Angle down Atgal

Kanapių sėklų naudą patirkite patys

Kad ir kokį aliejų jūs vertinate labiausiai, labai naudinga retkarčiais keisti aliejaus rūšis, nes kiekvienai jų būdingos skirtingos savybės. O jeigu atsižvelgsite į savo sveikatos sutrikimus, tada maistas taps ir vaistu.

Žinomos įvairiose tautose

Kanapių sėklos yra vienos maistingiausių sėklų pasaulyje, turinčios kur kas daugiau baltymų ir aminorūgščių nei bet kurios kitos grūdinės kultūros. Tai puikus augalinės kilmės baltymų šaltinis. Apskaičiuota, jog kanapių sėklose baltymų kiekis beveik toks pat kaip jautienoje ir ėrienoje. Kadangi kanapių baltymai turi visas organizmui reikalingas baltymų rūgštis, jais įmanoma pakeisti mėsą ir pieno produktus.

Kulinarijoje kanapių sėklos naudojamos nuo seno skirtingose kultūrose. Turkai kanapėmis gardindavo chalvą, baklavą ir kt. Indai kanapėmis skanindavo ajurvedinius patiekalus. Lietuviai kanapių dėdavo į košes, blynus, bulves, silkes, sviestą ir kt.

Ar esate kada ragavę kepintų kanapių sėklų su karštomis bulvėmis? Tai, anot sveiko gyvenimo būdo propaguotojos Barboros Vainorienės, ne tik skanu, bet ir sveika. Moteris kanapių sėklų pataria dėti į kokteilius, salotas, vietoj riešutų kepiniuose, kanapių sėklų aliejumi tinka gardinti trintas sriubas, netgi desertus.

Moteris sako, jog ypač kanapių aliejų bei sėklas vertina žemaičiai, kurie geba pasigaminti itin vertingos kanapių druskos – sumalę kanapių sėklas ir sumaišę jas su Himalajų druska. Šiuo pagardu barstomas kastinys, užtepėlės, vilgomos karštos su lupena virtos bulvės.

Kanapių sėklų aliejus Lietuvoje taip pat gaminamas nuo seno. Jame labai mažai sočiųjų riebalų rūgščių, todėl lietuviai jį vartodavo tik labai šviežią. Specialiomis spaudyklėmis aliejus buvo spaudžiamas malūnininkų ir laikomas šaltai ribotą laiką.

Kad ir kokį aliejų jūs vertinate labiausiai, B. Vainorienė sako, jog labai naudinga retkarčiais keisti aliejaus rūšis, nes kiekvienai jų būdingos skirtingos savybės. Nors daugelis aliejų nepigūs, salotoms ar košei pagardinti užtenka ir šaukštelio, todėl salotoms, šaltiesiems patiekalams patariama rinktis kuo geresnės kokybės augalų aliejų. Tad kodėl gi nepabandžius kanapių aliejaus? O jeigu atsižvelgsite į savo sveikatos sutrikimus, tada maistas taps ir vaistu. Svarbu įsidėmėti, kad kanapių sėklų aliejus netinka maistui kepti aukštoje temperatūroje, o tik patiekalams gardinti. Taip pat gali būti vartojamas kaip maisto papildas.

Tai ypač aktualu, nes šiuolaikinio žmogaus mitybos pagrindinė yda yra rafinuoto maisto vartojimas, sukeliantis ne vieną degeneracinę ligą: astmą, diabetą, širdies ir kraujagyslių, Alzheimerio bei kitas ligas, vėžį.

Kanapių aliejus itin vertinamas dėl organizmui ir odai svarbių riebiųjų rūgščių: omega-3, omega-6 ir omega-9. Šios rūgštys yra būtent tokiu santykiu, kuris žmogui pats tinkamiausias 3:1. Be garsiųjų rūgščių, kanapių sėklose gausu vitaminų: E, A, B1, B2, B3, B6, C, D, taip pat svarbių aminorūgščių. Kanapių sėklos turi daug fosforo, magnio, geležies, mangano, cinko, vario, kalcio, kalio.

Valgyti, garinti arba naudoti išoriškai

Gydymui nuo seno kanapių sėklos buvo naudojamos ne tik kitų tautų, bet ir lietuvių liaudies medicinoje.

Kanapių aliejus stiprina plaukus, suteikia jiems blizgesio ir apimties. Tereikia nedidelį kiekį aliejaus paskirstyti ant plaukų galiukų, įmasažuoti į galvos odą. Vėliau išplauti. Plaukai ypač gerai pasisavina šiltą aliejų, todėl rekomenduojama aliejų prieš naudojimą truputį pašildyti arba išteptus juo plaukus apvynioti rankšluosčiu. Nuolat maitindami plaukus kanapių sėklų aliejumi, lengviau juos iššukuosite ir suformuosite.

Aliejų galima tepti ant odos, prieš tai ją sudrėkinus vandeniu. Tokiu būdu jis greičiau susigers ir nepaliks riebumo jausmo. Kanapių sėklų aliejus gali būti naudojamas kaip natūrali ir gydomoji odos priežiūros priemonė, sergant žvyneline, egzema, jei sausa oda. Jis puikiai tinka inkštiruotai, alergijos kamuojamai odai prižiūrėti. Taip pat sausų pėdų ir kojų kulnų priežiūrai, sudirgusioms, sausoms, įtrūkusioms, pūslelinės kamuojamoms lūpoms.

Reguliarus kanapių sėklų vartojimas apsaugo nuo Alzheimerio ir Parkinsono ligų, gerina atmintį. Taip pat jis gali palengvinti depresijos ir nerimo sutrikimų simptomus, pakelti nuotaiką, todėl kasryt sėklomis paskaninkite savo pusryčius.

Kanapių aliejuje gausu chlorofilo, kuris valo organizmą nuo kancerogeninių ir mutageninių medžiagų, saugo DNR nuo pakitimų, stimuliuoja kraujo gamybą, stiprina imunitetą, skatina greitesnį ląstelių augimą ir stiprina jų sieneles, stabdo bakterijų dauginimąsi.

Kanapių sėklos gali padėti numesti svorio, nes jose esantys cheminiai junginiai slopina apetitą ir užtikrina ilgiau trunkantį sotumo jausmą. Tereikia pagrindinį dienos valgį pagardinti 4 šaukštais tyro kanapių aliejaus arba sėklų. Taip gausite energijos ir ištvermės mankštos pratimams atlikti.

Kanapių sėklose esančios dietinės skaidulos gerina virškinimą, valo organizmą ir greitina medžiagų apykaitą. Tai puiki priemonė, kai vargina vidurių užkietėjimas ir pilvo pūtimas. Kanapėse esančios riebiosios rūgštys pagreitina gliukozės įsisavinimą ir kraujyje vykstančius procesus, kurie ją paverčia į energiją. Dėl to kanapių sėklų vartojimas gali padėti kontroliuoti saldumynų poreikį ir taip suteikti daugiau energijos.

Kanapių sėklose esanti gama linoleno rūgštis nepriekaištingai užtikrina hormonų pusiausvyrą, tad jos puikiai tinka kenčiančiosioms nuo fizinių ar emocinių priešmenstruacinio sindromo simptomų. Taip pat veiksmingai malšina sąnarių skausmą bei gydo artritą. Tereikia kasdien išgerti kanapių sėklų aliejaus po valgomąjį šaukštą kartu su geros kokybės žuvų taukais.

Pastaruoju metu vis vyksta diskusijos apie kanapių auginimo legalizavimą. O moksliniai tyrimai rodo, jog aliejus gali pristabdyti net pažengusias krūties ir plaučių vėžio formas, veikia kaip puiki ligos prevencija. Tik nereikia apsiriboti vien kanapių aliejumi, jeigu sergate rimta onkologine liga.

„Atlikti vieną ar kitą procedūrą, naudojant kanapių sėklų aliejų, nėra sudėtinga, tai nereikalauja daug laiko, tačiau rezultatas gali jus nustebinti, – sako moteris. – Visgi, jeigu jį naudosite labiau kaip profilaktinę priemonę, rezultatai bus labiau apčiuopiami, o, esant rimtai lėtinei ligai, verčiau pasikliauti specialistų rekomenduojamu gydymu.“

comment Skaitytojų komentarai (1)

Taip pat skaitykite