Angle down Atgal

8 būdai, kaip rudenį išlikti sveikiems

Su rudeniu ateina vėsesni orai, auksiniai saulėlydžiai, nuostabiai gražus krentančių lapų vaizdas ir trumpesnės dienos. Būtent tada turime būti ypač dėmesingi tam, kad savęs priežiūros ritualai taptų svarbiausiu prioritetu. Sezoniniam perėjimui iš vasaros į rudenį pateikiame aštuonis paprastus būdus, kaip būti sveikiems šį rudenį. 

1. Maitinkitės sezoniniu maistu, vaistinėmis žolelėmis ir prieskoniais. Vėsiais rudens vakarais norisi šilto ir sotaus maisto, tad sušildyti savo kūną imunitetą stiprinančiais sultiniais ar sriubomis tikrai puiki idėja. Tokių prieskonių, kaip imbieras ar ciberžolė turime savo virtuvės lentynose, jais galime gardinti gaminamus patiekalus, ruošti sveikatą stiprinančias arbatas.

2. Nepamirškite laisvalaikio gamtoje. Visų pirma buvimas lauke susijęs ir su aktyvesne fizine veikla, o tai yra vienas iš pagrindinių geros sveikatos komponentų. Buvimas gamtoje stiprina imunitetą ir gerina nuotaiką. Be šių naudų buvimas gryname ore turi įtakos ilgesnei gyvenimo trukmei, gerina virškinimą, padeda geriau susikoncentruoti ir stiprina atmintį. 

3. Į savo racioną įtraukite sveikus riebalus. Riebalai mums yra reikalingesni nei mes manome. Jei jų stinga, gali sutrikti kai kurios organizmo funkcijos. Kokosų, sezamo sėklų ar alyvuogių aliejus yra sveiki ir būtini mūsų organizmui riebalai, kurie reikalingi sklandžiam širdies ir kraujagyslių darbui, todėl pasirūpinkite, kad šių medžiagų jums netrūktų.

4. Neužmirškite rūpintis savo oda. Kad išliktume sveiki, mums reikia rūpintis savimi ne tik iš vidaus, bet ir iš išorės. Pasikeitusios oro sąlygos turi įtakos ir odos priežiūros įpročiams. Vasarą svarbu buvo tinkamai pasirūpinti apsauga nuo saulės, o rudenį, kai įjungiamas šildymas ir oda labiau linkusi sausėti, jai reikalingas didesnis drėkinimas. 

5. Savo kasdienėje veikloje raskite laiko tinkamam atsipalaidavimui. Po pavasario ir vasaros mūsų veiklos ir kūno tempai sulėtėja, vis daugiau laiko praleidžiame ne gryname ore, o uždarose patalpose. Mažiau judame, o trumpėjančios dienos ir įsivyraujantis tamsusis periodas gali turėti įtakos mūsų suprastėjusiai nuotaikai, todėl ypatingai svarbu rasti laiko sau, savo mėgstamiems atsipalaidavimo ritualams.

6. Būkite aktyvūs ir mėgaukitės rudens sezonu. Neveiklumas dėl buvimo uždarose patalpose gali sukelti limfinės sistemos sąstingį, sulėtinti kraujotaką ir medžiagų apykaitą bei kelti iššūkį mūsų imuninei sistemai. Rudenį nemažinkite savo aktyvumo, juk galima aktyviai ir turiningai leisti laiką gamtoje, pavyzdžiui, skinti rudeninius obuolius, suorganizuoti žygį, griebti krentančius lapus. Tiesiog mėgaukitės šiuo metų laiku, pamatykite rudens spalvų grožį.

7. Nuolat stiprinkite savo imuninę sistemą. Vienas iš svarbiausių imunitetą stiprinančių dalykų – pilnavertė mityba. Jūsų racione turi netrūkti vitaminų, tad stenkitės jų gauti su maistu. Nepamirškite pasirūpinti ir savo nervine sistema: stenkitės nepervargti, venkite stresą sukeliančių veiksnių. 

8. Pasirūpinkite kokybišku miegu. Miegas yra gyvybiškai svarbus tiek fizinei, tiek psichinei veiklai. Kokybiškas miegas lemia mūsų gerą savijautą, nuotaiką bei turi reikšmingos įtakos mūsų darbingumui. Stenkitės suprasti, kokia miegojimo trukmė jūsų organizmui yra tinkama. Kad kiekvienam reikia miegoti 7-8 valandas tėra mitas, nes kiekvieno miego trukmės laikas yra individualus. Prieš ruošdamiesi miegoti pasistenkite nesinaudoti prietaisais, kurie turi šviečiantį ekraną, nes jų skleidžiama mėlyna šviesa išblaško ir padeda atsibusti, o ne užmigti. Stenkitės laikytis dienotvarkės, t.y. kelkitės ir eikite miegoti tuo pačiu laiku. Negulėkite lovoje negalėdami užmigti, geriau užsiimkite malonia veikla, pavyzdžiui, paskaitykite knygą ar klausykitės muzikos, kai pajusite, kad jus pradeda imti mieguistumas – atsigulkite ir pasistenkite užmigti. Prieš miegą pasistenkite atsipalaiduoti, tai gali padaryti šilta vonia, muzikos klausymas, skaitymas ar kita jums maloni veikla. 

comment Skaitytojų komentarai (0)

Rekomenduojamas video turinys


Taip pat skaitykite