REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Rugpjūčio 20 d. 08:29

Aplinkos ministras grįžta prie darbų

Lietuva

Alfa.lt nuotr.

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


49079

Pirmadienį į darbą po trijų savaičių atostogų grįžta aplinkos ministras Kęstutis Navickas.

Ministras atostogavo nuo liepos 30 d.

Vienas iš darbų, kurių ministras yra žadėjęs imtis po atostogų, - rasti naują viceministrą. Viceministras Dalius Krinickas, kuris buvo atsakingas už atliekų tvarkymo, vandenų ir taršos prevencijos sektorius, liepos 11 dieną pranešė pasitraukiantis pareigų, paskutinė jo darbo diena buvo liepos 20-oji.

Prieš atostogas ministras patvirtino, kad kandidatūrų, kurios atrodytų tinkamos, kol kas jis pats dar nebuvo sulaukęs, nevyksta ir pokalbiai su galimais kandidatais. „Pats svarstau tarp kelių kandidatų, bet dar nė su vienu nesusitikinėjau. Pasišnekėsiu po atostogų. Ieškau, konsultuojuosi, bet kol kas nieko konkretaus“, - Eltai teigė K. Navickas.

K. Navicko teigimu, ministerijoje kol kas nekyla problemų dėl laisvos viceministro pozicijos.

„Vasara yra toks metas... Didžiausi įstatymų paketai jau buvo parengti iki vasaros. Dabar yra smulkesnių (darbų - ELTA), bet mes susitvarkome su mano vadovavimu“, - kalbėjo ministras.

Neabejotina, kad daug dėmesio ministrui teks skirti ir itin paaštrėjusiam automobilių apmokestinimo klausimui bei per jo atostogas išviešintam vadinamajam Taršos mažinimo planui.

ELTA primena, kad liepos pabaigoje Aplinkos ministerija paskelbė, jog kartu su konsultantais parengė Nacionalinį oro taršos mažinimo planą. Pirminis šio plano projektas pateiktas suinteresuotoms institucijoms ir visuomenei derinti. Pasak ministerijos, Nacionaliniame oro taršos mažinimo plane turi būti suderintos priemonės, kurios veiksmingiausiai leis sumažinti direktyvoje nurodytų teršalų kiekį žemės ūkio, energetikos, transporto, pramonės ir kituose sektoriuose. Priemonių plane numatomos skirtingos poveikio priemonės, tarp jų ir rengiamas taršos mokestis automobiliams, skatinant piliečius įsigyti mažiau taršias transporto priemones, taip pat - siūlymai riboti dyzelinių automobilių judėjimą didžiuosiuose savivaldybių miestuose ir taikyti didesnį dyzelinio kuro akcizą, kuris šiuo metu yra vienas mažiausių ES šalyse.

Aplinkos viceministras Martynas Norbutas vėliau Eltai patvirtino, kad ministerijos parengtas Nacionalinis taršos mažinimo planas yra tik juodraštis ir kad iki jo patvirtinimo - dar ilgas derinimo procesas.

„Tai yra juodraštis, kuris yra derinamas tarp institucijų, tada spalio mėnesį bus viešas pristatymas visuomenei, antras derinimas su visomis institucijomis, tuomet bus pateikta Vyriausybėje. Vyriausybėje bus pasitarimas, tada (klausimas - ELTA) ateis iki posėdžio, tada tik, gruodžio mėnesį, išeis iš Vyriausybės į Seimą“, - sakė M. Norbutas. Anot jo, dabartinis planas yra „įvairių galimybių juodraštis, kuriomis linkmėmis būtų galima kalbėtis“.

Trys Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos nariai savo ruožtu kreipėsi į premjerą Saulių Skvernelį ir aplinkos ministrą K. Navicką. Kreipimąsi pasirašę Audronius Ažubalis, Laurynas Kasčiūnas ir Paulius Saudargas ragina Vyriausybę atsisakyti skubotų, per artimiausius dvejus metus planuojamų įgyvendinti priemonių ir mokesčių įvedimo, o į strategijos parengimą įtraukti kuo platesnę transporto sektoriaus atstovų bei kitų suinteresuotų grupių dalį.

Seimo nariai teigė maną, kad tiek naujų, tiek naudotų elektromobilių įsigijimas turėtų būti skatinamas tiesioginėmis kompensacijomis.

Premjeras S. Skvernelis šį kreipimąsi išvadino populistiniu. Jis pakartojo anksčiau deklaruotą poziciją, kad nepritaria esamam oro taršos mažinimo plano projektui. Pasak S. Skvernelio, planas yra parengtas blogai ir nesuderintas tarp ministerijų bei Vyriausybės narių. Kartu Vyriausybės vadovas pabrėžė, kad nėra jokios kalbos apie visuotinį automobilių apmokestinimą. Pasak premjero, rudenį tikriausiai bus pristatyta iniciatyva, kuria būtų ribojamas naujai registruojamų senų taršių automobilių įvežimas į Lietuvą.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA