REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2018 m. Spalio 1 d. 09:22

„Design Thinking“ metodika darbui su jaunimu

Šiauliai

Nicole Mallia

Rasa ZvilnaitėŠaltinis: Etaplius.lt


54078

Rugsėjo 15-22 d. grupė jaunimo darbuotojų iš Šiaulių: Sonata Dedūraitė ir Rasa Zvilnaitė (Didždvario gimnazija), Ingrida Jurevičiūtė (Aukštelkės pagrindinė mokykla), Ingrida Saunorienė (Romuvos gimnazija) ir Kamilė Mykolaitytė (Kauno Technologijos universiteto studentė) dalyvavo Erasmus+ programos mokymuose „Inspiring New Thinking“ Sliemoje (Malta).


Foto galerija:

11.jpg
17.jpg
19.jpg
26.jpg
31.jpg
33.jpg
39.jpg
42.jpg
43.jpg

Jaunimo darbuotojai iš Armėnijos, Estijos, Ispanijos, Kipro, Lietuvos, Maltos, Prancūzijos, Rusijos ir Ukrainos gilinosi į Design Thinking (mąstymo modeliavimo) metodą, susipažino su pagrindiniais šio metodo įrankiais ir bandė praktiškai juos taikyti.

„Design Thinking“ metodika buvo išvystyta Stanfordo universiteto dizaino institute kaip dizaino kūrimo procesas, kai pirmiausia gilinamasi į vartotojo poreikius, generuojamos idėjos, kuriami prototipai ir jie testuojami – tik pačioje pabaigoje atsakant į klausimą, kurį problemos sprendimą verčiausia pasirinkti. Netrukus buvo pastebėta, kad šią metodiką sėkmingai gali taikyti ne tik dizaineriai, bet ir kitų sričių specialistai, kuriems reikalingi šiuolaikiški ir efektyvūs problemų sprendimo ir idėjų generavimo metodai.

Tuo galėjo įsitikinti visi mokymų dalyviai dirbę mišriose grupėse ir tyrę Saleziečių bendruomenės Sliemoje situaciją. Taikydami pasiūlytą metodiką jaunimo darbuotojai susitiko su vietos bendruomenės nariais, domėjosi veikla ir iškylančiais sunkumais. Vėliau išgryninti didžiausi iššūkiai ir sunkumai, kuriems spręsti pasiūlytos idėjos. Naudodami LEGO kaladėles dalyviai sukūrė problemų sprendimo prototipus, kurie vėliau pristatyti vietos bendruomenei.

Kaip sakė patys mokymų dalyviai, Design Thinking metodika leidžia atitrūkti nuo stereotipinių sprendimų, pažadinti kūrybiškumą, empatiją, įžvelgti naujas galimybes, generuoti pritaikomas idėjas ir jas testuoti, taip tikrinant jų veiksmingumą. Daugeliui atradimu tapo LEGO konstruktorių panaudojimo galimybės ne tik modeliuojant problemų sprendimus, bet ir atliekant refleksijas, grupių formavimo užduotis.

Įgytos žinios ir konkrečios metodikos kūrybiniam mąstymui skatinti labai pravers dirbant su jaunimu.

Rasa Zvilnaitė, Didždvario gimnazijos neformalaus ugdymo mokytoja



REDAKCIJA REKOMENDUOJA