REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualu2022 m. Kovo 18 d. 08:55

Elektrinio paspirtuko remontas – ką reiktų žinoti?

Vilnius

Reporteris AustėjaŠaltinis: Etaplius.lt


209463

Elektrinis paspirtukas yra puiki transporto priemonė mieste ir užmiestyje, kur įmanoma važinėti gana lygiais keliais – šaligatviais, asfaltuotais keliukais ar dviračių takais. Tačiau technika genda, o tai jos savininkams sukelia nemažai streso. Ką reiktų žinoti el. paspirtukų savininkams, kuriems jų transporto priemonė ėmė ir sugedo?

Kaip veikia paspirtukas, ir ar įmanoma susiremontuoti patiems?

Paspirtukas yra gana paprastas mechanizmas. Jo pagrindinės dalys yra:

  1. Variklis.

  2. Baterija.

  3. Baterijos valdymo įrenginys.

  4. Variklio valdymo įrenginys.

  5. Stabdymo sistema.

Variklis yra sumontuotas galiniame rate arba šalia jo (paprastai tokia sistema taikoma paspirtukams su mažesniais ratais). Tai specialus nedidelis prietaisas, galintis išvystyti pakankamai didelį greitį. Kuo didesni ratai, tuo didesnis ir galingesnis variklis telpa.

Šalia varikliu yra jo valdymo įrenginys. Tai specialus kontroleris, perduodantis komandas nuo vairo greičio svirties į motorą. Taip pat jis sujungtas ir su valdymo ekranėliu ant vairo, kuriame galima matyti greitį, baterijos lygį.

Baterija yra montuojama po stovėjimo platforma. Elektriniuose dviračiuose, kurie neturi stovėjimo platformos baterija montuojama rėmuose. Kuo stovėjimo platforma didesnė, tuo didesnė ir sunkesnė bateriją ten sumontuota. Nuo baterijos dydžio priklauso jos talpa, kuri matuojama A/h – ampervalandėmis.

Šalia baterijos yra specialus valdymo įrenginys, matuojantis baterijos lygį ir reguliuojantis įtampą, kai reikia daugiau greičiau. Kuo įtampa didesnė, tuo variklis dirba greičiau ir išvystomas didesnis greitis.

Stabdymo sistemos paprastai būna dvi – rankiniai stabdžiai montuojami ant galinio rato. Tai stabdžių diskai, kurie prispaudžiami nuspaudus ant vairo esančią svirtį. Kojinis stabdis yra tiesiog plokštelė virš rato su spyruokle – ant plokštelės užmynus koja, rato sukimasis stabdomas ir paspirtukas stoja. Tiesa, nuo tokio stabdymo dėvisi padangos.

Paspirtukas turi ir dar kelias papildomas dalis – vairo lankstymo mechanizmą, keletą lempučių važiavimui tamsiu paros metu, laikiklį telefonui ir t.t.

Kai žinomos visos sudedamosios dalys, nesunku suprasti, kur gali dažniausiai atsirasti problemų ar gedimų. Tada el. paspirtukų remontas vyksta kur kas sklandžiau. Kai kuriuos smulkius gedimus galima remontuoti ir patiems – pavyzdžiui, pakeisti padangas (jos dažnai yra pripučiamos, todėl kartais galima jas pradurti), sutaisyti stabdymo sistemos gedimus. Kiek sudėtingiau taisyti variklį, nes tai gana kompaktiškas prietaisas, telpantis į ratus. Čia jau reiktų pasikonsultuoti su meistrais. Baterija, baterijos ir variklio kontroleriai yra pilni elektronikos, tad šiuos elementus geriau patikėti kvalifikuotiems specialistams. Klaidos taisant patiems yra tiesiog per brangios...

Kaip išsirinkti tinkamiausią specialistą el. paspirtuko remontui?

Paspirtukas – ne senoviškas dviratis, kurį taisyti galėjo net ir vaikai, sulaukę 12 metų ir įsisukę į tėčio įrankių dėžę. Jam taisyti reikia ne tik žinių, bet ir specialių įrankių. Kalba eina ne apie varžtelių atsukimą, bet apie diagnostikos įrankius, elektronikos tvarkymą. Čia ir prasideda dilema – kam patikėti savo el. paspirtuko remontą, kad nereiktų mokėti du kartus.

  • Vietoje turimos detalės. Tikri specialistai turi daugelį detalių savo sandėlyje, arba gali jų gauti per savaitę. Remontuodami patys detalių iš Kinijos galite laukti mėnesius.

  • Ilgametė patirtis. Svarbu, kad specialistai taisytų paspirtukus ne vieną mėnesį. Lietuvoje važinėja ne patys naujausi modeliai, todėl sukaupta patirtis per keletą metų leidžia paspirtukus suremontuoti itin greitai ir kokybiškai.

  • Darbo sparta. Kaip greitai jūsų paspirtukas bus sutaisytas? Kai taiso rimta įmonė, joje dirba ne vienas, o visa meistrų komanda, todėl paspirtukus taiso itin greitai. Kai kreipiatės į laisvai samdomą specialistą, paspirtukų remontas gali užtrukti, nes reikės laukti kelias savaites.

  • Konsultacijos. Meistrai visada pataria, kaip prižiūrėti paspirtukus, kad jų paskui nereiktų remontuoti. Juk svarbiausia – saugumas.

Kaip prižiūrėti paspirtuką, kad nereiktu remonto?

Daugeliui gedimų galima užkirsti kelią iš anksto, jei tik jis yra prižiūrimas. Kaip reiktų prižiūrėti paspirtukus, kad jie neatsidurtų pas remonto specialistus?

  • Patikrinkite padangas, ar jos tinkamai pripūstos. Stebėkite, ar nenusitrynęs protektorius. Jei nusitrynęs, rekomenduojama padangas pasikeisti patiems, tai tikrai nesudėtinga.

  • Stebėkite, ar neatsilaisvina varžteliai. Jei kuris atsilaisvino, prisukite nedelsdami. Jei paliksite, varžtelį galite pamesti, o tada prasidės ir rimtesnės problemos.

  • Stenkitės nevažinėti per vandens balas. Purvas ir drėgmė kenkia stabdžiams, todėl stabdžių diskus reikia nuolatos valyti. Jei važiavote lyjant lietui, pastatykite paspirtuką sausoje patalpoje, tada apvertę išvalykite ertmes, užneštas purvu. Stebėkite, ar nėra kur tamsaus tiršto skysčio. Tai gali liudyti apie padidėjusią detalių trintį ir būsimus gedimus.

  • Stenkitės krauti pagal instrukcijas. Baterijos turi savo įkrovimų ciklus (kartai, kiek galima įkrauti neprarandant talpos). Jei neteisingai įkrausite, su laiku baterija nebebus tokia talpi ir sumažės nuvažiuojamas atstumas. Gali būti, kad tokią bateriją reikės keisti.

  • Venkite šokinėti per šaligatvių bortelius. Paspirtukai nėra skirti ekstremaliems triukams, todėl galima juos greitai sulaužyti. Dažniausiai lūžta purvasargiai virš ratų.

Stenkitės prižiūrėti savo transporto priemones, kad jos tarnautų ilgai ir paspirtukų remontas nebūtų reikalingas kurį laiką. O jei jau reikia remontuoti, visada rinkitės tik patyrusius meistrus, kurie gali suteikti naudingos informacijos ir garantijas tam tikroms dalims.

 

Remiamas turinys 



REDAKCIJA REKOMENDUOJA