Angle down Atgal

Uždegta žalia šviesa „nelemtam“ viadukui Zokniuose

Vakar Šiaulių miesto taryba pritarė projekto „Viaduko virš geležinkelio Šiaulių miesto Zoknių gyvenamajame rajone statyba“ įgyvendinimui. Tiesa, tokiu sprendimu liko patenkinti ne visi politikai: kai kurie abejojo projekto prasmingumu ir skaičiavo galimai veltui nueisiančius milijonus.

Pabrango dvigubai

2016 m. gruodį susisiekimo ministras patvirtino projektų sąrašą, kuriame buvo paminėtas viadukas virš geležinkelio Zoknių rajone. Tąkart viaduko statybos įkainotos 4 mln. Eur: 3,4 mln. iš ES fondų lėšų, likusieji 600 tūkst. Eur – iš Šiaulių miesto savivaldybės kišenės.

Per dvejus metus projektas „pabrango“. Pagal dabartinius skaičiavimus, jo statybos turėtų atsieiti daugiau kaip 8 mln. Eur. Spalį administracija kreipėsi į Susisiekimo ministeriją, prašydama padidinti ES lėšų dalį iki 6,9 mln. Eur. Atsakymas buvo neigiamas.

Kai kurie Tarybos nariai suabejojo, ar Savivaldybė išgalės įgyvendinti tiek lėšų pareikalausiantį projektą, ir ar jis apskritai reikalingas.

Geriau nedaryti negu daryti?

„Ir vėl tas nelemtas viadukas. Esame pastatyti į tokią kvailą padėtį: jeigu balsuosime prieš, negausime ES pinigų, jeigu už – liksime durniaus vietoje, nes labai brangu“, – vakarykščiame Tarybos posėdyje kalbėjo Gedeminas Vyšniauskas.

„Galvodamas apie pinigus, kurie skiriami šiam objektui, manau, kad juos būtų galima panaudoti daug racionaliau. Ypač, Savivaldybės lėšas. O tuos pinigus, kuriuos siūlo ministerija, būtų galima skirti jau esamiems viadukams“, – samprotavo Denis Michalenko.

Jam pritarė Danguolė Martinkienė: „Gal būtų galima kreiptis į ministeriją ir paklausti, ar šie pinigai galėtų būti nukreipti į mums svarbesnius tos pačios programos objektus? Nes ar šis projektas nėra toks, kurio miestui geriau nedaryti negu daryti?“

Apkaltino kenkiant miestui

G. Vyšniauskas taip pat užsiminė, kad vietoje viaduko galėtų būti tunelis. D. Michalenko iš viso abejojo viaduko Zokniuose būtinybe. „Vidiniam aplinkkeliui yra ir kitų variantų. Pavyzdžiui, galima drąsiai važiuoti Dubijos, Serbentų gatvėmis ir nereikia kišti tų milijonų ten, kur nereikia. Galbūt už tuos pinigus galėtume padaryti Serbentų gatvės tęsinį, o ne viaduką į niekur“, – sakė jis.

Toks D. Michalenko siūlymas sulaukė mero Artūro Visocko ir Tarybos nario Gintauto Lukošaičio reakcijos.

„Rugsėjį gavome ministerijos paklausimą apie šį projektą. Turėjome duoti atsakymą, bet išsiderėjome laiko. Daugiau atidėlioti negalime. Ar projektas naudingas, galime spręsti vien iš LEZ operatoriaus pastangų, nes jis savo lėšomis darė investicinį projektą. Aš manau, kad esame stebimi verslo. Negadinkime dar labiau miesto investicinio klimato“, – sakė A. Visockas.

„Čia yra visiškas kenkimas miestui. Kas balsuos prieš šitą sprendimo projektą, tas balsuos prieš verslą, investicijas, žmonių gerovę ir miesto plėtrą“, – šaukė Gintautas Lukošaitis.

Lubos – 30 proc.

Nežinia ar Tarybos nariai pabūgo jo žodžių, bet balsavusiųjų prieš neatsirado. 17 balsavo už tai, kad būtų teikiamas projektinis pasiūlymas ir paraiška gauti 2014–2020 m. ES fondų investicijas bei įgyvendintas projektas „Viaduko virš geležinkelio Šiaulių miesto Zoknių gyvenamajame rajone statyba“. 6 Tarybos nariai susilaikė.

Sprendimo projekte numatyta, kad Savivaldybė projektui įgyvendinti skirs 15 proc. lėšų, bet ne daugiau nei 30 proc. visų projekto išlaidų. Kadangi skaičiuojamoji viaduko kaina turėtų siekti apie 8,1 mln. Eur, 30 proc. išlaidų sudarytų apie 2,43 mln. Eur.

comment Skaitytojų komentarai (1)

Taip pat skaitykite