Apie komunikaciją. Kaip susimauti?

Vilnius
G. Masaitytės nuotr.
Etaplius.lt Budėtojas Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Komunikacija lemia tiek įmonių, tiek asmeninį profesinį įvaizdį, dėl to svarbu aptarti, kokios tendencijos vyrauja verslo komunikacijos srityje. Tik priešingai. 

Užverskite reklama, o ne turiniu

Norėdami kitais metais sumažinti savo galimybes verslo srityje sėkmingai komunikuoti, galite imtis kelių patikimų žingsnių, susijusių su turinio kūrimu:

  • Skleiskite apie save kuo daugiau tiesioginės reklamos, siekdami tik greito efekto.

  • Komunikuodami socialiniuose tinkluose nepaisykite tendencijos, kad prekes ir paslaugas reklamuojančių įrašų jūsų paskyroje gali būti tik iki 30 proc. – jums reikia efekto, o ne būti įdomiems.

  • Tikslinei auditorijai išties įdomaus ir naudingo turinio kūrimui neskirkite nei pakankamai laiko, nei lėšų, nes tokios komunikacijos tikslai – geras įmonės įvaizdis, vartotojų pasitikėjimas – pasiekiamas tik per ilgesnį laiką, reikalauja planavimo ir kantrybės.

  • Savo įmonės skleidžiamam turiniui neieškokite naujų idėjų, įkvėpimo sąmoningai augančioje savo vartotojų dalyje, nes visada saugiau likti su tuo, kas gerai pažįstama patiems.

  • Savo auditorijai socialiniuose tinkluose ir kitomis komunikacijos priemonėmis siūlykite vien trumpus įrašus, infografikus ir pan., nes dabar sakoma, kad tokie įrašai yra paklausiausi. Esą žmonės nebenori skaityti, jiems rūpi tik paveiksliukai. Laikykite savo auditoriją tokia paviršutiniška, ir kurkite tik tokį turinį, kuris nevargins jos pernelyg tingių smegenų, net jeigu norite sukurti ekspertinį, profesionalų savo ar įmonės įvaizdį. Neskirkite savo brangaus laiko ir kitų investicijų į kokybišką, tikros vertės nešantį turinį.

Stenkitės šokiruoti ir manipuliuokite

Siekdami likti ištikimiems praėjusio dešimtmečio ar net šimtmečio nuotaikoms, turėtumėte laikytis tam tikrų įsitikinimų ir komunikacijos tono reikalavimų:

  • Nepaisykite visuomenėje vykstančių vertybinių pokyčių. Formuluodami savo komunikacines žinutes, nesiskaitykite su tokiomis temomis, kaip klimato krizė ir būtinybė prisiimti savo atsakomybės dalį, ignoruokite socialinio teisingumo poreikį, moterų ir vyrų uždarbio nelygybės klausimus ir pan.

  • Stenkitės nuolat šokiruoti, stebinti, provokuoti savo auditoriją.

  • Komunikacijoje naudokite manipuliavimo ir psichologinio poveikio technologijas, vietoje to, kad savo auditorijai būtumėte tikrai nuoširdūs ir iki galo atskaitingi.

  • Taip pat reikėtų stengtis kelti save ant pjedestalo, žadant „geriausią kokybę“, „aukščiausią prestižą“, „mažiausią kainą“.

  • Socialiniuose tinkluose ir kitomis komunikacijos priemonėmis provokuokite kontroversiškas diskusijas, liesdami skaudžiausias visuomenei arba primityviausias reakcijas keliančias temas. Tai garantuoja daug reakcijų ir pasidalijimų.

  • Neinvestuokite į turinį, skatinantį intelektualias diskusijas, gilesnį ryšį su auditorija, nes žmonių, kuriems įdomus toks turinys, dalis visuomenėje vis tiek yra per maža.

Neįtraukite darbuotojų

Tam, kad komunikacija kitais metais nebūtų labai sėkminga, reikėtų pernelyg „neužsižaisti“ ir su įmonės darbuotojais:

  • Neaiškinkite darbuotojams, kokia yra nauda jiems patiems, jų ateičiai ir įmonei, jeigu komunikuodami socialiniuose tinkluose jie solidžiai atstovauja savo darbovietę. Užtenka jiems liepti dalytis įmonės įrašais savo socialinių tinklų paskyrose.

  • Nesupažindinkite darbuotojų su įmonės komunikacijos strategija ir neįtraukite jų į jos tobulinimą. Jie juk nėra baigę rinkodaros mokslų, tad klausti jų nuomonės nėra prasmės.

  • Ignoruokite naujausias vadybos tendencijas, pagal kurias įmonėse aukščiausias prioritetas teikiamas būtent santykiams su darbuotojais, jų gerovei, o ne pelno siekimui. Tokių standartų laikymasis – tik silpniems. Laikykitės praėjusiame tūkstantmetyje savo efektyvumą jau įrodžiusio „geležinio kumščio“ strategijos.

  • Neieškokite laisvesnių darbo formų galimybių, apie kurias jūsų darbuotojai galėtų pasakoti su pasididžiavimu. Realybėje tai neveikia.

Ignoruokite technologijų plėtrą

Dar vienas patikimas būdas likti savo komforto zonoje ir nežengti į priekį kartu su rinka bei visuomenės vartojimo pokyčiais – nepaisyti technologijų raidos ir plėtros. Komunikacijos srityje tai galima įgyvendinti keliose srityse:

  • Jokių pokalbių robotų. Netikėkite tendencija, kad vis daugiau žmonių nenori tiesioginio bendravimo ir jeigu tik turėtų galimybę, viską gyvenime atliktų gyvai nepasikalbėję su paslaugų ar prekių pardavėjais ir net nesusirašinėdami su jais tiesiogiai.

  • Dirbtinis intelektas, papildyta ir virtuali realybė – tokios sudėtingos technologijos, kad nė neverta galvoti apie tai, kaip jas pritaikyti savo versle. Na, bent jau tikrai ne Lietuvoje.

  • Negaiškite laiko bandydami prisidėti prie augančio video ir audio turinio srauto. Geriau likti prie saugios pozicijos, kad video transliacijos socialiniuose tinkluose, vaizdo įrašai „Youtube“, tinklalaidės ir pan. – kol kas pernelyg eksperimentinis formatas.

Pasinerkite į rinkimų sūkurį

Ir galiausiai, bene geriausia proga sumauti įmonės komunikaciją ir savo įvaizdį - laukiantys rinkimai. Jie suteikia įvairių galimybių patirti nuosmukį:

  • Viešai komentuokite politikų klaidas, stengdamiesi reaguoti į kiekvieną jų pozicijos pokytį.

  • Nestebėkite visuomenėje aktualiausių temų ir neatsižvelkite į galimą jų kontekstą formuluodami savo komunikacines žinutes.

  • Įsiplieskus politinių jėgų konfliktams, viešai palaikykite vieną ar kitą pusę.

  • Socialiniuose tinkluose dalykitės politiniais „memais“, juokeliais, anekdotais, pašaipomis.