spręsti objektyviai.

Tačiau tokie pokyčiai gali atsirasti tik jei kažkas inicijuos tokias įstatymo pataisas, kurioms pritartų Vyriausybė ir Seimas.

„Tai norint, kad kažkas pasikeistų, negi dabar mums laukti tragiškos nelaimės. Juk jei žmonės dėl savo atidumo bei atsargumo ir išvengia avarijų, kiek nervų sugadina, kol įveikia šią sankryžą“, – klausia Kretingsodžio bendruomenės pirmininkas.

A. Puidokas vardino ir daugiau Kretingsodį kamuojančių bėdų. Per gyvenvietę einanti Sodžiaus gatvė yra be šaligatvių, dviračių takų ir beveik neapšviesta. Žiemą sutemus ja į namus iš mokyklų grįžta vaikai, nesaugūs yra ir kiti pėstieji.

Ši gatvė taip pat yra rajoninės reikšmės kelio dalis ir priklauso Kelių direkcijai. Kada čia bus saugios eismo sąlygos žmonėms, taip pat neaišku. Vienintelis Kelių direkcijos realesnis pažadas – prieš sankryžą apšviesti plentą, kertantį pėsčiųjų taką.

Tačiau ar kiekvieną rytą šioje sankryžoje vargstantiems kretingiškiams nuo to bus lengviau?

Alvydas Ziabkus

Švyturio laikraštis

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite