Angle down Atgal

Kodėl kardiotreniruotės svarbios ir kokia jų nauda?

Kiekvienas sportuojantis tikriausiai bent kartą yra išbandęs kardiotreniruotes. Vieniems jos tikras malonumas, kitiems – labiau kančia. Šios aktyvios fizinės veiklos pasirinkimas labai platus: nuo paprasčiausio bėgiojimo ir dviračio mynimo iki irklavimo. Todėl kiekvienas gali rasti sau labiausiai tinkantį variantą. Kokią naudą kardiotreniruotės suteikia mūsų organizmui ir kodėl jas verta įtraukti į savo sporto rutiną?

Širdies ir kraujagyslių veiklos gerinimas

Greitas vaikščiojimas, plaukiojimas, bėgiojimas ir kitos kardiotreniruotės padeda sustiprinti širdį ir efektyviau paskirstyti kraują po visą kūną. Ne veltui Amerikos širdies asociacija ir dauguma gydytojų šio tipo fizinę veiklą rekomenduoja turintiems didesnę riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis. Jei norite sportuoti neišeidami iš namų, jūsų dėmesio verti elipsiniai ir irklavimo treniruokliai, bėgimo takeliai. Tai bene patogiausias būdas palaikyti fizinį aktyvumą, kai sporto klubai neveikia.

Be to, nustatyta, kad kardiopratimai gali padėti sumažinti blogojo ir padidinti gerojo cholesterolio lygį kraujyje. Siekiant pagerinti sveikatos būklę, vienos tokio tipo treniruotės trukmė turėtų būti maždaug 40 min.

Teigiamas poveikis miego kokybei

Tiems, kurie turi miego problemų, taip pat patariama išbandyti kardiotreniruotes. Tačiau svarbu atsižvelgti, kad aktyvia fizine veikla reikėtų užsiimti dienos metu, o ne vėlai vakare. Tyrimų, atliktų su lėtinių miego problemų turinčiais žmonėmis, rezultatai atskleidė, kad reguliari mankšta, derinama su kitomis priemonėmis, gali padėti įveikti nemigą.

Optimalaus svorio palaikymas

Elipsiniai ir irklavimo treniruokliai, taip pat bėgimo takeliai puikiai tinka ir tiems, kurie nori palaikyti optimalų svorį. Siekiant kuo geresnių rezultatų, kardiopratimus rekomenduojama derinti su jėgos treniruotėmis. Būtent taip sustiprinamas visas kūnas ir įgaunamos norimos formos.

Žinoma, metant ir palaikant svorį, didelę įtaką turi subalansuota mityba. Deja, tačiau kai kurie žmonės pradėję sportuoti tai pamiršta. Tokiu atveju tikėtis akivaizdžių rezultatų būtų pakankamai naivu. Norint išlikti sveikiems ir džiaugtis puikia išvaizda, labai svarbu maitintis visavertiškai ir aprūpinti organizmą visomis reikalingomis maistinėmis medžiagomis.

Imuninės sistemos stiprinimas

Pensilvanijos universitete buvo atliktas tyrimas, kurio metu ištirtas kardiotreniruočių poveikis žmogaus imuninei sistemai. Gauti rezultatai parodė, kad reguliarus vidutinio intensyvumo aerobinis krūvis padidina antikūnų, vadinamų imunoglobulinais, kiekį kraujyje. Jie prisideda prie geros imuninės sistemos palaikymo. Taigi, treniruokliai – šauni investicija tiems, kurie nori pasirūpinti geresne sveikata. Bene patogiausia juos užsisakyti internetu, saugiai leidžiant laiką namuose.

Natūralus būdas nuotaikai pagerinti

Aktyvus judėjimas padeda gerinti nuotaiką, ir tai įrodyta moksliškai. Tyrimo metu buvo ištirtas kardiotreniruočių poveikis depresija sergantiems žmonėms. Po dešimties dienų dauguma jų pastebėjo teigiamus pokyčius. Todėl, jei jus kamuoja slogi nuotaika, rekomenduojama paskirti laiko bent trumpoms treniruotėms. Dažniausiai geresnė nuotaika užplūsta vos tik pasportavus.

Smegenų veiklos gerinimas

Ar žinojote, kad sulaukus 30 metų smegenų audinys pradeda po truputį nykti? Mokslininkai išaiškino, kad kardiopratimai gali padėti sulėtinti šį procesą. Siekiant patvirtinti šią hipotezę, buvo ištirti 55 vyresnio amžiaus žmonės, kuriems vėliau atlikta magnetinio rezonanso tomografija. Rezultatai parodė, kad suaugusiųjų, kurie reguliariai treniravosi, smegenų audinys buvo atsparesnis.

Vis dar svarstote, ar kardiopratimams skirti treniruokliai turėtų atsidurti jūsų namuose? Tai vienas paprasčiausių būdų palaikyti fizinį aktyvumą. Pasirūpinkite geresne sveikata, nuotaika ir gražesnėmis kūno linijomis. Tegul atėjęs pavasaris atneša teigiamus pokyčius jūsų gyvenime. Reguliarus ir tinkamai parinktas fizinis krūvis – tai, kas suteikia energijos ir padeda džiaugtis pilnatve.

Remiamas turinys

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite