Angle down Atgal

Vairavimo egzaminas Šiauliuose: iš pirmo karto išlaiko trečdalis

Teorijos ir praktikos egzaminų išlaikymo statistika neblizga nei Šiauliuose, nei visoje Lietuvoje.

2018 m. „Regitroje“ B kategorijos teorijos egzaminą iš pirmo karto išlaikė 53,13 proc. asmenų, Šiauliuose – 51,69 proc. Palyginti, 2017 m. bendras teorijos egzamino pirmuoju bandymu išlaikymo procentas siekė 57,08 proc., o Šiauliuose – 55,01 proc.

Kalbant apie B kategorijos praktikos egzaminą, jį pernai „Regitroje“ iš pirmo karto su mechanine pavarų dėže išlaikė 39,28 proc. asmenų, su automatine – 42,45 proc. O Šiauliuose – atitinkamai 35,36 proc. ir 36 proc. Palyginti, 2017 m. bendras praktikos egzamino pirmuoju bandymu su mechanine pavarų dėže išlaikymo procentas siekė 38,46 proc., automatine – 40,93 proc. Šiauliuose – atitinkamai
34,11 proc. ir 35,29 proc.

Teorijos egzamino metu dažniausiai pasikartojančios klaidos yra susijusios su eismo įvykių prevencija, pavyzdžiui, kokių atsargumo priemonių imtis, išlipant iš automobilio. Taip pat neretai egzaminuojamiesiems trūksta žinių apie transporto priemonės naudojimą, atsižvelgiant į aplinką, t. y. sustojimą ir stovėjimą, kelio ženklus, ženklinimą bei eismo reguliavimo signalus.

O praktikos egzamino metu egzaminuojamųjų klaidos yra skirstomos į nekritines ir kritines klaidas. Nekritinės klaidos – tai toks veiksmas, kuris parodo nepakankamą egzaminuojamojo įgūdžių lygį, bet vienas pats nekelia grėsmės jokiam eismo dalyviui ar netrukdo saugiai valdyti transporto priemonės arba, kitaip tariant, nesudaro potencialiai pavojingos situacijos.

Dažniausios pasitaikančios nekritinės klaidos, laikant B kategorijos praktikos egzaminą, yra šios: egzaminą laikantis asmuo tinkamai neparodo posūkio signalo, kai tai būtina, be reikalo užgesina variklį, pasirenka netinkamą pavarą, tačiau dėl to nesudaro potencialiai pavojingos situacijos. Taip pat nesižvalgo per atitinkamą petį bei netikrina per užpakalinio vaizdo veidrodžius nematomos kelio dalies, apvažiuodamas kliūtį, persirikiuodamas į kitą eismo juostą ir pan.

Be šių klaidų, praktinio egzamino metu yra fiksuojamos ir kritinės klaidos. Tai veiksmai, kurie parodo nederamą egzaminuojamojo įgūdžių lygį arba neatsargumą kitų eismo dalyvių atžvilgiu. Kritinėmis klaidomis laikomos ir tokios situacijos, kurios gali kelti arba kelia grėsmę bet kokiam eismo dalyviui arba trukdo saugiai valdyti transporto priemonę. B kategorijos praktikos egzaminą laikantys asmenys dažniausiai padaro šias kritines klaidas: nepaiso eismo reguliavimo signalo, kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų, nepraleidžia transporto priemonės ar kitų eismo dalyvių. Neretai kritinė klaida fiksuojama ir kai egzaminuotojui tenka žodžiu ar fiziškai įsikišti, kad būtų išvengta eismo įvykio.

„Etaplius“ informacija

Vairavimo instruktoriaus komentaras
Vertėtų atsisakyti egzaminų laikymo „va bank“

Vairavimo mokyklos „Vairoteka“ vadovas, instruktorius Darius Andrulis dalijasi per dešimtmetį sukaupta patirtimi: kokių klaidų dažniausiai daro mokinukai ir kodėl vairavimo kursus verta lankyti žiemą?

– Po kiekvieno važiavimo su mokiniais aptariame jų klaidas, pasikalbame ir po egzaminų. Dažniausios klaidos: būsimieji vairuotojai nepastebi kelio ženklų, ypač pasukę už sankryžos, jiems trūksta atidumo, stebint pėsčiuosius, – labiau rūpi, ar kelias švarus, ar be kliūčių. Dažnas nepasirenka saugaus greičio ir tinkamos eismo juostos, nesilaiko saugaus atstumo nuo kitų eismo dalyvių, netgi bortelių.

Pastebėjau, kad egzistuoja dvi mokinių grupės: vieni paiso instruktorių nuomonės, supranta, kad dar reikia tobulinti vairavimo įgūdžius, pasivažinėti su šeimos nariais arba pasiimti papildomų pamokų. Kiti priešingai – eina „va bank“, bando rizikuoti. Tas rizikavimas atsiliepia egzaminų išlaikymo rezultatams.

Žiemą taip pat išryškėja skirtingi mokinių požiūriai. Vieni suvokia, kad, esant sniegui, ledui, reikia važiuoti atsargiau, laikytis saugaus atstumo, kiti vairuoja, nekreipdami dėmesio į oro sąlygas. Tuomet tenka pristabdyti, pamokyti, paaiškinti.

Nereikėtų bijoti lankyti vairavimo kursų žiemą. Savo mokiniams sakau, kad tuomet jie gali važiuoti šiek tiek lėčiau, ramiau – juk daugelis iš pradžių bijo greičio. Be to, susidūrę su sudėtingomis sąlygomis, visam gyvenimui įsimena, kad žiemą skubėti nėra kur. O tie, kurie mokėsi vairuoti vasarą, kartais per sniegą važiuoja pernelyg lengvabūdiškai.

UAB „Vairoteka“
Vytauto g. 67, Šiauliai
Tel. +370 672 87 000
www.vairoteka.lt

Reklama

comment Skaitytojų komentarai (2)

Taip pat skaitykite