REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2019 m. Spalio 15 d. 15:07

Vilniaus rajonas su Gineso rekordu

Vilnius

Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt


103155

Vilniaus rajono ir Lenkijos mokiniams kartu pavyko pasiekti Gineso rekordą. Istorinę sėkmę jaunuoliai pasiekė dalyvaudami didžiausioje pasaulyje ateities technologijų pamokoje. Pamoka vienu metu vyko 64 mokyklose Lietuvoje (tik Vilniaus rajone) ir Lenkijoje. Joje dalyvavo 1793 mokiniai. Prie akcijos prisijungė 29 Vilniaus rajono mokyklos: lietuvių ir lenkų mokomosiomis kalbomis.

Akcijos „Code& Share. Programuok su klase“ sumanytojai siekia nuo mažens įskiepyti mokiniams domėjimąsi mokslu ir skaitmeninėmis technologijomis. Rekordą mokiniai pasiekė 2018 metų gruodžio 11 dieną. Rugsėjo pabaigoje rekordą patvirtinantis sertifikatas iš Guinness PLC biuro Londono pagaliau pasiekė Vilniaus rajono savivaldybę.
Nekasdienis požiūris ir sunkus darbas

Iniciatyvos autorius, Architects PL fondo pirmininkas – Sebastian Grabowski, vertindamas istorinę šio įvykio sėkmę, pasakė: „Vienas didžiausių šios iniciatyvos privalumų, kuriuo asmeniškai labai didžiuojuosi, yra Lietuvos ir Lenkijos vaikų integracija per naujųjų technologijų sritį. Tai būtent tos sritys, kurios per ateinančius kelerius metus keis mūsų pasaulį. Todėl nuoširdžiai dėkoju visiems įsitraukusiems į šią iniciatyvą, kadangi ji apima kelis svarbius aspektus – tiek technologinius, tiek socialinius“. S. Grabowski taip pat pabrėžė ir įvertino visų Vilniaus rajono savivaldybės darbuotojų ir mokytojų įdėtą sunkų darbą, nekasdienį požiūrį ir jų įsitraukimo į projekto veiklas svarbą.

„Code& Share. Programuok su klase“ akciją Vilniaus rajone globojo pati merė Marija Rekst.

Vilniaus rajono mero pavaduotojas Robert Komarovski koordinavo projekto veiklas Lietuvoje. Džiaugdamasis Vilniaus rajono ir partnerių iš Lenkijos bendradarbiavimo rezultatais, mero pavaduotojas prasitarė svarstantis inicijuoti ir kitus projektus. „Bendradarbiavimas su partneriais iš Lenkijos teikia visokeriopus rezultatus. Mes ne tik įgyvendiname tarptautinius projektus, bet ir pasiekėme svarbių tarptautinių pasiekimų. Kartu su partneriais, tarp jų ir Architects PL fondo vadovu Sebastianu Grabowski, jau aptarinėjame kitus sumanymus. Labai motyvuoja nepaprastas mūsų mokinių aktyvumas ir noras švietimo įstaigose diegti šiuolaikinius mokymo metodus. Norime paskatinti mokinius naudoti naujausias technologijas taip, kad būtų kuriama ne tik jų, bet ir jų aplinkos pridėtinė vertė“, – pasakė jis.

Akcijos iniciatorius taip pat išreiškė norą toliau bendradarbiauti su Vilniaus rajono savivaldybe. „Tikiu, kad pasiekėme abipusę sėkmę ir sukūrėme labai tvirtą pagrindą įgyvendinti kitus ateities projektus“, - sako S. Grabowski.

Nemenčinės Konstanto Parčevskio gimnazijos direktorius Tadeuš Grigorovič kaip didelę garbę vertina mokyklos dalyvavimą projekte ir jo tarptautinį mąstą. „Žinia apie mūsų dalyvavimą šioje neįprastoje pamokoje įsimins ilgam ir bus perduodama iš kartos į kartą. Tokia neįprasta ugdymo forma leido paįvairinti mokymo procesą, suteikė mokiniams galimybę kitu kampu pažvelgti į informatiką“, - sako gimnazijos vadovas, kuri vienintelė Lietuvoje praėjo atranką ir galėjo dalyvauti pirmajame bandyme pasiekti Gineso rekordą.
Pirmasis bandymas

Per pirmąjį bandymą 2017 metais iniciatyvos autoriai daugiausia dėmesio skyrė mokymuisi programuoti. Tuomet siekiančius Gineso rekordo mokinius ir Lietuvos ir Lenkijos aplenkė mokiniai iš JAV, kur vienu metu programavo net 7 000 mokinių iš vos ... dviejų mokyklų!

Nepasidavė

Lenkijos ir Lietuvos partneriai nepasidavė ir po metų antrą kartą pamėgino pasiekti garsųjį Ginesą. 2018 metais per antrąjį bandymą didžiausias dėmesys buvo skiriamas su skaitmenine visuomene susijusiems klausimams. Technologijos šiandien yra skaitmeninės pertvarkos dalis viešojoje ir privačioje erdvėje. Būtina kalbėti jauniems žmonėms apie pasaulines tendencijas ir galimybes, susijusias su technologijų plėtra. Šios žinios gali padėti jiems suprasti skaitmenizacijos vaidmenį, daugiau sužinoti apie ateities profesijas ir priimti teisingus sprendimus suaugus.

Pamokos dalyviai įgijo žinių apie tokias modernias technologijas kaip daiktų internetas, dirbtinis intelektas, robotika ir išmaniųjų miestų sprendimai. „Mes keliame šiuos klausimus, nes norime parodyti jauniems piliečiams modernios ir skaitmeniškai išsivysčiusios visuomenės vystymosi kryptį“, - aiškina idėjos autorius.

100 metų Lenkijos ir Lietuvos laisvės

Minėdami 100-ąsias Lenkijos ir Lietuvos nepriklausomybės atgavimo metines, autoriai akcentavo laisvės mokytis, įgyti žinias, teisės tobulėti idėją. Visi paminėti aspektai - tai pagrindiniai modernios valstybės principai. Verta paminėti, kad norą dalyvauti pamokoje išreiškė daugiau kaip 100 švietimo įstaigų iš Lenkijos ir Lietuvos. Po patikrinimo jų liko 64.
Dalytis žiniomis

Projektas „Code & Share“ buvo sukurtas siekiant dalytis žiniomis, kurios užtikrina socialinę plėtrą. Mokykloje gaunamas išsilavinimas ne visada sugeba greitai reaguoti į kintančius skaitmeninės kompetencijos poreikius. Atsižvelgdami į jos svarbą ateities darbo rinkai ir į skaitmeninių technologijų įtaką pramonės plėtrai, akcijos sumanytojai siekia stiprinti mokinių skaitmeninius įgūdžius. Tuo pačiu nori gilinti tėvų žinias apie pagrindines technologinės plėtros kryptis ateinančiais metais.

Išsamesnė informacija apie projektą pateikiama: http://www.programujzklasa.pl/index.html

Artimiausiu metu Vilniaus rajono savivaldybės vadovybė įteiks diplomus mokykloms (lietuvių ir lenkų), kurios dalyvavo neįprastoje, Gineso rekordą atnešusioje pamokoje. Apie renginį informuosime.

Kalbant apie rekordus ir bendradarbiavimą, verta paminėti, kad Vilniaus rajono savivaldybė yra neoficiali Lietuvos rekordininkė pagal užsienio partnerių skaičių - bendradarbiauja su apie 40 partnerių užsienyje.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA