Angle down Atgal

Laikas keisti apavą: kodėl neverta žavėtis restauruotomis padangomis?

Artėjant žiemos sezonui, kiekvienas vairuotojas privalo pasirūpinti automobilio padangomis. Atminkite – net ir nedidelė avarija padaro daugiau nuostolių, nei kainuoja komplektas žieminių padangų.

Pakeisti vasarines padangas žiemos sezono metu reikalauja ne tik Kelių eismo taisyklės. Tai padaryti rekomenduoja ir specialistai. Žieminės (ir vasarinės) padangos išlaiko apie 40–80 tūkst. km ridą. Žiemą, nuvažiuojant apie 10 tūkst. km, jos tarnauja 4–6 metus. Kai šių padangų protektorius nusidėvi ir jo gylis besiekia 3–4 mm, patartina padangas eksploatuoti tik vasaros metu, nes žiemą jos bus neefektyvios.

Renkantis padangas, reikėtų vengti įsigyti naujai eksploatacijai senas padangas, nors kartais jos būna dvigubai pigesnės. Tai gresia rimtomis nelaimėmis kelyje. Šiuo metu šalyje galima įsigyti net kelių dešimčių skirtingų gamintojų padangų. Specialistai pataria rinktis jas pagal finansines galimybes, bet naujas.

„Tačiau reikia žinoti, kad brangesnių padangų modernesnė technologija, jų protektoriaus guma minkštesnė, geresnis sukibimas su kelio paviršiumi. Taigi jos yra saugesnės“, – tvirtina Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.

Nepatariama žavėtis restauruotomis padangomis – jos mažiau efektyvios už naujas. Jų guma kieta, todėl tuoj pradeda slidinėti slidžiame kelyje, ypač esant šaltam orui. Daug kas turi dygliuotas padangas, tačiau, važinėjant mieste, jos nėra būtinos. Be to, jas naudoti Lenkijoje, Vokietijoje ir kai kuriose kitose šalyse draudžiama.

Jei vis tik įsigijote dygliuotas padangas, patartina pirmus 1 000 km važiuoti atsargiau – kol dygliai įsitvirtins savo vietose. Naudojant tokias padangas, reikia nepamiršti prisiklijuoti lipduko, informuojančio apie tai.

Parengta pagal Susisiekimo ministerijos informaciją

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite