Uoste pavojingos keturios įmonės

Klaipėda
Egidijus Kuzmarskis. © Egidijaus JANKAUSKO nuotr.
Reporteris Ugnė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Apie pavojingus objektus Lietuvos uoste kalbamės su Egidijumi Kuzmarskiu, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Uosto režimo ir technologijų departamento direktoriumi.

Gal galėtumėte išvardinti, kokie Klaipėdos uoste objektai yra pavojingiausi civilinės saugos atžvilgiu.

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos administruoja valstybinės reikšmės ir pavojingų objektų registrą. Pagal Vyriausybės nutarimu patvirtintus kriterijus prie pavojingų objektų yra priskiriamos keturios Klaipėdos uoste veikiančios įmonės: AB „Klaipėdos nafta“, UAB Krovinių terminalas, AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco“) ir UAB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“. Tačiau tai nereiškia, kad visa įmonė yra pavojingas objektas. Pavojinga yra tik tam tikra jos teritorijos dalis, kur yra sandėliuojamos, laikomos tam tikros medžiagos.

Ar už pavojingus objektus atsako tik jų savininkai ar akcininkai, ar turi teisę kištis ir Uosto direkcija?

Vadovaudamiesi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto naudojimo taisyklėmis, uosto žemės naudotojai organizuoja ir atsako už civilinės saugos parengtį įmonėje. Tačiau, įvykus įvykiui jų teritorijoje, privalo informuoti Uosto direkcijos Uosto priežiūros skyriaus dispečerį-koordinatorių.

Kas privalo informuoti visuomenę apie pavojingą įvykį uoste? Kaip greitai tai turi būti padaryta?

Pagal LR civilinės saugos įstatymą Savivaldybės administracijos direktorius perspėja gyventojus apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją. Informacija turi būti teikiama visuomenei tik įvertinus situaciją.

Kokius pavojingus visuomenei įvykius Klaipėdos uoste išskirtumėte per pastaruosius 5 metus? Kokių priemonių po jų buvo imtasi?

Įvykių, pavojingų visuomenei, per paskutinius 5 metus Klaipėdos uoste nebuvo. Galima paminėti, kad kai kada, vykdant statybos darbus, uosto teritorijoje randama karo laikų sprogmenų, kurie gali kelti pavojų.

Ar visuose kituose uostuose yra pavojingų objektų ir juose naudojamos tokios pačios ar panašios apsaugos priemonės?

Kituose uostuose taip pat yra analogiškų terminalų. Perspėjimo sistema - sirenos, SMS žinutės - yra ta pati visame pasaulyje. Reikalavimai pavojingiems objektams kituose uostuose yra panašūs. Specialiuosius reikalavimus pavojingiems objektams kiekviena šalis nustato savo teisės aktuose.

Kodėl visuomenei neteikiama informacija apie pavojingus krovinius uoste?

Visuomenei teikiama informacija apie pavojingus objektus ir pavojingąsias medžiagas, pavyzdžiui, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie VRM tinklalapyje: vpgt.lt.

P. S. Patikslinsime, kad minėtame valstybinės reikšmės ir pavojingų objektų registre yra įregistruotas tik „Klasco“ Krovos terminalas, „Klaipėdos naftos“ Suskystintųjų gamtinių dujų terminalas ir Klaipėdos naftos terminalas. Savivaldybės pavojingų objektų sąraše, be jau minėtų, dar yra Klaipėdos kuro bazė (Priestočio g. 25), priklausanti AB „Lietuvos geležinkeliai“, ir UAB „Mestila“ (Kretainio g. 5).

Griežtai draudžiama „Vakarų eksprese“ paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo.