REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Mokslas2024 m. Kovo 15 d. 19:51

„Mokslo mugė“ lopšelyje-darželyje „Pasaka“

Šiauliai

LinaŠaltinis: Etaplius.lt


295040

Kovo 4 – 8 dienomis lopšelyje  - darželyje „Pasaka“ vyko projektinė savaitė „Mokslo mugė“. Tai jau tradicija tapusi alternatyva „Kaziuko“ mugei.

Pirmadienį renginys prasidėjo smagia daina „Šepetukas“, kurią atliko meninio ugdymo mokytoja Armida ir PUG grupės ugdytinė Darija. Vaikus į salę pakvietė 4 mokslininkai, kurie vaikus pasitiko prie patikros punkto, o vėliau supažindino ką vaikai visos savaitės metu tyrinės.

Atsižvelgiant į vaikų amžių vaikai tyrinėjo žmogaus emocijas, žmonių skirtumus, širdies veiklą, kvėpavimo takus, virškinimo sistemą. Temos vaikus kvietė atsakyti į tokius klausimus, kaip: Kodėl mano kūnas yra tvirtas ir judrus? Kaip atrodo žmogaus skeletas? Kaip gali judėti kūnas ir jo dalys? Kaip slenka maistas virškinimo organais? Kokį maistą naudinga valgyti, kad augtum, turėtum daug energijos ir stiprius kaulus? Ką daro širdis, kaip teka kraujas kraujagyslėmis, aprūpindamas organizmą deguonimi? Kaip juda oras kvėpavimo takais? Kaip širdis reaguoja į emocijas? Kodėl mes visi skirtingi? Kuo skiriasi ir kuo panašūs mūsų kūnai?

Salėje vaikų laukė ir nepaprasti eksperimentai naudojant sausą ledą. Kad būtų smagiau, vaikai ne tik stebėjo rodomus eksperimentus, bet ir patys juos atliko grupelėse. Vaikai atliko du eksperimentus „Lavos lempa“ ir „Pripūsk balioną kitaip“. Po atliktų eksperimentų kiekvienai grupei buvo išdalinti paslaptingi maišeliai, kuriuose slėpėsi su jų temomis susieti daiktai. Visą savaitę pedagogai su vaikais grupėse atliko įvairius eksperimentus, tyrinėjimus, STEAM veiklas. Penktadienį visi vėl rinkosi salėje, kur turėjo pristatyti savo veiklų rezultatus.

Pedagogai su vaikais buvo tikrai kūrybingi. Jie kūrė dirbtinius plaučius, išmatavo koks žarnyno ilgis, kūrė veidrodžius, širdies maketą, DNR modulį ir dar daug įvairių projektų. Renginį vainikavo smagios dovanėlės, kurios skatins vaikus ir toliau tyrinėti. „Moklso mugės“ uždarymo metu naudojant termovizorinę kamerą vaikai dainavo ir šoko jiems patinkančias dainas bei ieškojo savęs ekrane.

Projektinės savaitės metu grupėse veiklos buvo modeliuojamos taip, kad vaikai mokytųsi žaisdami ir praktiškai veikdami, t.y. konstruodami modelius, išbandydami darbo procesus grupelėmis, mokydamiesi vieni iš kitų.

Stebėdami ir tyrinėdami save ir bendraamžius, vaikai suprato, kaip veikia organizmas, kokiomis išorinėmis savybėmis žmonės panašūs ir skiriasi vieni nuo kitų, kokias emocijas ir jausmus išgyvena, kaip palaiko ryšį su kitais žmonėmis.

Renginį organizavo: ikimokyklinio ugdymo mokytojos metodininkės Kristina Simanauskienė ir Mireta Visockienė, ikimokyklinio ugdymo vyr. mokytoja Lina Lesniauskienė, meninio ugdymo mokytoja metodininkė Armida Baltutytė-Bražienė


Foto galerija:




REDAKCIJA REKOMENDUOJA