REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2017 m. Gegužės 18 d. 15:20

Klaipėdoje - Kinijos šiuolaikinio meno paroda „Kas aš? 798 įspūdžiai“

Klaipėda

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


3413

Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose penktadienį, gegužės 19 d., atidaroma Pekino galerijų asociacijos specialiai Klaipėdai - Lietuvos kultūros sostinei - parengta Kinijos šiuolaikinio meno paroda „Kas aš? 798 įspūdžiai“.

Kinijos šiuolaikinis menas yra tapęs svarbia sudedamąja pasaulinio meno rinkos dalimi, reprezentuojančia dabartinę Kiniją. Parodos lankytojams bus sudaryta galimybė pamatyti, kaip, pradedant XX a. 9-uoju dešimtmečiu, Kinijos atsivėrimas pasauliui ir visuomenės pokyčiai laipsniškai veikė šiuolaikinio meno evoliuciją, kaip autorių kūriniuose stilistiškai persipynė ilgaamžė Kinijos klasikinė ir modernioji kultūra, atsiskleidė etninio meno ir globalizacijos, tautiškumo ir tarptautiškumo tendencijos.

XX a. 9-ojo dešimtmečio pradžioje šalies reforma ir atvirų durų politika paspartino Kinijos visuomenės modernizaciją. Dėl pasaulio globalizacijos keitėsi ir Kinijos visuomenė, kultūrinis kontekstas, o sykiu nuolat kito bei augo ir Kinijos šiuolaikinis menas. Menininkai pradėjo eksperimentuoti, kūrybinę veiklą siejo su naujomis koncepcijomis, technologijomis ir medžiagomis, siekė išraiškos laisvės, tyrinėjo vidines patirtis ir egzistencijos būsenas.

Modernios Kinijos civilizacijos kūrėjai išsiveržė į tarptautinio meno sceną ir šiandien pasaulinio meno kontekste šiuolaikinis tos šalies menas yra tapęs išskirtiniu reiškiniu.

Kinijos šiuolaikinio meno parodos „Kas aš? 798 įspūdžiai“ ekspoziciją sudaro jau pasaulyje pripažintų menininkų ir meno rinką netrukus užkariausiančių jaunųjų kūrėjų, atstovaujančių trims menininkų kartoms, įvairaus žanro - tapybos, fotografijos, videomeno - darbai.

Ši paroda, žinoma, neatspindi absoliučiai visų Kinijos meno reiškinių, bet atskleidžia nepaprastai svarbią jo evoliucijos dalį. Neatsitiktinai kuratorius parodoje akcentuoja Kinijos kūrybinių industrijų pavyzdį - 798-ąją meno zoną, galerijų miestelį, kuris transformavosi iš karinio fabriko. Šio rajono pokyčiai gali būti tapatinami su Kinijos visuomenės struktūra, savarankiškai besivystančių kultūrinių segmentų istorija - kontrastinga, pulsuojančia ir nenuspėjama.

Paklaustas, kuriuos menininkus įvardytų kaip parodos ašį ir kas svarbiausia jų kūriniuose, parodos kuratorius, Pekino galerijų asociacijos prezidentas Sin Dongas Šengas (Xin Dong Cheng) sakė: „Menininkų Vengo Fen (Weng Fen) ir Vang Ningde (Wang Ningde) fotografijose kuriama Kinijos kasdienybės mitologija atspindi jau minėtus šalies evoliucijos aspektus. Ne tik šių, bet ir kitų autorių kūriniai padės Lietuvos žiūrovams per įvairiapusį šiuolaikinį meną geriau pažinti ir suvokti šiandienės kinų tautos dinamiškumą“.

ELTA



REDAKCIJA REKOMENDUOJA