REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Gegužės 10 d. 13:33

„Busturo“ darbuotojai kilo į kovą prieš vadovybę: savivaldybė kalbėsis, o vadovai pasigenda konstruktyvumo

Šiauliai

Irma BagūnėŠaltinis: Etaplius.lt


37225

Šiaulių miesto savivaldybės meras, administracijos direktorius bei tarybos nariai sulaukė atviro „Busturo“ darbuotojų laiško, kuriame dėstomos įmonės bėdos ir skauduliai darbuotojų akimis, o trys vadovai pristatomi kaip kerštingi, nepaisantys darbuotojų nuomonės, nemandagūs ir neišklausantys pavaldinių nuomonės. Savivaldybės atstovai sako, kad kalbėsis su abiem pusėmis, o štai „Busturo“ vadovybė, susipažinusi su laiško turiniu, pasigedo realių situacijų, konstruktyvumo ir mano, jog laiškas grindžiamas emocijomis.

Svajoja apie gerą vadovą ir atmosferą

„Kiekvienas kolektyvas svajoja apie gerą savo įmonės vadovą. Mūsų įmonė UAB „Busturas“ - antrieji namai, o kolegos – artimiausi draugai ir bičiuliai. Gerą atmosferą turėtų lemti įmonės vadovas, ko pasigendame iš mūsų gen. direktoriaus Vaido Seiracko. Darbuotojams būtina žinoti, jog jie ir įmonė vadovui yra svarbūs“, - atvirą laišką, kurį pasirašė 250 darbuotojų, pradeda busturiečiai.

„Busturo“ darbuotojai sako, kad įmonėje psichosocialinė aplinka yra ypatingai bloga ir to priežastys kyla iš vadovavimo būdo. Tai pasireiškia prasta darbo santykių kultūra, per dideliais darbo krūviais, prieštaringais reikalavimais, darbuotojų ignoravimu priimant darbuotojams įtakos turinčius sprendimus, nepakankama parama ir bendravimu su įmonės darbuotojais.

„Prisistatydamas vadovas mums pažadėjo, kad dirbsime vienoje komandoje ir, kad ir kokios sunkios aplinkybės bebūtų susiklosčiusios, mūsų įmonė taps pavyzdinė. Tačiau mūsų vadovo kolektyvas yra tik marketingo ir plėtros sk. vadovė Rigita Tijūnaitienė, kuriai trūksta kompetencijos ir mandagumo. Taip pat didelį nepasitenkinimą jaučiame ir technikos direktoriumi Silvu Gedaminsku, kuris visiškai nesirūpina remonto baze“, - dėstoma darbuotojų laiške.

Darbuotojai teigia, jog įmonės lyderiai turi mokėti išklausyti, patarti, padėti, o iš savo vadovų to pasigenda.

„Tačiau mandagumo nepamiršta reikalauti iš savo pavaldinių. Darbuotojai jaučia įtampą, nes vadovas pamiršo savo pažadą būti teisingu ir dirbti komandoje“, - sako „Busturo“ darbuotojai.

Krūvis didėjo, atlyginimai – ne

Darbuotojai skundžiasi ne tik vadovų elgesiu, bet ir netesėtais pažadais bei etatų mažinimu.

„Gen. direktoriaus Vaido Seiracko vadovavimo metu buvo panaikinti etatai, jų darbą išdalino darbuotojams, krūvis didėjo, atlyginimai – ne. Pirmoje eilėje atlyginimai buvo keliami administracijos darbuotojams, o ne tiems darbuotojams, kurie atlieka sunkų ir atsakingą darbą . Gerą darbą padarė pakeldamas atlyginimus tik įmonės „grietinėlei“. Pvz. marketingo ir plėtros sk. vadovei R. Tijūnaitienei pakeitė pareigybę, kad gautų ženkliai didesnį darbo užmokestį (2017 m)“, - dėsto busturiečiai.

Darbuotojai rašo, jog profesinei sąjungai „Solidarumas“, radus sutarimą su Šiaulių miesto savivaldybe, buvo priimtas sprendimas nuo kovo 1 d. visiems įmonės darbuotojams padidinti darbo užmokestį 10 proc., tačiau, pasak „Busturo“ kolektyvo, įmonės vadovų vienašališku sprendimu vairuotojams-konduktoriams darbo užmokestis buvo padidintas 5 proc.

„Šie darbuotojai įmonei uždirba pinigus, aukoja savo asmeninį laiką atvykdami į darbą 1-2 val. anksčiau, kad pasiruoštų (susirastų) autobusą ir laiku išvyktų į maršrutą, jie atsakingi už keleivių saugumą, o darbo užmokestis jiems pakilo mažiausiai“, - piktinasi „Busturo“ komanda.

Nepriima pasiūlymų ir baugina?

„Gen. direktorius lyg pro padidinamąjį stiklą stebi kiekvieną mūsų žingsnį, laukdamas ne gerų rezultatų, o klaidų. Tuo mes esame kviečiami į svarstymą, baudžiami ir taip įbauginami. Turi savybę keršyti turintiems kitą nuomonę (vairuotojui automatiškai priskiriamas kuo senesnis autobusas). Gen. direktorius turėtų bent kiek jausti pagarbą seniai dirbantiems vairuotojams, juk jie atsidavę daugelį metų įmonei, turi patirties ir žino kaip išspręsti vieną ar kitą susidariusią problemą, gali patarti, o nelaukia pensijų“, - emocingai dėstoma atvirame laiške miesto valdžiai.

Kaip šito pavyzdį pateikia naudotų autobusų pirkimą, neva tada nebuvo atsižvelgta į jų techninę būklę, ko pasekoje autobusai nuolat yra remonte.

„Toks vadovavimas yra tiesioginis įmonės žlugdymas. Tuo reiškiame nepasitenkinimą ir nepasitikėjimą: Gener. direktoriu V. SEIRACKU, Marketingo ir plėtros sk. vadove R. TIJŪNAITIENE bei Tech. direktoriumi S. GEDAMINSKU. REIKALAUJAME JŲ ATSISTATYDINIMO“, - į Šiaulių miesto politikus kreipiasi 250 busturiečių, padėjusių parašus po laišku.

Kai kurie darbuotojai pasirašė nežinodami po kuo?

Su laiško turiniu susipažino ir UAB „Busturas“ vadovybė, kuri pasigedo konstruktyvumo bei faktų.

„Gerbdami darbuotojų nuomonę ir teisę į kritiką, vis tik norėtume pažymėti, kad atviras laiškas grindžiamas emocijomis, pasigendama konstruktyvumo, nenurodoma jokių konkrečių faktinių aplinkybių, kurios patvirtintų laiške dėstomus teiginius. Be to, kaip paaiškėjo, dalis darbuotojų laišką pasirašė suklaidinti laiško autorių, nesuprasdami laiško turinio arba net su juo nesusipažinę, pritardami vienam ar keliems punktams, tokiems kaip atlyginimų didinimas, perskaičiavimas“, - žurnalistams atsakė „Busturo“ generalinis direktorius Vaidas Seirackas.

Atlyginimai didėjo

Direktorius paaiškino ir faktinę situaciją dėl atlyginimų kėlimo. Pasak V. Seiracko, nuo 2018 m. kovo 1 dienos visiems įmonės darbuotojams, kuriems darbo sutartyse nustatytas fiksuotas mėnesinis darbo užmokestis, atlyginimas buvo padidintas 10 procentų. Įmonės pagrindiniams trims vadovams ir darbuotojams, kuriems 2018 metais buvo naujai nustatytas darbo užmokestis, mėnesinė alga nedidėjo. Autobusų vairuotojams konduktoriams, kuriems darbo užmokestis skaičiuojamas pagal valandinius ir vienetinius tarifus, kovo mėnesio atlyginimas buvo skaičiuojamas ir toliau bus skaičiuojamas taikant:

10 procentų padidintus valandinius tarifus - už valandas linijoje, rezerve, už paruošiamąjį –baigiamąjį laiką, užsakomųjų reisų valandas;

10 procentų padidintus vienetinius tarifus – už reguliariame miesto susisiekimo maršrute nuvažiuotą ridą.

Siekia įgyvendinti socialinį dialogą, o kompetencijų netrūksta

„UAB „Busturas“ vadovybė visada siekia įgyvendinti socialinį dialogą, visada bendradarbiauja su darbuotojais, juos atstovaujančiomis profesinėmis sąjungomis. Sprendžiant svarbiausius įmonės veiklos klausimus, yra tariamasi su darbuotojais, jie įtraukiami į sprendimų priėmimą. Laikome visiškai nepagrįstomis atvirame laiške dėstomas nuostatas, neva įmonės vadovams trūksta kompetencijos“, - aiškina Vaidas Seirackas.

„Busturo“ vadovybė sako, jog direktorius Vaidas Seirackas į šias pareigas paskirtas 2016 metais laimėjęs konkursą. Iš daugybės pretendentų vadovauti įmonei būtent jis buvo pasirinktas kaip geriausiai atitinkantis konkurso sąlygas ir reikalavimus.

„Pripažįstant konkurso laimėtoju V. Seiracką, niekam nekilo abejonių dėl jo nekompetencijos ar patirties stokos. V .Seirackas turi ilgametės vadovavimo patirties, įskaitant patirtį ir verslo, susijusio su transporto paslaugų teikimu, srityje. Technikos direktorius Silvas Gedaminskas taip pat turi ilgametės patirties transporto paslaugų srityje, yra vadovavęs UAB „Busturas“ ir ėjęs generalinio direktoriaus pareigas. S. Gedaminskas puikiai išmano savo veiklos sritį, yra puikus specialistas, gerbiamas darbuotojų“, - į laiško turinį atsako „Busturo“ vadovybė.

Visiškai nepagrįsta kritika pasirodė ir Marketingo ir plėtros skyriaus vadovės Rigitos Tijūnaitienės atžvilgiu.

„R. Tijūnaitienė yra socialinių mokslų (Vadybos ir administravimo) daktarė, turi vadybos magistro laipsnį, nuolat tobulinasi, gilina savo žinias ir jai patikėtą įmonės veiklos sritį išmano puikiai. Teikiant strateginio veiklos plano įgyvendinimo ataskaitas nėra užfiksuota šiai veiklai iškeltų tikslų ir uždavinių nepasiekimo atvejų. Įmonėje dirba nuo 2015 metų. Jos pareigos keitėsi keičiantis skyriaus pavadinimui. Paskutinį kartą pareigos keistos 2016 m. Pakeitus skyriaus pavadinimą ir pasikeitus R. Tijūnaitienės pareigų pavadinimui atlyginimas nebuvo pakeistas. Atlyginimai dėl pareigų pavadinimų UAB „Busturas“ nekeičiami“, - sako „Busturo“ generalinis direktorius.

Sprendimai priimami pagal kompetenciją

Vaidas Serackas žurnalistams aiškino, jog atlyginimų dydžius skyrių vadovų segmente lemia 5 esminiai elementai: profesinė patirtis, kvalifikacija, kompetencijos, darbų/veiklų sudėtingumas bei atsakomybės pobūdis.

Aukščiausiai vertinama ir apmokama UAB „Busturas“ yra holistinė kompetencija (HK) – gebėjimas įvertinti naują situaciją, pasirinkti joje tinkamus veiklos metodus ir nuolat integruoti dalykines ir profesines žinias.

Generalinis direktorius pasakojo, kad skirtingi vadovai atlieka skirtingo sudėtingumo veiklą. Bendrovės vadovų kvalifikacija yra skirtinga, taigi kvalifikacijos lygmuo lemia atliktinų užduočių̨ ar pareigų sudėtingumą ir įvairovę.

UAB „Busturas“ vadovų tarpe dominuoja užduotys nuo tokių, kurios susijusios tiesiogiai su viena valdoma sritimi/skyriumi iki užduočių, problemų, susijusių su visos įmonės strategija, plėtra. Atsakomybės lygiai vadovų tarpe taip pat skiriasi - nuo atsakomybės už vieną konkrečią sritį/barą/funkciją iki atsakomybės už įmonės plėtrą, strategijos įgyvendinimą, veiklos tobulinimą. Vadovų veikloje asmeninės savybės ir vertybės taip pat yra svarbus bruožas, įtakojantis asmenų atsakomybės laipsnį. Visa tai lemia skirtingus atlyginimus.

„Taigi, sprendimai priimami pagal kompetenciją ir kvalifikaciją, komandinio darbo principu. Investiciniai, ekonominiai, valdymo sprendimai priimami kolegialiai, aukščiausio lygio vadovų grandyje, atsižvelgiant į strategiją, naudos ir kaštų įvertinimą, rizikos įvertinimą. Hierarchijos laiptais žemyn (primename, kad įmonėje dirba šiai dienai 365 darbuotojai), operaciniai sprendimai priimami žemesnėse grandyse, už juos atsakingi specialistai, tarnautojai. Žemiausios grandies darbuotojai atlieka jiems skirtas užduotis ir darbus. Geriausi darbuotojai yra skatinami, pvz., 2017 rugsėjo mėn. 3-ims vairuotojams konduktoriams pareikštos padėkos ir skirtos premijos už aktyvų dalyvavimą autobusų vairuotojų konkurse, 2017-12-28 už sąžiningai atliekamą darbą, lojalumą bendrovei pareikštos dar 26 padėkos darbuotojams, iš jų 19 kvalifikuotų darbininkų (6 vairuotojams-konduktoriams, 6 remonto darbininkams, 1 apdailininkei-remontininkei, 2 techninės priežiūros darbuotojams, 1 siuntų operatoriui, 1 autobusų stoties budinčiai dispečerei, 1 sandėlininkei, 1 vairuotojui-tiekėjui) ir 7 specialistams“, - apie patarimus ir nuomonės išsakymą komentuoja V. Seirackas.

Šaltkalvių užtenka, o patirtis nelygi inovacijoms

Pasak „Busturo“ vadovybės, teiginiai dėl šaltkalvių kiekio remonto dirbtuvėse yra nepagrįsti.

„Darbo dienomis nuo 8.00 iki 17.00 nuolat dirba vidutiniškai 18-20 remonto darbininkų. Nuo 17.00 iki 20.00 dirba 8-10 remonto darbininkų: po vieną pagrindinių specializacijų remontininką (tekintojas, suvirintojas, automobilių remonto šaltkalvis, remontuojantis variklius, autoelektrikas) ir 3-5 universalaus profilio automobilių remonto šaltkalviai. Poilsio ir švenčių dienomis slenkančiu grafiku taip pat dirba vidutiniškai 10 remonto darbininkų panašių sąstatu, kaip ir darbo dienomis nuo 17.00 iki 20.00“, - grafikus pateikia direktorius.

V. Seirackas pažymi, kad pastaraisiais metais, atnaujinus įmonės valdymą, įmonės vadovai, siekdami kad įmonė taptų konkurencinga rinkoje, inovatyvia, patrauklia klientams, sugebanti generuoti pajamas ir dirbti pelningai, susiduria su tam tikrais iššūkiais, kurie darbuotojams atrodo kaip privalumai.

„Tai yra susiję ir su tuo, kad įmonėje dirba nemažai ilgamečių darbuotojų (išdirbusių 30-40 metų), kuriems tam tikros permainos, naujovių diegimas, kitoks valdymas nei anksčiau ir įmonės ėjimas į priekį yra nesuprantami ir atrodo nelogiški. Įmonė gerbia savo ilgamečius darbuotojus, todėl visada stengiasi paaiškinti savo sprendimus ir motyvuoti, kodėl įmonė nebegali vadovautis tomis vertybėmis ir principais, kurie galiojo prieš 10-20 metų. Faktai dėl to, kad ilgamečiai darbuotojai įmonėje yra dauguma: įmonės darbuotojų amžiaus vidurkis 53 m., iš jų vairuotojų-konduktorių – 55 m. Bendras darbo stažo vidurkis – per 15 metų“, - Etaplius.lt komentavo Vaidas Serackas.

Etatų naikinimas buvo būtinas, bet garbingas

Nuo 2016 metų „Busture“ buvo panaikinti tam tikri etatai (pvz. rūbininkės etatas, nes įmonėje nėra rūbinės), kurie nebeatitiko nei įmonės strategijos, nei veiklos perspektyvų.

„Etatų naikinimas buvo būtinas ir pasiteisinęs. Nežiūrint į tai, kad etatai ir buvo panaikinti, darbuotojai, jų sutikimu, buvo perkelti į kitą darbą arba atleisti šalių susitarimu. Per pastaruosius 3 metus įmonė, kurioje dirba 365 darbuotojai, neturėjo nė vieno teisminio ginčo dėl neteisėto darbuotojų atleidimo/perkėlimo į kitą darbą. Tokio pobūdžio ginčų nėra buvę ir Darbo ginčų komisijoje. Tai tik įrodo, kad įmonė sugeba bendradarbiauti su darbuotojais darbo teisinių santykių srityje ir surasti tiek darbuotojui, tiek darbdaviui priimtinus sprendimus“, - aiškino generalinis direktorius.

Pasak vadovo, tenka atleisti ilgamečius darbuotojus (dažniausiai jų pačių prašymu), kurie nesilaiko darbo drausmės, įmonės vidaus darbo tvarkos taisyklių, pareiginių nuostatų reikalavimų. Įmonėje yra įdiegta Alkoholio kontrolės sistema, tikrinanti darbuotojų blaivumą. Darbuotojai, kurie nepraeina Alkoholio kontrolės sistemos patikrinimo kelis kartus, turi nutraukti darbo santykius su įmone, kas, anot direktoriaus, taip pat kelia tam tikrą nepasitenkinimą.

Įsikiš ir savivaldybė

Atvirą darbuotojų laišką gavo daugelis miesto politikų. Teiravomės Šiaulių miesto vicemero Domo Griškevičiaus, kokių veiksmų ketinasi imtis valdžia, kaip reaguoja į išsakytas darbuotojų mintis.

„Bus organizuojamas visų pusių susitikimas“, - nedaugžodžiavo D. Griškevičius.

Busturo vadovai, kaltinami nekompetencija ir įmonės žlugdymu, pateikia faktus apie reikšmingiausius įmonės pokyčius:

2016 m. nuostolis buvo 22 126 Eur., tuo tarpu 2017 m. grynasis pelnas – 244 590 Eur. Tokį pasikeitimą nulėmė teisingi vadovų sprendimai ir viso kolektyvo pastangos tuos sprendimus įgyvendinti:

· Nebeaptarnaujami priemiestiniai maršrutai (vien per 2016 m. nuostolis sudarė -72 000 Eur.); todėl logiška, kad darbuotojų kiekis taip pat turėjo mažėti;

· įsigyta 26 vnt. nenaujų autobusų (18 vnt. dviašiai ir 8 vnt. triašiai), skirtų miesto maršrutams aptarnauti, kurie pakeitė visiškai nusidėvėjusius 25-30 metų senumo autobusus. Ko pasėkoje mažėjo eksploatacinės sąnaudos;

pavyko išlaikyti esamus keleivių segmentus miesto maršrutuose ir daugiau nei 2 % didėjo bendras kelionių skaičius viešuoju transportu, to pasėkoje pajamos iš miesto maršrutų per 2017 m. didėjo 1,85 %. Pajamų surinkimą lėme ir vykdomos keleivių kontrolės darbo kokybiniai pokyčiai;

Taip pat per 2017 m. buvo modernizuotos, atnaujintos tam tikros veiklos, procesai, turtas:

išplėsta autobusais gabenamų siuntų paslauga verslo klientams, ji tapo „nuo durų iki durų“ – kurjeris renka ir išvežioja siuntas, atgabentas autobusais, Šiaulių mieste;

investuojama į dirbtuvių pastato ir vidaus patalpų, kiemo renovavimą, per 2017 metų šiam tikslui skirta beveik 94 744 Eur. iš įmonės biudžeto;

įsigyta ir įdiegta kompiuterizuota tabelių programa darbuotojų darbo laiko apskaitos modernizavimui, taigi mažėja rankinio darbo poreikis, kurio vis dar gausu įmonėje, ko pasėkoje ir darbo krūviai;

bendrovės įvaizdžio gerinimui, darbuotojai kurie dirba tiesiogiai su klientais/keleiviais buvo aprūpinti reprezentatyvia apranga;

įdiegti QR-kodai 182-jose stotelėse prie miesto tvarkaraščių ir t.t.

Nežiūrint visų aukščiau minėtų faktų, norime patikinti, jog kokybinė įmonės plėtra vyksta ir vyks toliau, pvz., 2018 metais suplanuoti tokie modernizavimo procesai:

Elektroninio bilieto sistemos eksploatavimo funkcionalumų tobulinimas;

Bekontakčių kortelių atsiskaitymas autobusuose, bilietą įsigyjant pas vairuotoją;

Elektroninio bilieto „mobilios aplikacijos“ diegimas;

Elektroninio bilieto platinimo/papildymo taškų plėtra;

Tolimojo susisiekimo/turistinių (užsakomųjų reisų) autobusų parko atnaujinimas;

Miesto viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas (Nr. 04.5.1-TID-V-517)“ – ES struktūrinių fondų finansavimo priemonė;

Nenaujų, tačiau mažiau taršių (dujinių) miesto autobusų atnaujinimas;

Remonto bazės atnaujinimas ir dešimtys kitų smulkių projektų.

Atviras busturiečių laiškas valdžiai

Kiekvienas kolektyvas svajoja apie gerą savo įmonės vadovą. Mūsų įmonė UAB „Busturas“ - tai antrieji namai, o kolegos – artimiausi draugai ir bičiuliai. Gerą atmosferą turėtų lemti įmonės vadovas, ko pasigendame iš mūsų gen. direktoriaus Vaido Seiracko. Darbuotojams būtina žinoti, jog jie ir įmonė vadovui yra reikalingi ir svarbūs.

Šiandien įmonės darbuotojai vienareikšmiškai pripažįsta, kad įmonėje psichosocialinė aplinka yra ypatingai bloga ir to priežastys kyla iš įmonės vadovo vadovavimo būdo. Tai pasireiškia prasta darbo santykių kultūra, per dideliais darbo krūviais, prieštaringais reikalavimais, darbuotojų ignoravimu priimant darbuotojams įtakos turinčius sprendimus, nepakankama parama ir bendravimu su įmonės darbuotojais.

Prisistatydamas vadovas mums pažadėjo, kad dirbsime vienoje komandoje ir dirbant kartu gali „pajudėti ledai“, kad ir kokios sunkios aplinkybės bebūtų susiklosčiusios, mūsų įmonė taps pavyzdinė. Tačiau mūsų vadovo kolektyvas yra tik marketingo ir plėtros sk. vadovė Rigita Tijūnaitienė, kuriai trūksta kompetencijos ir mandagumo. Ji yra ne transporto srities specialistė, tačiau savo klaidingą nuomonę reiškia drąsiai, tarsi nesuprasdama, kad žlugdo įmonę, o čia jai pritaria ir mūsų įmonės vadovas Vaidas Seirackas (abu neturi patirties keleivių vežimo autobusais vietinio ir tolimųjų susisiekimo maršrutų organizavime). Taip pat didelį nepasitenkinimą jaučiame ir technikos direktoriumi Silvu Gedaminsku, kuris visiškai nesirūpina remonto baze (remonte būna po 20 ir daugiau autobusų, o pamainoje dirba tik 2-3 šaltkalviai).

Sėkmės lydimi lyderiai moka bendrauti, išklausyti, patarti, padėti, ko trūksta mūsų gen. direktoriui. Jam dažnai reikia priminti elementariausią mandagumo taisyklę kaip „Labas rytas“, „Laba diena“. Tačiau mandagumo nepamiršta reikalauti iš savo pavaldinių. Darbuotojai jaučia įtampą, nes vadovas pamiršo savo pažadą būti teisingu ir dirbti komandoje. Tačiau jo devizas - „Aš pamačiau, aš pasakiau, aš nusprendžiau ir aš, tik aš, kartu su R. Tijūnaitiene ir Silvu Gedaminsku priėmiau sprendimą. Aš niekada neklystu“.

Gen. direktoriaus Vaido Seiracko vadovavimo metu buvo panaikinti etatai, jų darbą išdalino darbuotojams, krūvis didėjo, atlyginimai – ne. Pirmoje eilėje atlyginimai buvo keliami administracijos darbuotojams, o ne tiems darbuotojams, kurie atlieka sunkų ir atsakingą darbą (vairuotojai, šaltkalviai, kasininkės ir kt.). Gerą darbą padarė pakeldamas atlyginimus tik įmonės „grietinėlei“. Pvz. marketingo ir plėtros sk. vadovei R. Tijūnaitienei pakeitė pareigybę, kad gautų ženkliai didesnį darbo užmokestį (2017 m).

Profesinei sąjungai „Solidarumas“ radus sutarimą su Šiaulių miesto savivaldybe buvo priimtas sprendimas nuo 2018 m. kovo 1 d. visiems įmonės darbuotojams padidinti darbo užmokestį 10 proc. Tačiau įmonės vadovų vienašališku sprendimu vairuotojams-konduktoriams darbo užmokestis buvo padidintas vos 5 proc. Šie darbuotojai įmonei uždirba pinigus, aukoja savo asmeninį laiką atvykdami į darbą 1-2 val. anksčiau, kad pasiruoštų (susirastų) autobusą ir laiku išvyktų į maršrutą, jie atsakingi už keleivių saugumą, o darbo užmokestis jiems pakilo mažiausiai. Tokiu vienašališku sprendimu įmonės vadovas ne tik pažeidė įmonėje galiojančią kolektyvinę sutartį, LR Darbo kodekso nuostatas, ignoravo įmonėje susiklosčiusias socialinio dialogo tradicijas, bet ir profesinei sąjungai ir darbuotojams prašant, atsisakė pateikti įsakymą dėl darbo užmokesčio didinimo, pamindamas skaidrumo ir teisingumo visiems principus.

Gen. direktorius lyg pro padidinamąjį stiklą stebi kiekvieną mūsų žingsnį laukdamas ne gerų rezultatų (nors keleivių pervežimo įmonėje dirba 20, 30, 40 metų patirtį turintys darbuotojai, mes per žiopli kažką patarti, pasiūlyti), o klaidų. Tuo mes esame kviečiami į svarstymą, baudžiami ir taip įbauginami. Turi savybę keršyti turintiems kitą nuomonę (vairuotojui automatiškai priskiriamas kuo senesnis autobusas). Gen. direktorius turėtų bent kiek jausti pagarbą seniai dirbantiems vairuotojams, juk jie atsidavę daugelį metų įmonei, turi patirties ir žino kaip išspręsti vieną ar kitą susidariusią problemą, gali patarti, o nelaukia pensijų.

Geras vadovas geba prisiimti atsakomybę už savo veiksmus, tačiau kolektyvas pasigenda to iš savo vadovo. Kaip pavyzdys – įmonei perkant naudotus autobusus, nebuvo atsižvelgta į jų techninę būklę, ko pasekoje jie nuolat yra remonte. Liaudies išmintis byloja: „Nesu toks turtingas, kad pirkčiau pigų daiktą“ arba „skūpus moka du kartus“.

Tik jausdamas atsakomybę už savo priimtus sprendimus vadovas pradeda deramai reaguoti į darbuotojų poreikius, toks vadovas aiškiai duoda suprasti, jog jis suinteresuotas ne savo asmenine, o viso kolektyvo sėkme.

Pradėjęs įmonei vadovauti pažadėjo būti teisingas ir nei vieno neišskirti iš mūsų, o dabar, per jo vadovavimo metus vien nepasitikėjimas, įtampa, nepriimantis kitų nuomonės, o darbuotojui paprieštaravus, išreiškus savo nuomonę kaip efektingiau ir geriau padaryti vieną ar kitą darbą, Vaidas Seirackas kalba pakeltu tonu, grubus, kerštingas, darantis didelį spaudimą darbuotojams (savo nuomonę reikšti griežtai uždrausta ir visiškai neatsižvelgiama, kad yra vadovas neteisus). Ypač tai jaučia daugelį metų įmonėje dirbantys darbuotojai. Kai kurie geri specialistai neatlaikę psichologinio spaudimo savo noru palieka įmonę, toks vadovavimas yra tiesioginis įmonės žlugdymas. Tuo reiškiame nepasitenkinimą ir nepasitikėjimą:

Gener. direktoriu VAIDU SEIRACKU, Marketingo ir plėtros sk. vadove RIGITA TIJŪNAITIENE bei Tech. direktoriumi SILVU GEDAMINSKU.

REIKALAUJAME JŲ ATSISTATYDINIMO



REDAKCIJA REKOMENDUOJA