REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2018 m. Kovo 29 d. 11:26

Didžiausias iššūkis regioniniam verslui – emigracijos augimas

Marijampolė

Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt


32986

Regioninis verslas, tradiciškai, dėl darbuotojų labiausiai konkuruoja su didmiesčių įmonėmis. Tačiau pastaraisiais metais periferijoje įsikūrusios bendrovės susiduria ir su dar vienu rimtu iššūkiu – didelio masto darbuotojų emigracija į užsienį. Šakių rajono verslininkas, „Gulbelės“ krautuvių tinklo įkūrėjas ir vadovas Arūnas Tarnauskas akcentuoja, kad mažėjančios darbo jėgos ir menkos dirbančiųjų motyvacijos problemos regione tampa vis aktualesnės.

Statistika rodo, kad daugiausiai žmonių emigruoja būtent iš regionų. Maža to, dažniausiai išvažiuoja jauni, darbingo amžiaus gyventojai. Mažėjant jų skaičiui, darbuotojų išlaikymas ir naujų pritraukimas tampa vis sudėtingesniu uždaviniu.

Kaip teigia Lietuvos Ūkio ministras Virginijus Sinkevičius, emigracijos problemą galima spręsti tik bendromis valstybės ir verslininkų pastangomis. Reaguodama į rinkos poreikius, Ūkio ministerija regionų įmonėms siūlo alternatyvias priemones, padedančias spręsti darbuotojų trūkumo klausimus. Visgi jos veiks tik tuomet, jeigu iniciatyvą rodys patys verslai.

„Visoje Lietuvoje susiduriame su kvalifikuotos darbo jėgos trūkumu. Žinoma, ši problema aktualiausia regionuose, kuriuose išlaikyti darbuotojus itin sunku. Viena vertus, pats verslas turėtų dėti pastangas ir kurti palankias darbo sąlygas. Savo ruožtu, atsižvelgdama į regioninio verslo poreikius, Ūkio ministerija siūlo eilę priemonių. Raginame visus aktyviai naudotis ES finansuojama priemone „Kompetencijų vaučeris“, bendradarbiaujant su regioninėmis profesinėmis mokyklomis vykdoma pameistrystės programomis, „Versli Lietuva“ konsultantų tinklo paslaugomis“, – vardina jis.

Įvairių programų naudą pabrėžia ir A. Tarnauskas. Verslininko valdomų įmonių kartu su Lietuvos darbo birža, profesinėmis mokyklomis bei kolegijomis vykdomi projektai padėjo joms pritraukti jaunąją kartą. Jis skaičiuoja, kad šiuo metu iš 500 tinkle dirbančių žmonių net 64 yra jaunesni nei 28 metų.

„Žinoma, darbuotojus svarbu ne tik pritraukti, bet ir išlaikyti. Turime jau trejus metus veikiančią motyvavimo programą. Stengiamės būti patraukliu, regiono gyventojų vertinamu darbdaviu. Mūsų mokami atlyginimai šiame sektoriuje yra konkurencingi. Žinoma, darbuotojų lojalumą lemia ne tik finansiniai motyvai. Ne ką mažiau svarbu, kad jie jaustųsi gerbiami ir vertinami“, – teigia „Gulbelės“ savininkas.

Naujausi „Gulbelės“ parduotuvių duomenys rodo, jog darbuotojų skaičius kiekvienais metais nuosekliai auga. Pernai jis padidėjo 9 procentais.

„Vidutinis mūsų įmonės darbo užmokestis išaugo 2 proc. Žmogiškųjų išteklių pritraukimo rodiklius pagerinome dėka aktyvaus bendradarbiavimo su vietos profesinėmis mokyklomis, kolegijomis bei darbo birža. Tokios sutartys sukuria abipusę naudą. Jos padeda mums atkreipti motyvuotos darbo jėgos dėmesį, o mes iš savo pusės sudarome galimybes jauniems specialistams augti. Šios praktikos tąsai mūsų plėtros strategijoje skiriamas didelis dėmesys“, – teigia A. Tarnauskas.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA