Angle down Atgal

Knygynai kraustosi į internetą: pirkėjai vis dar noriai renkasi pirkti fizines knygas

Nors pasakius frazę „e. prekyba knygomis“ nemažai žmonių įsivaizduoja elektronines arba audio knygas, būtent įprastų fizinių knygų pardavimo internetu augimas yra ryškiausia rinkos tendencija, sako Asta Mikelionytė-Čechovskienė, knygynų tinklo „Vaga“ vykdomoji direktorė. Bendrovė nuo gegužės mėnesio pradėjo prekiauti prekybos centre internete „Pigu.lt“, kur tikisi lengviau pasiekti potencialius skaitytojus.

„Elektroninės ar audio knygos, kurioms kažkada pranašauta ateitis, jau kuris laikas prarado savo augimo tempą. Taip, dalis žmonių jas perka – JAV ir Jungtinėje Karalystėje daugiau, kontinentinėje Europoje ir Lietuvoje – mažiau. Bet tikrasis e. prekybos augimas yra būtent fizinių knygų segmente. Daugeliui knygos skaitymas yra tarsi mažas ritualas, daugėja knygų kolekcionierių, atsiranda įdomesnių ir patrauklesnių viršelių. Taigi, nors gyvenimo ritmas keičiasi, visuomenė modernėja ir važiuodami autobuse galime sutikti žmones, skaitančius elektronines knygas, visgi fizinių knygų pasirinkimas vis dar stipriai pirmauja“, – sako A. Mikelionytė-Čechovskienė.

Knygynų tinklas „Vaga“ gegužę pradėjo prekybą „Pigu.lt“ prekybos centre internete, kur šiuo metu jau siūlo daugiau kaip 3600 knygų ir žada toliau didinti čia parduodamą asortimentą.

„Pigu.lt“ asortimentas tikrai įspūdingas, tačiau iki šiol čia nebuvo knygų kategorijos. Nusprendėme pradėti bendradarbiavimą, kad pirkėjas galėtų atrasti kuo patogesnį apsipirkimo būdą, o mes ne tik išlaikytume esamą vartotojų ratą, bet ir pritrauktume naujų, pasiektume kuo didesnę dalį šalies skaitytojų, taip skatindami pozityvų požiūrį į skaitymą ir literatūrą. Džiaugiamės, kad šiuo metu viskas vyksta sklandžiai“, – teigia A. Mikelionytė-Čechovskienė.

Ernestas Kačerauskas, „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas, pastebi, kad pasaulyje e. prekyba pirmuosius žingsnius ir žengė būtent knygų kategorijoje.

„Jeffas Bezosas 1995 metais pradėjo prekiauti knygomis internete ir taip gimė „Amazon“. Mes viską padarėme atvirkščiai. Pasiūlę beveik viską, dabar džiaugiamės užpildę nišą ir pateikę klientams tikrai platų, kokybiškų knygų pasirinkimą. Neabejojame, kad vis daugiau prekinių ženklų ir įvairesnių prekių mūsų prekybos centre internete atrandantys pirkėjai užsuks ir į čia įsikūrusį virtualų knygyną“, – sako E. Kačerauskas.

Karantinas suformavo naujus įpročius

Knygynų tinklui „Vaga“ karantinas tapo proga peržiūrėti savo verslo strategiją, ieškoti naujų būdų pasiūlyti knygas pirkėjams. Ir nors užsidarius knygynams didelė dalis knygų pirkėjų susidūrė su nepatogumais, A. Mikelionytės-Čechovskienės teigimu, tai kartu buvo paskata išbandyti e. prekybą.

„Knygynai buvo uždaryti nuo pat karantino pradžios, prekybą plėtojome tik internetu. Kai kuriems pirkėjams tai buvo iššūkis – knyga dažnai asocijuojama su kontaktu, gyvu bendravimu renkantis. Vis dėlto, tikiu, kad tie, kurie pabandė įsigyti internetu, nenusivylė ir rinksis šį būdą ateityje“, – sako knygynų tinklo vadovė.

Prekybos centre internete – šimtai naujų parduotuvių

 

Pasak  E. Kačerausko, karantino metu e. komercijos rinka per porą mėnesių išaugo tiek, kiek anksčiau jai buvo prognozuota augti bent per 3 metus, o verslai, neturintys stipraus e. prekybos kanalo, pajuto spaudimą jį susikurti.

„Iš patirties puikiai žinome, kad e. parduotuvės sukūrimas yra tik pirmas žingsnis. Sėkmingai veiklai reikia nuolatinių investicijų į rinkodarą, preciziškai veikiančios logistikos ir kokybiško klientų aptarnavimo. Savarankiškai pasirūpinti visais šiais sprendimais neužtenka kelių dienų, savaičių, o kartais net ir mėnesių. Bendrovės, kurios prisijungia prie mūsų prekybos centro internete, gali gauti tai iš esmės iš karto“, – kalba „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas. 

Šiuo metu „Pigu.lt“, „220.lv“ ir „Kaup24.ee“ prekybos centruose internete prekiauja daugiau kaip 400 bendrovių, dar 200 ruošiasi ir yra jau pasirašiusios sutartis. Tarp jų – tokios parduotuvės kaip „NS King“, „Danija“, „Salamander“, „Step Top“, „Geox“, „Top Shop“, „Delimano“, „Dormeo“, „Sparta“, „Audimas“. Neseniai savo klientams „Pigu.lt“ pasiūlė ir dar vieną naują kategoriją – maisto prekes.

Apie „Pigu“ grupę:

„Pigu“ grupė, kuriai priklauso prekybos centrai internete „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje ir „Kaup24.ee“ Estijoje, yra didžiausia e. prekybos rinkos dalyvė Baltijos šalyse. Tai pirmoji ir kol kas vienintelė Lietuvos įmonė, patekusi tarp penkių sparčiausiai augančių didžiausių Vidurio Europos technologijų įmonių ketverius metus iš eilės.

Per 2018 finansinius metus „Pigu“ fiksavo didesnę nei 100 mln. eurų apyvartą, suruošė klientams apie 2 mln. užsakymų. Įmonėje dirba daugiau nei 350 darbuotojų. 2019 m. rugsėjį „Pigu“ paskelbė apie galimybę kitoms bendrovėms prekiauti per „Pigu.lt“, „220.lv“ ir „Kaup24.ee“.

Nuo 2015 m. „Pigu“ grupę valdo viena didžiausių Centrinės ir Rytų Europos privataus kapitalo investicijų bendrovė MCI. 2018 metų pabaigoje „Pigu“ paskelbė apie susijungimą su viena Lenkijos e. prekybos lyderių „Morele“.

Remiamas turinys

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite