REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2020 m. Rugsėjo 25 d. 13:07

Aštuntokų patirtinis ugdymas biologijos pamokose

Šiauliai

anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt


147304

Patirtinis mokymasis leidžia mokiniams įsisavinti žinias per realią gyvenimišką patirtį. Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos 8 klasių mokiniai biologijos pamokose su mokytoja Sonata Puidokiene atlikinėjo bandymus, ieškojo atsakymų išsikeltoms hipotezėms, tikrino informaciją per savo konkrečią patirtį.

Kokių pagrindinių maisto medžiagų (angliavandenių, riebalų, baltymų) yra maisto produktuose, galima lengvai išsiaiškinti atliekant paprastus bandymus. Aštuntokai, naudodami jodo tirpalą, išsiaiškino, kuriuose produktuose yra krakmolo. Baltymų ieškojo pasitelkdami citrinos sultis ir pastebėjo, kad baltymai, veikiami citrinos sulčių, pavirsta į dribsnius. Kiekvienas žino, kad riebalai palieka dėmes ant popieriaus ar drabužių, todėl lengva buvo išsiaiškinti, kokiame produkte jų gausiausia. Baigę tyrinėti, aštuntokai pateikė išvadas, aiškinosi, ar iškeltos hipotezės pasitvirtino ar ne.

Mokiniai geriausiai mokosi iš savo asmeninės patirties ir atradimų. Kuo daugiau patirties, tuo geresni įgūdžiai. Atliekant įvairius tyrimus, geriau suvokiamos skirtingų mokomųjų dalykų sąsajos, ugdomos aktualios kompetencijos: kritinis mąstymas, kūrybiškumas, tobulinami komandinio darbo ir bendravimo gebėjimai. Mokiniams yra svarbu suteikti laisvę rinktis, patiems tyrinėti – taip siekti patirti tikrąjį pažinimo džiaugsmą.

 

Biologijos mokytoja Sonata Puidokienė

Nuotrauka: Sonatos Puidokienės



REDAKCIJA REKOMENDUOJA