Tyrimas: Lietuvos gyventojai dažniau atsiskaito telefonu

Lietuva
Freepik.com nuotr.
Reporteris Agnė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Pastarąjį pusmetį vengdami kontakto šalies gyventojai dažniau atsisakė grynųjų pinigų ir rinkosi savitarną, atsiskaitė bekontaktėmis kortelėmis ir mobiliosiomis programėlėmis, rodo degalinių tinklo „Neste Lietuva“ užsakymu spalį atliktas tyrimas.

Tyrimo duomenimis, beveik 9 iš 10 šalies gyventojų yra linkę naudotis savitarnos paslaugomis, o kas ketvirtas vartotojas pripažįsta dažniau šį būdą pradėjęs rinktis per COVID-19 pandemiją.

Savitarna pasirenkama labiausiai dėl sutaupomo laiko (59 proc.), paprasto ir patogaus apmokėjimo (45 proc.), dalis gyventojų ją laiko higieniškesniu apsipirkimo būdu (14 proc.) ar ja naudojasi vengdami kontakto su personalu kasoje (14 proc.).

Degalinėse daugiau nei ketvirtadalis vairuojančiųjų rečiau arba išvis nebeatsiskaito grynaisiais (27 proc.), o 9 proc. vairuotojų mažiau arba išvis nebemoka už degalus fizinėse degalinių kasose.

Apmokėti už degalus kolonėlės savitarnoje yra linkę 6 iš 10 apklaustų vairuotojų, iš kurių 11 proc. atsiskaityti už degalus savitarnoje dažniau pradėjo būtent pandemijos metu.

„Patogus ir greitas apmokėjimas vartotojams tampa vis aktualesnis, o šiemet ypač išaugo ir saugos bei higienos veiksnių svarba. Siekdami pasiūlyti klientams patogų, fizinį kontaktą mažinantį ir aplinkai draugišką atsiskaitymo už paslaugas būdą, įdiegėme mobiliąją programėlę“, –sako „Neste Lietuva“ vadovas Markus Lindkvistas.

Kaip rodo tyrimas, atsiskaityti mobiliosiomis programėlėmis yra linkę 4 iš 10 gyventojų, o 12 proc. respondentų dažniau šį atsiskaitymo būdą rinkosi COVID-19 pandemijos metu.

Dažniausiai apklausti vartotojai tokiu būdu atsiskaito maisto prekių parduotuvėse (48 proc.) ir degalinėse (38 proc.), kiek rečiau – už energetikos (31 proc.), transporto (29 proc.), maisto pristatymo (25 proc.) ar taksi (24 proc.) paslaugas.

„Neste Lietuva“ užsakymu apklausą internete atliko tyrimų bendrovė „IntraResearch“. Spalį internete buvo apklausta reprezentatyvi 500 respondentų imtis.

ELTA