„Žemaitijos ralis“ baigėsi V. Žalos dominavimu

Šiauliai
Organizatorių nuotr.
Reporteris Monika Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Debiutas su nauju koviniu automobiliu „Škoda Fabia R5“ ir pirmą kartą šturmano krėsle brolį pakeitusiu latviu Andriu Malnieksu nė kiek nesutrukdė Vaidotui Žalai laimėti visus 10 „Žemaitijos ralio“ (Viada Rally Žemaitija 2018) greičio ruožų.

Charizmatiškojo vilniečio persvara prieš artimiausius persekiotojus augo kiekviename kilometre ir lenktynėms įpusėjus tapo beveik nepadoriai didelė - pusantros minutės, o finiše perkopė 2,33 min. Futbolo rungtynėse tai būtų kažkas panašaus į 6:0.

Lenktynių išvakarėse važiuodamas bandomajame greičio ruože bandydamas perprasti stabdymo ypatumus ir ieškodamas tinkamų atskaitos taškų Vaidotas porą kartų praslydo aštrų posūkį. Tas pats nutiko ir prasidėjus oficialiai kovai dėl „Viada Rally Žemaitija 2018“ trofėjų, tačiau pajutęs, kaip klusniai elgiasi R5 klasės technika, „Agrorodeo“ komandos lyderis pradėjo didinti tempą ir vėlesnius etapus laimėjo varžovams atveždamas net po 20 sekundžių. T. y. jis tiesiog dominavo trasose.

„Šiek tiek neramu buvo tik pirmajame GR, todėl stengėmės niekur nerizikuoti ir stabdytis kiek anksčiau. Visgi šitas automobilis leidžia važiuoti kur kas lengviau, nei buvau įpratęs su senuoju „Mitsubishi“ - pakaba, stabdžiai, valdymo tikslumas kompensuoja tam tikrą galios nuostolį ir atleidžia nedideles vairuotojiškas klaidas“, - įspūdžiais dalijosi V. Žala, pasidžiaugęs ir itin greita Andrio Malniekso adaptacija šturmano pareigose.

Kur kas atkaklesnė kova vyko dėl antrosios vietos. Iki lenktynių pusiaukelės į ją pretendavo trys ekipažai - Benedikto Vanago ir Mindaugo Čepulio, Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano bei Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko, tačiau pastarasis duetas 6 GR praslydo vieną „T“ formos sankryžą, o skubėdami apsisukti paskendo savo pačių sukeltame dulkių debesyje ir manevruodami pakibo ant kelkraščio. Gelbėjimosi operacija užtruko beveik 4 minutes, nubloškusias „Juta Racing“ komandos lyderius net į 16-ą vietą. Vyrai galutinai pasitraukti iš kovos buvo priversti po to, kai septintajame greičio ruože sugedo jų automobilio transmisija.

Po devynių greičio ruožų Benediktą ir Giedrių skyrė viso labo 0,9 sekundės, todėl viskas sprendėsi pačiame paskutiniajame etape. Jo finišą keik daugiau nei 3 sek., pasiekė G. Notkus, drauge šventęs pergalę ir L8 klasėje. B. Vanagas liko antras tarp R5 klasės bolidus vairavusių sportininkų, aplenkęs su „Ford Fiesta R5“ važiavusius Egidijų Valeišą ir Mindaugą Varžą. Šis ekipažas nuo pat lenktynių pradžios deklaravo tebesistengiantis prisijaukinti naująjį automobilį, todėl į didelį - viršijantį 3 minutes - atsilikimą nuo lyderių nekreipia dėmesio.

Beje, ketvirtasis R5 klasės automobilis, pilotuojamas ralio veterano iš Suomijos Saku Vierimaa, laikėsi pirmajame greičiausiųjų dešimtuke, tačiau rimtesnės grėsmės lyderių nekėlė.

Viena ašimi varomų automobilių grupėje greičiausias buvo tituluotasis svečias Janis Vorobjovs su Ivo Pukiu, pranokęs itin įspūdingai važiavusį Justą Tamašauską su Pranu Švedu.

ELTA