REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2019 m. Sausio 25 d. 18:04

Kultūros ministerija: atlyginimai kultūros ir meno darbuotojams turi būti didinami laikantis lygiateisiškumo principo

Vilnius

Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt


69328

Kultūros ministerija kreipėsi į sau pavaldžias kultūros įstaigas ir savivaldybes, teikdama rekomendacijas dėl atlyginimų didinimo kultūros ir meno darbuotojams.

Ministerija pabrėžia, kad siekiant įgyvendinti konstitucinį lygiateisiškumo principą, papildomos atlyginimams didinti numatytos lėšos turėtų būti paskirstytos visų kultūros ir meno darbuotojų darbo užmokesčiui didinimui po lygiai, tai yra nepriklausomai nuo jų sugebėjimų, darbo stažo, patirties, socialinio statuso (pavyzdžiu, įgytos teisės į senatvės pensiją) ar kitų aplinkybių.

Asignavimai Kultūros ministerijai pavaldžių įstaigų kultūros ir meno darbuotojų darbo užmokesčiui padidinti 2019 metams buvo numatyti vadovaujantis kultūros ir meno darbuotojų skaičiumi, nurodytu kultūros įstaigų ataskaitose apie darbo apmokėjimą 2017 metais. Savivaldybių kultūros ir meno darbuotojų skaičius buvo papildomai tikslinamas 2018 metais. Pasikeitus kultūros ir meno darbuotojų skaičiui konkrečioje įstaigoje, galimas nežymus nuokrypis nuo vidutiniškai didėsiančio kiekvieno kultūros ir meno darbuotojo darbo užmokesčio dydžio. Kultūros ministerijai pavaldžiose įstaigose atlyginimai visiems kultūros ir meno darbuotojams turėtų didėti 64 eurais bruto, tai yra iki mokesčių; o savivaldybėse – valstybės skiriamos dotacijos dėka 32 eurais bruto, taip pat tokia pačia suma turėtų prisidėti savivaldybės.

Atsižvelgdama į Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo nuostatą, kad darbo apmokėjimo sistemą kiekvienoje įstaigoje tvirtina tos įstaigos vadovas, Kultūros ministerija laikosi pozicijos, kad valstybei papildomai skyrus tikslinį finansavimą kultūros ir meno darbuotojų darbo užmokesčio didinimui, įstaigos turi teisę patikslinti nustatytą darbo apmokėjimo sistemą ir, pagal joje numatytus pareiginės algos pastoviosios dalies nustatymo kriterijus, spręsti dėl darbuotojų darbo užmokesčio padidinimo (pakeičiant darbo sutartis). Papildomai atkreiptinas dėmesys į tai, kad keičiant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą negali būti viršytas Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymu nustatytas maksimalus koeficiento dydis.

Svarbu pažymėti, kad visų kultūros įstaigų vadovai kuo operatyviau turi priimti sprendimus dėl kultūros ir meno darbuotojų darbo sutarčių pakeitimų.

Lietuvos Respublikos 2019 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme tikslingai kultūros ir meno darbuotojų darbo užmokesčiui didinti numatyta 5,7 mln. eurų suma, iš jų 2,523 mln. eurų – savivaldybių kultūros ir meno darbuotojų darbo užmokesčiui didinti. Šios lėšos buvo suplanuotos bei paskirstytos atsižvelgiant į kultūros įstaigų kultūros ir meno darbuotojų pareigybių skaičių.

Atkreiptinas dėmesys, kad kultūros ir meno darbuotojų darbo užmokestis papildomai (be jau minėtų 64 eurų bruto) turėtų didėti ir dėl nuo 2019 metų taikomų kompleksinių finansinių priemonių (sumažinta mokestinė našta su darbo santykiais susijusioms pajamoms, pareiginės algos bazinio dydžio didėjimas, Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo laipsniškas įgyvendinimas, tam skyrus papildomas lėšas).

Įvertinus tikslingai kultūros ir meno darbuotojams Vyriausybės skirtas ir, įgyvendinant Memorandumo nuostatas, numatomas savivaldybių įsipareigotas skirti lėšas bei papildomas nuo 2019 m. taikomas kompleksines finansines priemones, vidutiniškai (skaičiuojant nuo vidutinio kultūros ir meno darbuotojo darbo užmokesčio – 736 eurų) kiekvienam kultūros ir meno darbuotojui darbo užmokestis turėtų didėti 146 eurais (bruto), kas „į rankas“ sudarytų apie 88 eurus.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA