Angle down Atgal

Įžvalgos ir rezultatai iš vizito Danijoje

Sakoma – „laimingi žmonės laiko neskaičiuoja“ – taip galima apibūdinti tris pažintinio vizito dienas Danijoje, Odensės mieste (Odense), kur vyko „Erasmus+“ Tarptautinės bendradarbiavimo veiklos pažintinis vizitas „The role of guidance and counselling in planning further education, training and career for pupils in secondary and upper secondary education“, kuriame dalyvavo ir trys dalyvės iš Lietuvos: Klaipėdos „Varpo“ gimnazijos psichologė Jovita Šimkūnaitė, Kauno ,,Santaros“ gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Deimantė Karaliūtė ir Žaslių pagrindinės mokyklos psichologė Daiva Pašvenskaitė.

Seminaro metu pagrindinis dėmesys buvo skiriamas ugdymo karjerai temai dirbant su 13-16 m. amžiaus jaunimu. Vizito veiklos programa buvo ypač intensyvi. Daug vertingos informacijos gavome apsilankę Danijos mokyklose – pagrindinėje ir tarptautinėje. Karjeros ugdymo jaunimo centro konsultantai supažindino su savo šalies jaunimo profesinio orientavimo aktualijomis. Buvo pristatomi įvairių projektų rezultatai. Taip pat sužinojome apie Danijos švietimo sistemą, kurioje ypač didelis dėmesys skiriamas mokinio individualybei atsiskleisti, išsiaiškinti polinkius ir interesus. Mokslas Danijoje privalomas nuo 6 metų ir trunka 10 metų. Visose mokyklose ugdymas organizuojamas taip, kad mokiniai galėtų siekti savo tikslų, derinamos žinios ir praktika paremtas mokymasis.

Mokiniai nuolat yra vertinami, mokytojai rengia individualius planus mokiniams, kurie kaskart atnaujinami. Daugumos dalykų nacionaliniai testai organizuojami internetu 2 ir 8 klasėse. Mokyklos baigimo egzaminai yra laikomi 9 klasėje. Dauguma mokinių, baigdami 9 klasę, atlieka projektinį darbą.

Karjeros ugdymas yra labai svarbi Danijos švietimo sistemos dalis. Mokiniai ruošiami priimti svarbius pirmuosius švietimo ir profesinius sprendimus. Karjeros mokymo dalykas yra privalomas visose mokyklose ir už šio dalyko organizavimą atsakingos mokyklos ir Karjeros ugdymo jaunimo centrai. Šių centrų paskirtis padėti mokiniams pereiti iš vienos pakopos į kitą, supažindinti su įvairiomis galimybėmis tiek akademinėje, tiek profesinėje srityse. Lankantis keliose Danijos mokyklose, buvo įdomu tai, kad mokiniai jau nuo 7 klasės renkasi vietines įmones, kur galėtų susipažinti su tam tikromis specialybėmis, rengia projektus ir reflektuoja klasėse. Tai, anot mokinių, padeda iš arčiau pažinti darbo vietą, būti tikram priimant sprendimą po 9 klasės: ar tęsti vidurinio ugdymo programą ir siekti aukštų pasiekimų moksle, ar pasukti profesinio mokymo link... Dėmesys profesinio ir akademinio mokymosi integracijai Danijoje akivaizdus.

Projekte dalyvavo 17 skirtingų Europos šalių atstovai, kurie atsakingi už profesinį orientavimą. 37 dalyviai iš Airijos, Austrijos, Čekijos, Estijos, Graikojos, Kroatijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos, Norvegijos, Olandijos, Portugalijos, Slovakijos, Ispanijos, Švedijos, Suomijos, Vokietijos aktyviai įsitraukė į diskusijas ir dalinosi savo šalių bei mokyklų, profesinio konsultavimo ir orientavimo organizacijų patirtimi, praktiniais pavyzdžiais. Visi sutarė, kad svarbu auginti asmenybę, kuri lengvai prisitaikytų darbo rinkoje ir kurtų pridėtinę vertę savo šaliai. Tikimės, kad patirti įspūdžiai ilgai neišblės, skatindami aktyvinti profesinio orientavimo veiklą, o užmegzti kontaktai leis toliau semtis patirties iš užsienio šalių gerosios praktikos.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite