REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2019 m. Liepos 9 d. 10:38

Vasaros stovyklėlė bibliotekoje – turiningam vaikų laisvalaikiui

Šiauliai

anonymous anonymousŠaltinis: Etaplius.lt


90655

Prasidėjus vaikų vasaros atostogoms, pradedama galvoti, kokių veiklų galima pasiūlyti mažiesiems, kad jų atostogų laikas būtų kuo įdomesnis, naudingesnis, turiningesnis. Apie mažųjų poilsiautojų laisvalaikį pagalvojo ir Šiaulių miesto savivaldybės viešoji biblioteka. Siekiant didinti vaikų užimtumą atostogų metu, skatinti jų kūrybiškumą, bendruomeniškumą, prasmingą laisvalaikio praleidimą, bibliotekoje, „Saulės“ filiale (K. Korsako g. 10) jau antrąkart buvo organizuota nemokama vasaros stovyklėlė 6–12 metų vaikams „Vasaros linksmadieniai bibliotekoje“, kurią šiemet finansavo Šiaulių miesto savivaldybė.


Foto galerija:

5d243af93f90b.jpg
5d243af9eb778.jpg
5d243af9eff73.jpg
5d243afa86891.jpg
5d243afa892bc.jpg
5d243afb088b6.jpg
5d243afb18f78.jpg
5d243afb80d04.jpg
5d243afb9284b.jpg

Stovyklėlė sulaukė didelio susidomėjimo

Vos paskelbus registraciją į stovyklėlę, visos vietos buvo bemat užpildytos. Birželio 10–liepos 5 dienomis vykusiuose užsiėmimuose sudalyvavo 57 vaikai. Veiklos buvo organizuojamos keturiomis pamainomis, kiekvienoje pamainoje lankėsi 12–17 stovyklautojų. Kiekviena diena buvo skirta skirtingoms veikloms: per savaitę vaikai išbandė įvairius užsiėmimus.

Pirmoji diena skirta žaidimams

Į stovyklėlę susirinkę vaikai pirmiausia buvo kviečiami susipažinti vieni su kitais žaidžiant linksmąjį susipažinimo žaidimą, kurio metu mažieji sužinojo ne tik vieni kitų vardus, bet ir mėgstamus dalykus. Siekiant geriau įsiminti naujųjų draugų veidus, stovyklautojai įsijautė į dailininkų vaidmenį ir piešė neįprastus linksmuosius savo portretus. Artimiau susipažinę visi sužaidė draugišką Xbox boulingo turnyrą, taip pat išbandė kitus bibliotekoje esančius žaidimus: pramogavo prie interaktyvių grindų ir stalų, žaidė oro ritulį, stalo futbolą ir kitus stalo žaidimus. Didelio susidomėjimo sulaukė ir meno terapijos užsiėmimai ant magiškų šviečiančių stiklo molbertų bei smėlio ir šviesos spalvų staliukų. Visi šie užsiėmimai – ne tik įdomus laisvalaikio praleidimas, bet ir puikus būdas atsipalaiduoti, lavinti vaizduotę, kūrybiškumą, gilinti savo žinias tiesiog žaidžiant.

Kūrybinių užsiėmimų įvairovė

Stovyklėlės metu didelis dėmesys buvo skiriamas vaikų kūrybiškumui, bendruomeniškumui lavinti, todėl dalyviai buvo kviečiami drauge gaminti įvairius kūrybinius darbelius. Kiekvienas turėjo galimybę pasigaminti sau išskirtinį, vardinį krepšį, dekoruojant jį mėgstamomis spalvomis, piešiniais. Įtraukiantis buvo ir streso kamuoliukų, neįprasto plastilino gamybos procesas, piešimas ant veidukų ir rankyčių. Smagi buvo komiksų kūrimo veikla, kurios metu vaikai buvo supažindinti su komiksų menu, jo istorija bei pakviesti sukurti savo komiksą. Pasak vaikų, bene labiausiai juos sužavėjo tapymo ant vandens ir emocinio intelekto lavinimo – Ebru meno – užsiėmimas, kurio metu VšĮ „Meda Project“ edukatorė Eglė papasakojo apie Ebru meno kilmę ir istoriją bei pakvietė išbandyti tapymo ant vandens techniką ir išvysti, kaip vanduo reaguoja į kintančias emocijas. Vaikai tapė piešinius, kurie nuo vandens paviršiaus buvo perkelti ant būsimų knygų skirtukų. Ebru menas kiekvienam dalyviui leido įsijausti į savo emocijas ir pasijusti unikalia asmenybe.

Bibliotekos erdvės pritaikytos asmeniniam tobulėjimui

Šiaulių miesto savivaldybės viešajai bibliotekai, kartu su Jelgavos miesto biblioteka ir Liepojos centrine moksline biblioteka (Latvija) vykdant Interreg 2014-2020 m. Interreg V-A Latvijos ir Lietuvos bendradarbiavimo per sieną programos projektą „Inovatyvių bibliotekos sprendimų skirtingoms kartoms plėtra pasienio regione“, Nr. LLI-110, įkurtos naujos erdvės – Užsienio kalbų mokymosi centras ir Šeimų erdvė – leidžia pasiūlyti dar daugiau paslaugų bibliotekos lankytojams. Stovyklėlės dalyviai taip pat turėjo galimybę ne tik pramogauti Šeimų erdvėje, bet ir išbandyti Užsienio kalbų mokymosi centre įdiegtą savarankišką užsienio kalbų mokymosi programą „EuroTalk Interactive“, su kuria mokymasis yra nenuobodus, žaismingas ir įtraukiantis. Mažieji stovyklautojai norėjo išmokti įvairių kalbų: vieni mokėsi anglų, kiti – rusų, ispanų, vokiečių, italų, prancūzų, netgi latvių kalbų pradmenų. Kalbinius įgūdžius vaikai galėjo įtvirtinti ir žiūrėdami 3D filmus – stovyklėlės dalyviai pasijuto tarsi tikrame pritemdytame kino teatre su kino užkandžiais.

Po stovyklėlės – vaikų šypsenos ir teigiami atsiliepimai

Pasibaigus stovyklėlės kiekvienos pamainos savaitei kaskart užvaldydavo jausmas, kad ši savaitė prabėgo pernelyg greitai. Pasak vaikų, stovyklėlė buvo įdomi, įtraukianti ir juos nustebino edukacinių užsiėmimų gausa. Pasiteiravus, kas labiausiai stovyklėlėje patiko, kai kurie vaikai išskyrė konkrečius užsiėmimus, kiti teigė negalintys išskirti vienos veiklos, nes viskas jiems čia buvo labai įdomu ir naudinga: „Ši stovykla yra tiesiog nuostabi. Joje mes daug ką veikėme, piešėme ant krepšių“; „Man labiausiai patiko kino diena, kai žiūrėjome filmą ir dažėme ant rankų, veidų“; „Man šioje stovykloje labiausiai patiko, kai piešėme ant vandens. Nes tą darbą reikia daryti labai atsargiai ir būtinai klausyti, ką sako mokytoja. Manau, kitais metais sugrįšiu į šią stovyklą. Ir tikrai rekomenduoju šią stovyklėlę“; „Man stovyklėlėje patiko viskas. Tikrai maloni mokytoja. Norėčiau, kad ši veikla testųsi“; „Man labai patiko viskas, čia smagu, draugiški vaikai, puiki mokytoja, šaunios veiklos“. Ne vienas stovyklėlės dalyvis teiravosi, ar kitais metais vėl bus organizuojama panaši stovyklėlė, ir prisipažino, kad vėl norėtų joje sudalyvauti.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA