Angle down Atgal

10 kartų Lietuvos ralio čempiono Roko Lipeikio patarimai, kaip išsirinkti žiemines padangas

Faktas, kad Rokas Lipeikis 10 sezonų karaliavo Lietuvos ralio trasose, apie jo gebėjimus valdyti automobilį pačiomis sudėtingiausiomis sąlygomis pasako beveik viską. Nepaisant to, prakalbus apie padangų pasirinkimą žiemos išvakarėse, į „atsargą“ išėjęs lenktynininkas prisipažįsta esąs visiškas konservatorius: geriausias pasirinkimas mūsų klimatinėms sąlygoms – dygliuotos padangos.

Padangų prekybos įmonės „Egzotika“ vadovas sako, kad žiemines padangas reikia rinktis labai atsakingai, neužkibti ant įvairiausių reklamų, kartais būnančių begėdiškai melagingomis, jauko.

„Nėra specialiai mūsų klimatui gaminamų padangų, nėra tarpinio tipo ar tarpinio mišinio padangų, todėl rinktis tenka tarp dygliuotų, „nordic“ tipo minkšto gumos mišinio ir Centrinės Europos rinkoms skirtų kieto gumos mišinio padangų. Kurį iš šių variantų pasirinkti, turėtų lemti ne ES etiketėse nurodomos „geros“ raidės, sufleruojančios stabdymo kelio ilgį vasariškomis sąlygomis, o tai, kur ir kaip dažniausiai važinėjama“, – dėsto R. Lipeikis, pridurdamas, kad kokybiškos dygliuotos padangos yra saugiausios bei universaliausios, galinčios išgelbėti daugiau gyvybių nei saugos diržai.

Dygliuotos padangos turi bene vienintelį minusą – kelia šiek tiek daugiau triukšmo. Tačiau tai tikrai yra smulkmena, lyginant su jų darbinėmis savybėmis, galimybėmis manevruoti ir išvengti pačių blogiausių pasekmių kritinėse situacijose.

Pasak R. Lipeikio, galimybė efektyviai valdyti automobilį yra netgi svarbesnė nei stabdymo kelio ilgis, nes skaudžiausios pasekmės būna ne tada, kai slystelėjus „pabučiuojamas“ kitos mašinos galas, o tada, kai posūkis pasirodo esąs pernelyg „aštrus“ ir, praradus kontrolę, išlekiama į priešpriešinio eismo juostą arba, pamačius tiesiai į jus lekiantį kito eismo dalyvio automobilį, neturite galimybių išvengti susidūrimo, staigiai ir efektyviai manevruodami.

Skandinavijos šalių mokslininkai, tyrinėjantys eismo saugumo problemas, tikina, kad tikrai žiemiškomis eismo sąlygomis dygliuotos padangos avarijų tikimybę sumažina iki 40 proc.

R. Lipeikis dygliuotas padangas rekomenduoja rinktis visiems vairuotojams, išskyrus gyvenantiems didžiuosiuose miestuose, daugiausia keliaujantiems itin gerai prižiūrimais magistraliniais keliais ar nuolat vykstantiems į Vakarų Europą ar Lenkiją, kur dygliai yra draudžiami. Jei tenka daryti kompromisą ir atsisakyti dygliuotų padangų, geriausia rinktis minkšto gumos mišinio padangas.

„Sudėtingomis žiemos sąlygomis tokios padangos tik ant ledo bei švaraus asfalto nusileidžia dygliuotoms“, – pataria „Egzotikos“ strategas.

R. Lipeikis taip pat atkreipia dėmesį į kai kuriuos stereotipus apie minkšto gumos mišinio padangas. Tarkim, kad „jos prastai elgiasi ant švaraus asfalto“ ar kad „labai sparčiai dyla“.

Taip gal galima buvo pasakyti apie prieš 20 metų kurtas minkšto mišinio padangas, pavyzdžiui, „Nokian Hakkapeliitta Q“ ar „Dulop Graspic DS3“. Tačiau po šių padangų gamintojai jau sukūrė ir išleido į rinką 2–3 naujas kartas minkšto mišinio padangų ir šiais laikais gaminamų modernių minkšto mišinio padangų gamybos technologijos yra tiek ištobulintos, kad jos gaminamos su T (iki 190 km/h) ir H (iki 210 km/h) greičio indeksais ir yra pritaikytos važinėti dideliais greičiais bei leidžia manevruoti tiksliai ir efektyviai tiek ant švaraus asfalto, tiek ir pačiomis sudėtingiausiomis žiemos sąlygomis.

„Kieto gumos mišinio padangos savaime nėra blogos, tačiau jos sukurtos Centrinės Europos šalių rinkoms ir yra nepritaikytos mūsų klimatui“, – pastebėjo R. Lipeikis.

Ekspertas rekomendavo susilaikyti nuo pagundų žiemą važinėti universaliomis padangomis. Jas galima rinktis tuo atveju, jei esate visiškai tikras, kad situacijos, kai trūks plyš būtina lėkti neatidėliotinais reikalais, nesutaps su pačiomis sudėtingiausiomis žiemiškomis sąlygomis – „juoduoju“ ledu, lijundra, plikledžiu ar pan.

„Dar reiktų atkreipti dėmesį į tai, kad saugiai važiuoti žiemos sąlygomis įmanoma tik tada, kai padangų protektoriaus gylis siekia bent 4 mm. Taip pat nepatariama laukti įstatymais numatytos padangų keitimo datos – žieminės padangos demonstruoja geresnes eksploatacines savybes nei vasarinės padangos, kai oro temperatūra nukrenta žemiau 7 laipsnių. Kita vertus, pernelyg anksti sumontuotos minkšto gumos mišinio padangos gali turėti neigiamų pasekmių. Šio tipo padangos nėra pritaikytos intensyviai eksploatuoti aukštesnėje temperatūroje, nes greitai perkaista ir pastebimai komplikuoja galimybes suvaldyti automobilį kritinėse situacijose“, – akcentuoja R. Lipeikis.

Dar vienas universalus ir labai svarbus dalykas – slėgis padangose. Tik nuolat tikrinant, ar padangos pripūstos tiek, kiek nurodoma techninėse rekomendacijose, automobilis elgsis nepriekaištingai, o kelionės bus maksimaliai saugios. Tiek per didelis, tiek per mažas slėgis gali turėti didelę įtaką padangų dėvėjimosi tolygumui ir ilgaamžiškumui. Beje, tikrinti ir sureguliuoti slėgį reikėtų tik tada, kai padangos šaltos.

Reklama

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite