Angle down Atgal

Volumetrinė dieta - nauja viltis kovojantiems už gražią figūrą

Tie, kas bando numesti svorio ar išsaugoti dailią figūrą žino, kad tai nelengva. Net jei patinka sportuoti, to nepakanka - reikia stebėti, ką dedame į burną, nes mityba turi didžiulę reikšmę ir mūsų išvaizdai, ir savijautai. Štai čia ir kyla sunkumų: ar įmanoma valgyti skaniai, sveikai, nebrangiai, savęs per daug neriboti, apsieiti be sudėtingų receptų gaminant namuose ir net pasilepinti kavinėse ir restoranuose? Sparčiai populiarėjančios volumetrinės dietos šalininkai sako, kad taip.

Kas tai per dieta? Šį mitybos režimą Jungtinėse Valstijose ištobulino daktarė Barbara Rolls, ilgai ieškojusi būdų, kaip padėti klientams visam laikui atsikratyti antsvorio, o tokios mitybos esmė - vartoti kuo daugiau didelį tūrį (iš čia ir pavadinimas, angliškai volume - tūris, apimtis), bet mažą tankį turinčių produktų, kurie užpildo skrandį ir suteikia sotumo, tačiau nėra kaloringi.

Palyginimui - didelė lėkštė salotų ir saujelė bulvių traškučių turi panašų kiekį kalorijų, tačiau traškučiai - labai koncentruotas maistas, nedidelėje jų porcijoje telpa daug kalorijų, o vietos skrandyje jie užima mažai, todėl nesunku jų prisivalgyti gerokai per daug. Tuo tarpu kalnas salotų ir vizualiai sudaro įspūdį, kad valgote daug, ir užpildo skrandį. Tokia ir yra pagrindinė volumetrinės dietos taisyklė – rinktis dideles nelabai kaloringų produktų ar patiekalų porcijas.

Pasak daktarės B. Rolls, produktai, kurie turi daug vandens ir nevirškinamų skaidulų suteikia mums sotumo jausmą, ir tai padeda kontroliuoti apetitą. Taip ir „apgauname” savo organizmą - pilnas skrandis signalizuoja, kad suvalgėme daug, tačiau nesuvartojame tiek daug kalorijų, kaip tuo atveju, jei valgytume mažesnes porcijas labai kaloringo maisto. Volumetrinė mityba nedraudžia valgyti jokių produktų, tačiau rekomenduoja, kam reikia teikti pirmenybę, jei norite kontroliuoti svorį.

Pagal šios mitybos principus maisto produktai dalijami į keturias kategorijas:

I kategorijai priskiriami rekomenduojami produktai (didelio tūrio, mažai kaloringi): nekrakmolingos daržovės ir vaisiai, liesas pienas, jogurtas, rūgpienis, skystos sriubos.
II kategorija - tai krakmolingos daržovės ir vaisiai, grūdai ir kruopos, liesa mėsa, ankštinės daržovės ir tokie patieklai kaip troškiniai ar kuskuso salotos.
III kategorijai priskiriami tokie kaloringesni ir labiau koncentruoti produktai kaip riebi mėsa, sūris ir tokie patiekalai kaip pica, keptos bulvės, duona, bandelės, ledai ir pyragai bei apkepai.
Na, o paskutinė, IV kategorija - tai labai didelio tankio produktai ir gaminiai - traškučiai, saldainiai, džiovinti vaisiai, džiovinta mėsa, dešros, sausainiai, riešutai, sviestas ir sviestinė tešla, aliejus, kurių net mažame kiekyje yra labai daug kalorijų. Laikantis volumetrinės dietos leidžiama beveik neribotais kiekiais vartoti I ir II kategorijos produktų, saikingai mėgautis III kategorijos patiekalais ir produktais, ir vengti esančių IV kategorijoje.

Įvertinę tokį mitybos režimą, specialistai išskiria keletą jo trūkumų ir privalumų.

Privalumai:

Nėra draudžiamų produktų, nereikia skaičiuoti kalorijų ar praleisti valgymų
Nebrangu - nereikia jokių specialių ingredientų ar papildų
Nekamuoja alkis, nes neribojamas maisto kiekis
Nedraudžiama valgyti kavinėse
Pakankama produktų įvairovė, lengva improvizuoti gaminant namuose
Suderinama su sveikos mitybos principais - rekomenduojama daug daržovių, neperdirbtų produktų

Trūkumai:

Kadangi pagrindiniai rekomenduojami produktai yra nekaloringi ir lengvai virškinami, sotumo jausmas ilgai netrunka
Didelis skysčių ir skaidulų kiekis gali kelti sunkumo, nemalonaus pilnumo jausmą
Suvartojant daug skysčių (vaisių, vandeningų daržovių, sriubų ir pan.) padažnėja poreikis šlapintis
Jei jūsų tikslas - plokščias pilvas, ši mityba gali netikti, nes jos esmė kaip tik yra pripildyti skrandį - gali kamuoti pilvo pūtimas ir jau minėtas sunkumo pojūtis
Patariama riboti kai kurių maistingų produktų vartojimą, pvz., riešutų, aliejų, todėl gali pritrūkti “gerųjų” riebalų

Ar ši dieta tinka visiems? Iš esmės taip, nes ji nėra labai griežta ir nieko per daug neriboja. Kita vertus, kai kuriais atvejais taip maitintis gali būti sunku - sunkiai dirbant fiziškai ar daug sportuojant ir pan. vien lengvi daržovių patiekalai, liesa mėsa ar kefyras kad ir kokias dideles porcija suvalgytume, nesuteiks sotumo, gali vis tiek kamuoti alkis, ypač jei persistengsite ir valgysite vien I ir II kategorijos produktus. Be to, maitinantis vien vaisiais, daržovėmis ir kefyru, gali pritrūkti maisto medžiagų - jei volumetrinę mitybą norite praktikuoti ilgai, reikėtų pasitarti su profesionaliu dietologu, galbūt kreiptis į specialistą, kuris sudarytų visavertį mitybos planą, ir jo laikytis.

Vis dėlto galima pasiskolinti keletą volumetrinės mitybos idėjų - įsidėti į lėkštę daugiau salotų, užkandžiauti, vaisiais ar jogurtu, o ne traškučiais, ir prieš pagrindinį patiekalą suvalgyti sriubos, kad užpildytumėte skrandį, bus tikrai naudinga. Prisiminkite - mūsų proseneliai pietus ar vakarienę pradėdavo būtent nuo skystos sriubos - alkio kirminui numarinti!

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite