REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Verslas2019 m. Rugpjūčio 2 d. 09:50

Vertikaliai integruotas verslo modelis – kas tai?

Šiauliai

Jurgita KastėnėŠaltinis: Etaplius.lt


93485

Šį pavasarį „Utenos trikotažui“ suteiktas socialinės atsakomybės SA8000:2014 sertifikatas. Tokį naujausios versijos sertifikatą yra gavusios aštuonios Lietuvos įmonės ir tik dvi iš jų dirba tekstilės srityje. Toks sertifikatas įrodo, kad laikomasi visų socialiai atsakingai įmonei keliamų reikalavimų ir to paties reikalaujama iš verslo partnerių: tiekėjų, užsakovų, subrangovų ir pan.

Tokios įmonės ne tik laikosi galiojančių teisės aktų nuostatų, pavyzdžiui, užtikrina saugią ir sveiką darbo aplinką, bet ir nusistato aukštesnius, nei nustatyta teisės aktuose, įmonės veiklos tikslus, savo veikloje ir verslo strategijoje vadovaujasi tiek mūsų šalies teisės aktuose, tiek tarptautiniuose ir Europos Sąjungos dokumentuose nustatytais pagarbos aplinkosaugos, etiniais, žmogaus teisių ir vartotojų interesų apsaugos principais.

Įsipareigojimas ekologijai – vienas iš pagrindinių reikalavimų socialiai atsakingai įmonei

Be tekstilės inovacijų, kurios pastaruoju metu išskirtinai nukreiptos į ekologišką ir tvarią gamybą, globaliu mastu veikiantys pardavimo partneriai vertina vertikaliai integruotą verslo modelį, kuomet viskas – nuo dizaino koncepcijos ir verpalo iki galutinio produkto, paruošto dėvėjimui, – sukuriama po vienu stogu.

Aplinkosaugos organizacija „Greenpeace“ praėjusių metų vasarą paskelbė ataskaitą, kurioje pateikiami švarios mados kampanijos „Detox“ pasiekimai pavojingų cheminių medžiagų valdymo srityje. „Utenos trikotažas“ yra vienintelė šioje kampanijoje dalyvaujanti Lietuvos bendrovė ir viena iš kelių, kuriose veikia vertikaliai integruotas gamybos ciklas, t. y. po vienu stogu vykdomi visi gamybos procesai nuo medžiagų gamybos iki galutinio produkto, paruošto dėvėjimui. Įmonės personalo vadovė Sandra Vireikytė sako, kad šiais laikais tai yra gana retas reiškinys – dažniausiai mados kūrėjai savo procesus paskirsto per skirtingas šalis ir verslo partnerius, o tai ilgina gamybos trukmę ir didina įvairių rizikų galimybes. „Utenos trikotaže“ viskas daroma vienoje vietoje, todėl bendrovė gali efektyviau kontroliuoti gamybos procesą ir užtikrinti savo produkcijos kokybę visuose gamybos etapuose. Be to, pasaulinės mados tendencijos vis labiau gręžiasi į sąmoningą, aukštais ekologijos ir darbo etikos standartais grindžiamą gamybą“, – sako personalo vadovė.

Nuo projekto pradžios 2011 m. prie „Detox“ prisijungė per 80 įvairių sričių tekstilės bendrovių, gaminančių arba prekiaujančių aukštosios mados, sporto, laisvalaikio ir kitais tekstilės produktais. Jų gretose gausu garsių prekių ženklų, tokių kaip „Burberry“, „Valentino“, „Nike“, „Levi’s“ ir kt.

Pasak S. Vireikytės, šiuo metu „Utenos trikotažas“ jau yra įgyvendinęs apie 95 proc. kampanijos reikalavimų, kurių pagrindas – iš visų gaminamos produkcijos gyvavimo etapų – pradedant gamyba, baigiant produkcijos dėvėjimu ir perdirbimu – eliminuoti 11 „Greenpeace“ identifikuotų nepageidaujamų cheminių medžiagų grupių. „Šiuo metu „Utenos trikotažui“ liko eliminuoti tik vieną medžiagų grupę iš visų 11. Nors randamas jos kiekis yra mažesnis, nei leidžiama norma geriamajam vandeniui, pagal griežtus „Detox“ reikalavimus iki 2020 metų planuojama pasiekti nulinę reikšmę“, – sako S. Vireikytė.

Padeda įmonėms laikytis atsakingo verslo principo

Europos bendradarbiavimo plėtros organizacija (EBPO), kurios narė yra ir Lietuva, sukūrė nacionalinių koordinacinių centrų tinklą, kurio vienas iš tikslų – padėti įmonėms laikytis atsakingo verslo elgesio. Lietuvos nacionalinio koordinacinio centro pirmininkas Andrius Bambalas sako, kad, stebint šalyje veikiančių įmonių vykdomą atsakingo verslo politiką, matyti, jog neretai jai yra priskiriamos veiklos, kurios iš tikrųjų nėra atsakingas elgesys. Tai neretai yra painiojama su socialinių įmonių vykdomomis veiklomis arba tiesiog įmonės tą faktą, kad savo veikloje laikosi teisės aktų nustatytų reikalavimų, prilygina atsakingam verslui, nors tokio verslo esmė – daryti daugiau, nei iš jo yra reikalaujama.

Kartu EBPO yra parengusi sektorines gaires, kurios yra skirtos konkrečių sektorių tiekimo grandinių patikrinimui, įskaitant ir išsamaus patikrinimo rekomendacijas dėl atsakingų drabužių ir avalynės sektoriaus tiekimo grandinių.

Atsakingo verslo bei įmonių socialinės atsakomybės klausimai įtraukti ir į šios Vyriausybės darbų programą. Joje numatyta socialinės atsakomybės ir socialinės partnerystės sampratos sklaida, o darbdaviai ir verslo atstovai raginami prisidėti prie socialinės ir fizinės aplinkos gerinimo.

logotipas-pagrindinis-01-111.jpg

esfivp-i-1.jpg

Užsakymo nr. 85474

reklama



REDAKCIJA REKOMENDUOJA