Angle down Atgal

Ar reikia braškių „atsivalgyti“?

Braškės yra vienos populiariausių sezoninių uogų, kurių nauda sveikatai neabejojama. Tai natūralus ir šviežias produktus, kuriame gausu vitaminų, mineralų ir antioksidantų. Jose gausu vitamino C, folio rūgšties, kalio, mangano. Mažesniais kiekiais randama geležies, magnio, vario, fosforo, vitamino B6, K ir E.

Braškėse yra netirpių ir tirpių skaidulų. Netirpios skaidulos apsaugo nuo vidurių užkietėjimo, šalina toksines atliekas, padeda apsisaugoti nuo storosios žarnos vėžio. Tirpios skaidulos mažina bendrąjį ir „blogajį“ cholesterolį, dėl to mažina širdies ligų riziką, padeda reguliuoti cukraus kiekį kraujyje, - tai aktualu sergantiems cukriniu diabetu. Braškės turi antivirusinėmis ir priešvėžinėmis savybėmis pasižyminčių fitochemikalų.

Dažnam kyla klausimas, kokios braškės yra naudingausios sveikatai? Šių uogų naudingumas priklauso nuo braškių veislės bei auginimo ypatybių. Parduotuvėse ištisus metus galime rasti braškių, tačiau jas geriausiai valgyti pavasarį ir vasarą. Tuomet uogos yra šviežios ir turi daugiausiai naudingų medžiagų.

Rinkitės braškes, kurios yra sodrios spalvos ir vienodai raudonos. Venkite minkštų uogų, turinčių pelėsio požymių. Jei įmanoma, rinkitės ekologiškas braškes, kad išvengtumėte pesticidų, dažniausiai naudojamų tradiciniame auginime.

Braškėmis galima gardžiuotis vienomis, naudoti glotnučių gamyboje, gardinti įvairias košes, salotas, valgyti su jogurtu ir pan. Pasitikėkite savimi ir drąsiai eksperimentuokite, ieškodami naujų variacijų. Verta prisiminti, jog cukraus pakankamai gauname su maistu, todėl gaminant patiekalus su braškėmis nevertėtų papildomai dėti cukraus. Neatimkime iš savęs galimybės mėgautis tikruoju braškių skoniu.

Kaip pasiruošti braškių atsargas žiemai? Greičiausias ir sveikatai palankiausias būdas yra užšaldymas. Užšaldant braškes bei kitas uogas nedėkite cukraus arba dėkite tik labai nedidelį kiekį. Kuo užšaldytos uogos vertingesnės nei uogienė? Verdant uogienes dedama papildomai cukraus. Taip pat uogienės verdamos aukštoje temperatūroje, dėl ko uogos praranda daug vitaminų, todėl sumažėja braškių naudingumas sveikatai.

Braškių nauda sveikatai yra akivaizdi, tačiau negalima vadovauti teiginiu „braškių reikia atsivalgyti“. Šias uogas reikia varoti saikingai, nes braškių porciją sudaro viena stiklinė arba 8 didelės braškės. Kai kuriems žmonėms jos gali sukelti alergiją.

Sveika mityba turi būti įvairi, subalansuota ir, svarbiausia, saikinga.

Tauragės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistė, dietistė Ieva Drochnerytė

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite