REDAKCIJA REKOMENDUOJA

Marijampolė

Loreta AkelienėŠaltinis: Etaplius.lt

57295

Salio 8–11 dienomis su dviem Liudvinavo Kazio Borutos gimnazijos mokiniais Daniele Kačiulyte ir Martynu Miliausku vykome į ekspediciją po Lenkijos nacionalinius parkus, kurią organizavo Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras. Šioje mokslinėje ekspedicijoje dalyvavo devynių mokyklų mokiniai ir mokytojai.

Foto galerija:

Lenkija turi 23 nacionalinius parkus. Kelionės metu buvo aplankyti trys: Belovežo girios nacionalinis, Maguros nacionalinis ir Beščadų nacionalinis.

Belovežo sengirė pagal augalijos ir gyvūnijos gausą neturi lygių Europoje. Čia gyvena didžiausia pasaulyje stumbrų populiacija. Mums pasisekė, kad rusakalbė gidė palydėjo iki gamtos paminklo – Jogailos ąžuolo. Pasakojama, jog kai karalius lankėsi šioje girioje, ąžuolas buvo dar visai mažas.

Maguros parkas, plytintis pietryčių Lenkijoje, Mažosios Lenkijos ir Pakarpatės srityje, stebino mums nebūdinga augalija ir gyvūnija. Didžioji parko dalis yra miškinga. Eidami 12 kilometrų vienu iš turistams pritaikytų gamtinių takų mokiniai matė bukų, kėnių. Daug ovacijų sulaukė rastas varliagyvis – ugninė salamandra. Šiame parke saugomos rudosios meškos, lūšys, vilkai. Gidė supažindino su medinėmis cerkvėmis.

Lankėme Beščiadų regioną, vieną įdomiausių Lenkijoje. Toli nuo civilizacijos šalies pietryčiuose plytintys kalnai iki šiol išsaugojo neįprastą žavesį ir laukinę gamtą. Kopimas į kalnus prasidėjo bukų miškais, kurie kylant į viršų perėjo į spygliuočių, o šie – į pievas. Aukščiausia mūsų įveikta vieta siekė 1297 metrus. Užkopė visa keturiasdešimties žmonių grupė ir grožėjosi kvapą gniaužiančiais vaizdais.

Aplankėme svarbų Lietuvai ir Lenkijai istorinį miestą – Liubliną. Jis nėra taip dažnai lankomas kaip Varšuva, tačiau svarbus Lietuvos istorijai. Liublino pilies muziejuje apžiūrėjome istorinių veikėjų paveikslų galeriją. Daugiausiai dėmesio skyrėme originaliam įspūdingo dydžio Jano Mateikos paveikslui „Liublino unija“, kuriame yra užfiksuota unijos sudarymo akimirka.

Iš Liublino pilies keliavome į senamiestį. Daug asmenukių susilaukė XVIII amžiaus miesto vartai. Senamiestyje žavėjomės renesanso pastatais. Radome ir Lietuvos aikštę, o jos pagrindinis akcentas – obeliskas, skirtas Liublino unijai.

Kelionė buvo tikrai įdomi. Mūsų šauni turistų kompanija pėsčiomis nukeliavo apie 40 kilometrų.