REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Lapkričio 20 d. 15:12

Trys švietimo profesinės sąjungos pateikė pasiūlymus dėl pedagogų darbo sąlygų gerinimo

Vilnius

pixabay.com nuotr.

Reporteris UgnėŠaltinis: Etaplius.lt


61125

Įvertinusios situaciją, susiklosčiusią šalies švietimo įstaigose po 2018 m. rugsėjo 1 d. įvestos naujos mokyklų finansavimo ir mokytojų darbo apmokėjimo tvarkos, ir siekdamos sumažinti mokyklose vis dar tvyrančią įtampą dėl ne visada sėkmingo naujovių įgyvendinimo, trys Lietuvos švietimo ir mokslo šakos kolektyvinę sutartį pasirašiusios profesinės sąjungos – Lietuvos švietimo profesinė sąjunga, Lietuvos mokytojų, švietimo ir mokslo profesinė sąjunga ir Švietimo ir mokslo profesinė sąjunga „Solidarumas“ Švietimo ir mokslo ministerijai pateikė pasiūlymus, kuriuos gavo iš profesinių sąjungų narių ir daugiau nei 2000 Lietuvos mokytojų:

  • Padidinti valandų funkcijoms, susijusioms su kontaktinėmis valandomis, vykdyti (II „kišenė“) skaičių, kartu nustatant minimalias ribas atskiroms ugdomų dalykų sritims, taip mažinant to paties dalyko mokytojų darbo sąlygų skirtumus.
  • Veiklas, susijusias su mokytojo profesiniu tobulėjimu, perkelti iš funkcijų, susijusių su kontaktinėmis valandomis vykdyti (II „kišenė“) prie funkcijų, susijusių su veikla mokyklos bendruomenei vykdyti (III „kišenė“).
  • Užtikrinti, kad pradinių klasių mokytojas ir dalyko mokytojas, turintis 756 kontaktines valandas, dirbtų pilnu etatu.
  • Reglamentuoti klasės vadovo darbo apimtis, nustatant minimalią skirtų valandų ribą šiai funkcijai vykdyti ir apibrėžti valandų jai vykdyti nustatymo kriterijus.
  • Reglamentuoti funkcijų, susijusių su veikla mokyklos bendruomenei, vykdyti (III „kišenė“) nustatymo kriterijus, leidžiančius realiai įvertinti mokytojo vykdomas veiklas.
  • Reglamentuoti galimybes mokytojams taikyti nuotolinio darbo organizavimo tvarką, užkertant galimybes manipuliuoti mokytojų darbo laiko apskaita.
  • Užtikrinti, kad mokyklų savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, nustatydama klasių/grupių komplektų skaičių, laikytųsi įstaigų finansavimo tvarkoje nustatytų reikalavimų.
  • Mokyklų finansavimo tvarką suderinti su bendraisiais ugdymo planais, taip išvengiant painiavos skaičiuojant mokytojo kontaktinio darbo valandas.
  • Didinti finansavimą mokykloms, vykdančioms namų mokymą.
  • Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų darbo užmokesčio dydį suvienodinti su bendrojo ugdymo mokytojų darbo užmokesčiu. Taip pat koreguoti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų etato struktūrą, atsižvelgiant į mokytojų etato formavimo principus.
  • Švietimo pagalbos teikimo mokiniui vykdymo organizavimą ir koordinavimą iš savarankiškos savivaldybės funkcijos perkelti į valstybines (valstybės perduotos savivaldybėms) funkcijas. Taip pat, atsižvelgiant į besikeičiančią socialinę aplinką, koreguoti šių darbuotojų etatų nustatymo kriterijus ir normatyvus.
  • Sutarti dėl ilgalaikės pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio kėlimo programos, kurioje būtų numatytas pareiginės algos koeficientų indeksavimas, atsižvelgiant į šalies ekonominę raidą.
  • Sustiprinti mokyklų veiklos priežiūrą, 2019 m. išimtinį dėmesį skiriant pagalbai taikant naują mokyklų finansavimo tvarką ir diegiant etatinį mokytojų darbo apmokėjimą.


REDAKCIJA REKOMENDUOJA