REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2019 m. Spalio 31 d. 17:00

Eismo pokyčiai: ką būtina žinoti vairuotojams?

Vilnius

Egidijaus Jankausko nuotr.

Reporteris IngaŠaltinis: Etaplius.lt


104689

Vairuotojų laukia eismo pokyčių metas. Jau nuo lapkričio 1 dienos keisis važiavimas degant žaliam šviesoforo signalui, o štai pirmąją naujųjų metų dieną šviesoforinėse sankryžose privalės nelikti baltų lentelių su žalia rodykle prie raudono šviesoforo signalo.

pe43-47.jpg

Kol vieni vairuotojai eismo pokyčių laukia su nerimu, mat galimai dėl jų kai kuriose šviesoforinėse sankryžose atsiras transporto spūstys, Lietuvos miestai ir miesteliai tam ruošia alternatyvas. Ne išimtis ir Klaipėda.

Pirmieji pokyčiai - po savaitės

Jau nuo šių metų lapkričio 1 d. vairuotojai privalės pakeisti įpročius šviesoforinėse sankryžose degant žaliam šviesoforo signalui.

Jeigu šviesoforas turi papildomą sekciją, pavyzdžiui, sukant į kairę, o ant pagrindinio šviesoforo signalo nėra juodo kontūro rodyklių, vairuotojas užsidegus žaliam šviesoforo signalui galės važiuoti visomis kryptimis, nelaukdamas, kol užsidegs žalia šviesa papildomoje sekcijoje. Tačiau tokioje situacijoje taip važiuoti bus galima tik praleidus priešais atvažiuojančias transporto priemones.

Pasak VšĮ Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centro vairuotojų mokytojo Gintaro Sendriaus, tokie pokyčiai Kelių eismo taisyklėse buvo akcentuojami nuo praėjusių metų lapkričio 1 d. Tad tiek pradedantieji, tiek patyrę vairuotojai turėjo bent metus laiko artėjantiems eismo pokyčiams išsiaiškinti.

„Be abejo, painiavos pokyčiuose yra. Pradedantieji vairuotojai viską pradeda nuo teorijos, apie pokyčius kalbame, rodome, aiškiname. Turime šviesoforų maketus. Šioje situacijoje galbūt sunkiau bus su patyrusiais vairuotojais, kurie iš įpročio gali važiuoti pagal ankstesnę tvarką„, - svarstė G. Sendrius.

Neliks baltų lentelių su rodykle

O štai nuo Naujųjų metų Lietuvos šviesoforinėse sankryžose privalės nelikti baltų lentelių su žalia rodykle ties raudonu šviesoforo signalu. Susisiekimo ministerija šiuo klausimu palaiko ryšį su šalies savivaldybėmis.

„Pagal 2014 metais priimtus Kelių eismo taisyklių pakeitimus, pasibaigus nustatytam pereinamajam laikotarpiui, nuo ateinančių metų šviesoforuose ties raudonu signalu neliks lentelių su žalia rodykle į dešinę.

Pagal Kelių šviesoforų įrengimo taisykles įrengti naujas tokias lenteles bus draudžiama jau nuo šių metų lapkričio 1 dienos.

Tokių lentelių atsisakoma kaip nesaugaus ir jutikliniam šviesoforų valdymui netinkamo eismo organizavimo būdo“, - sakė Susisiekimo ministerijos Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Dalia Perednienė.

Ji priminė, kad kelio savininkas privalo užtikrinti kelio tinkamumą transporto priemonių ir pėsčiųjų eismui, kuris atitiktų teisės aktų reikalavimus. Taip pat kelio valdytojas turi organizuoti eismą ir užtikrinti kelio, jo inžinerinių statinių ir techninių eismo organizavimo priemonių priežiūrą taip, kad ji atitiktų kelių priežiūrą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus.

„Jeigu savivaldybės nespėtų laiku įvykdyti savo pareigų, būtų pažeisti teisės aktuose nustatyti reikalavimai“, - tikino D. Perednienė.

Prioritetas - 8 sankryžos

Pavedimo spręsti eismo saugumo klausimus sulaukusi Klaipėdos savivaldybė pokyčiams jau ruošiasi. Saugaus eismo komisija patvirtino 8 sankryžas, kuriose baltas lenteles su žalia rodykle prie raudono šviesoforo signalo pakeis papildomos žalių rodyklių sekcijos su posūkiu į dešinę.

Pirmajame etape numatyta papildomas sekcijas įrengti šiose uostamiesčio šviesoforinėse sankryžose: Taikos pr. - Kauno g., Herkaus Manto g. - Liepų g., Kretingos g. - Šiaurės pr., Smiltelės g. - Vingio g., Herkaus Manto g. - P. Lideikio g., Smiltelės g. - Reikjaviko g., Taikos pr. - Smiltelės g., Liepų g. - Artojo g.

Šiuo metu vykdomas išvardytų sankryžų projektavimas dėl papildomų sekcijų įrengimo posūkiui į dešinę. Kiek užtruks papildomų sekcijų įrengimas, Savivaldybės atstovai pasakyti tikslios datos nesiryžo, mat dar reikės skelbti įrangos pirkimo konkursą.

Baltų lentelių su žalia rodykle šiuo metu uostamiestyje yra daugiau nei 100. Pasak Savivaldybės specialistų, rangovui bus duotas pavedimas visas lenteles išmontuoti dar iki Naujųjų metų. Tokiems darbams atlikti atskiro konkurso nereikės.

Ruošiasi pokyčiams

Artėjantiems pokyčiams ruošiasi ir policija. Nors kai kuriose šviesoforinėse sankryžose baltas lenteles su žaliomis rodyklėmis ketinama keisti papildomomis sekcijomis, Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato (AVPK) Kelių policijos vado Mindaugo Džermeikos teigimu, tai galimai visų problemų neišspręs, tad nerimo yra.

„Tam ruošiamės. Palaikome ryšį su apskrities savivaldybėmis, teiraujamės, kaip jos ruošiasi pokyčiams. Domimės, kaip kiti miestai tam ruošiasi. Mūsų miesto Savivaldybė jau bent pusmetį informuota, kad tam reikia pradėti ruoštis. Kitu atveju su pasekmėmis susidurs policija - atsiras transporto spūstys, didesnė rizika eismo įvykiams nutikti, todėl tokiose situacijose galimai darbo turės imtis pareigūnai - reguliuoti eismą ir panašiai“, - teigė M. Džermeika.

Jis patvirtino, kad policija su Savivaldybe aptarė, kurioms sankryžoms reikėtų skirti daugiau dėmesio, kur galėtų atsirasti papildomos sekcijos.

Saugesnis eismas

Ar nelikus baltų lentelių su žaliomis rodyklėmis prie raudono šviesoforo signalo bus saugiau? Pasak Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centro vairuotojų mokytojo G. Sendriaus, vos tik šalyse atsiradus tokioms lentelėms kalbų apie galimą grėsmę eismo saugumui nebuvo.

„Tikslios statistikos, kiek tokios lentelės pagerino eismą ar jam pakenkė, nėra. Bet akivaizdu, kad dabar kai kuriose sankryžose kamščių padaugės“, - neabejojo G. Sendrius.

Klaipėdos AVPK Kelių policijos viršininkas M. Džermeika priminė, kad kurį laiką šviesoforinėse sankryžose baltos lentelės su rodykle į dešinę kėlė didelį pavojų saugumui. Pasitaikydavo atvejų, kad vairuotojai degant raudonam šviesoforo signalui net nepristabdydavo ir taip sukeldavo mirtinus eismo įvykius.

„Žalia rodyklė anksčiau nereikalaudavo sustoti prie „Stop“ linijos. Buvo galima iš karto daryti manevrą į dešinę nesulėtinus greičio. Eismo įvykių tikrai pasitaikydavo. Reikia suprasti, kad balta lentelė su žalia rodykle prie raudono šviesoforo signalo nesuteikia jokio pirmumo. Anksčiau vairuotojai neretai to nesuprasdavo. Tokia lentelė suteikia tik tam tikrą privilegiją, kad, praleidus kitus eismo dalyvius, gali saugiai sukti į dešinę„, - sakė M. Džermeika.

Jis pridėjo, kad baltos lentelės su žaliomis rodyklėmis užtikrino daugiau naudos ir saugumo tik pastaruosius penkerius metus, kai atsirado taisyklė sustoti prie „Stop“ linijos degant raudonam šviesoforo signalui.

„Problema išsisprendė. Tačiau dabar Europos Sąjungos standartai neleidžia prie šviesoforų montuoti tokių rodyklių, todėl tų standartų turime laikytis“, - sakė Klaipėdos AVPK Kelių policijos vadas.

M. Džermeika neabejoja, kad šalies šviesoforinėse sankryžose nelikus baltų lentelių su žaliomis rodyklėmis turėtų būti saugiau.

Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA