REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Mokslas2018 m. Birželio 20 d. 10:32

VU Chemijos institute – interaktyvūs eksperimentai su „Apple“

Vilnius

anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt


42261

Birželio 5 d. Vilniaus universiteto Chemijos ir geomokslų fakultete (VU CHGF) vyko inovatyvi pasiruošimo chemijos brandos egzaminui paskaita. Paskaitoje cheminiai eksperimentai buvo atliekami išmaniaisiais įrenginiais, kuriais mokinius aprūpino „Apple“ partneriai Lietuvoje – kompanija „AVAD Baltic“. Bendrovės verslo ir edukacinių projektų vadovas Mangirdas Šapranauskas džiaugiasi, kad VU Chemijos instituto laboratorijose pirmą kartą buvo pritaikyta ši praktika.

VU Chemijos instituto vyresnysis specialistas Vytautas Kavaliauskas pasakoja, kad paskaitoje buvo naudojamos dvi programėlės: Science Journal ir Graphical. Mokiniai atliko tyrimus ir buvo supažindinami su dviem pagrindinėmis chemijos sritimis: analize ir sinteze. Analizės metu naudodami „iPad“ jie atliko tiriamąjį darbą – nustatys ligoninei skirto preparato koncentraciją. Sintezės dalyje, sumaišius kelis reagentus, reikėjo gauti naują ir kitomis savybėmis pasižyminčią medžiagą.

Paskaitoje, naudojant programėles, buvo nustatoma medžiagos koncentracija, taip pat atliekama cheminio eksperimento duomenų analizė.

Įdomiai ir išsamiai

Kaip sako VU CHGF studijų prodekanas dr. Ramūnas Skaudžius, išmanieji įrenginiai gali paįvairinti mokymo programą, dėstytojui padėti perteikti moksliškai pagrįstus eksperimentus, mokiniams – išnagrinėti sudėtingus reiškinius, atlikti įvairius matavimus, pavyzdžiui, garso ir apšvietimo.

„Ne vienus metus domiuosi, kaip galima eksperimentus atlikti išmaniaisiais įrenginiais. Yra įvairių metodikų. Interaktyviomis priemonėmis perteikiama informacija padeda sudominti mokinius, paįvairinti mokymo procesą, bet svarbiausia – tiksliai perteikti sudėtingus, moksliškai pagrįstus eksperimentus“, – teigia dr. R. Skaudžius.

CHGF prodekanas pasakojo, kad tokių interaktyvių paskaitų tikslas – paskatinti mokinius naudoti mobiliuosius įrenginius ne tik laisvalaikiu, bet ir chemijos eksperimentams atlikti. Juk, be visų kitų gerųjų savybių, didelis išmaniųjų įrenginių naudojimo privalumas – galimybė greitai gauti ir analizuoti duomenis.

Plačios naudojimo galimybės

„Apple“ į rinką jau yra išleidusi ne vieną sėkmingą produktą, leidžiantį mokytojams ir universitetų dėstytojams patogiai rengti mokomąją medžiagą, rašyti interaktyvias knygas ir teikti visavertį turinį savo mokiniams, o šie savo ruožtu turės galimybę naudotis šiuolaikiškomis daugialypės terpės knygomis, pasitelkdami „iPad“ planšetinius kompiuterius ir „Apple“ programinę įrangą.

M. Šapranauskas pasakoja, kad paskaitos dalyviai dirbs tradiciniais „iPad“. Tai priemonės, skirtos ir pramogoms, ir verslui, ir mokymuisi. Mokytojai ir dėstytojai nėra apribojami – jie gali naudoti pačias įvairiausias programėles, reikalingas mokymo tikslams, todėl žinias perteikti galima įvairaus amžiaus moksleiviams.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA