REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2020 m. Sausio 29 d. 17:30

Aušros gatvės šviesoforų veikimas – projektuotojų akiratyje

Utena

Asociatyvi Utenos raj. savivaldybės nuotr.

Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt


115758

Taip jau atsitiko, kad Aušros gatvė kai kuriems uteniškiams tapo kaip akmenukas bate. Skundai, pykčiai, priekaištai: gatvė – per siaura, šaligatviai – per platūs, šviesoforai dega tai per ilgai, tai per trumpai, reikia stovėti kamščiuose, nėra kur pastatyti automobilių...

Atrodo, viskas, kas blogai yra šiame pasaulyje, „supuolė“ į Aušros gatvę. Nors kai kurie vairuotojai prasitarė, kad važiuodami sutvarkyta jos dalimi jaučiasi tarsi plaukte plauktų – tokia lygi yra nauja gatvės danga. Tenka apgailestauti, kad uteniškiai labai sunkiai priima naujoves. Panašiai buvo su Ateities gatve, su S. Dariaus ir S. Girėno gatve, su kitomis išasfaltuotomis gatvėmis. Visiems nepatenkintiems reikia priminti, kad gatvės rekonstruojamos tam, kad mieste būtų pagerintos eismo sąlygos visiems eismo dalyviams (tiek pėstiesiems, tiek nemotoriniam transportui, tiek automobiliams), eismo dalyviams suteiktas didesnis saugumas. Svarbiausia – saugumas. Todėl ir rekonstruojant Aušros gatvę prioritetas, kaip ir visame mieste, teikiamas pėstiesiems. Nepamirštami ir dviratininkai bei kitos nemotorės transporto priemonės. Jų patogumui – dviračių takai po 1,5 metro abejose važiuojamosios dalies pusėse. Ar tai blogai? Ar blogai platūs šaligatviai? Juk Aušros gatvė – ne lenktynių trasa. Kaip ir daugelis gatvių mieste, ji gali ir turi tapti ramaus važiavimo gatve. Nesutinkantiems su šiuo teiginiu, galima pasiūlyti net tris alternatyvas: kiekvieną objektą mieste galima pasiekti viešuoju transportu, pėsčiomis arba pasikinkius dviratį. Klimatui katastrofiškai keičiantis ne į gerąją pusę, pats laikas išlipti iš automobilių ir pasinaudoti viena iš tų alternatyvų. Būsim sveikesni ir energingesni, gyvensime švaresnėje aplinkoje.

Bet grįžkim prie Aušros gatvės. Jos rekonstrukcija bene daugiausia yra nepatenkinti vairuotojai. Vienas labiausiai užkliūvančių dalykų – šviesoforų veikimo ciklai. Skubam priminti, kad Aušros gatvės rekonstrukcijos projektas yra dar nebaigtas, dar viskas iki galo neįgyvendinta, todėl nenuostabu, kad nesklandumų pasitaiko ir dar pasitaikys. Kaip sakė Utenos rajono savivaldybės administracijos Teritorijų planavimo ir statybos skyriaus vedėjas Nerijus Malinauskas, kadangi projektas dar nebaigtas, visos inžinerinės sistemos nesujungtos į bendrą visumą, todėl ir šviesoforų veikimas taip pat iki galo nesureguliuotas. Visai neseniai buvo pakviesti projektuotojai, kurie, atsižvelgdami į pastabas, peržiūrėjo ir svarstė racionaliausius sprendimo būdus dėl šviesoforų veikimo ciklų. Ypatingas dėmesys, sulaukus skundų, buvo skirtas Aušros ir Aukštakalnio gatvių sankryžoje esančio šviesoforo veikimui. Gera žinia yra ta, kad išanalizavus situaciją bei projektuotojams pasiūlius sprendimo būdą iki kovo 1 d. bus įdiegtos papildomos priemonės ir šio šviesoforo veikimas neturėtų kelti problemų nei vairuotojams, nei pėstiesiems. Atsižvelgiant į pėsčiųjų, kertančių sankryžą, srautus, kurie nėra dideli (ypač nedidelis srautas nuo buvusio UAB „Statva“ pastato link prekybos centro „Maxima“), bus įrengti papildomi mygtukai pėstiesiems. Žalia šviesoforo akis užsidegs tik tada, kai pėstieji paspaus minėtą mygtuką. Tai neabejotinai pagerins automobilių judėjimo sankryžoje ciklą.

„Atsižvelgdami į gyventojų nuomonę bei pastebėjimus ir siekdami pagerinti šviesoforų veikimo ciklus, ieškome racionaliausių problemų sprendimo būdų, – sakė Nerijus Malinauskas. –Kaip minėta, gatvės rekonstrukcijos projektas nebaigtas, tad viską deriname, reguliuojame, peržiūrime. Net ir įgyvendinus šį objektą šviesoforų darbas bus stebimas, prižiūrimas veikimo ciklas, o jeigu reikės, ir tikslinamas. Tuo pačiu kreipiamės į uteniškius, kviesdami išsakyti savo pastebėjimus ir nuomonę, kad baigtas projektas tenkintų visus Utenos miesto ir rajono gyventojus. Tačiau norime priminti ir pabrėžti, kad visi sprendimai privalės atitikti aukščiausius saugaus eismo standartus ir įtikti (patinka jie ar ne) visiems eismo dalyviams“.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA