Tyrimas: kalėdinių dovanų klasika išlieka kvepalai, populiarėja elektronika

Vilnius
Reporteris Inga Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Įsibėgėjant kalėdinių dovanų paieškų karštinei, „Spinter“ tyrimų bendrovė perspėja, kad vyrai labiausiai nemėgsta gauti tekstilė, rankšluosčių ir patalynės (2 proc. neprieštarautų) , indų ir indų bei virtuvės rakandų (2,4 proc.). Tuo tarpu moterys mažiausiai norėtų gauti darbo įrankių (0,8 proc.) arba automobilių aksesuarų (1,5 proc.)

„Senukų“ užsakymu atlikta apklausa tik darsyk patvirtino, kad inovacijų amžiuje vis svarbesnę vietą žmonių gyvenime užima elektronika bei išmanūs daiktai. Rezultatai parodė, kad pageidaujamų dovanų sąrašuose itin aukštą vietą užima elektronikos prekės – jas labiausiai norėtų gauti beveik 26 proc. Lietuvos gyventojų. bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktoje Baltijos šalių apklausoje Lietuvos gyventojai atsakė, kokias kalėdinės dovanas šiemet norėtų gauti labiausiai.

„Lietuvių kalėdinių dovanų norai atspindi ne vienerius metus mūsų stebimą tendenciją – dauguma lietuvių artimiesiems dovanoja smulkią elektroniką. Pavyzdžiui, tėvams tai puikus metas atnaujinti savo atžalų išmaniuosius įrenginius“, – sako „Kesko Senukai Lithuania“ rinkodaros direktorė Jurga Petrauskienė.

Smulkią elektroniką, tokią kaip telefonai, ausinės, išmanūs laikrodžiai ir pan., norėtų gauti net 45 proc. apklaustųjų. Tuo tarpu kompiuterinės technikos – nešiojamų ar planšetinių kompiuterių – pageidauja 32 proc. respondentų.

Lietuvoje populiarėja ir dovanų namams kryptis. Dažniausiai smulkią elektroniką namams, kaip norimą Kalėdų dovaną įvardino moterys (59 proc.). Net 30 proc. apklaustų moterų norėtų gauti kavos aparatą, elektrinį virdulį ir panašią smulkią virtuvės techniką, 29 proc. moterų norėtų tokių buitinių prietaisų, kaip lygintuvai ar valymo prietaisai.

Tyrimo duomenimis, iš mados neišeina ir Kalėdų klasika – kvepalai. Kosmetikos ir parfumerijos prekes gauti norėtų 25 proc. respondentų. Šios kategorijos dovanų labiausiai norinčios įvardino moterys (32 proc.). Palyginimui, dovanų iš kosmetikos ir parfumerijos srities norėtų gauti perpus mažiau (18 proc.) apklaustų vyrų.

„Tradiciškai kalėdiniu laikotarpiu grožio priemones dažniau savo išrinktosioms perka vyrai. Nepaisant to, mėgstami kvepalai ar kremas, pirties kvapai ar kūno šveitikliai – praktiška ir saugi dovana bet kurios lyties atstovams“,– sakė rinkodaros direktorė.

Taip pat itin aukštas pozicijas užima ir prekybos centrų čekiai – juos gauti nori 20 proc. apklaustųjų (po 20 proc. vyrų ir moterų). Tuo tarpu ketvirtąją vietą užima knygos, jas per šias Kalėdas norėtų gauti net 19 proc. šalies gyventojų.

Apklausos duomenimis, moterys labiausiai norėtų gauti parfumerijos ir kosmetikos (31,7 proc.), knygų (24 proc.), kelionių (23 proc.), prekybos centrų čekių (20 proc.) elektronikos prekių (17 proc.), interjero ir dekoro detalių (16 proc.)

Tuo tarpu vyrai norėtų elektronikos prekių (35 proc.), prekybos centrų dovanų čekių (20 proc.), Parfumerijos ir kosmetikos priemonių (18 proc.), prekių, susijusių su pomėgiu (18 proc.), knygų (14 proc.).

„Apklausa atskleidė netikėtą faktą, kad moterims labiau patinka drabužius ir avalynę pirkti pačioms nei gauti dovanų, kadangi šios kategorijos dovanos, apklausos duomenimis, trečioje vietoje nuo galo“, – atskleidė J. Petrauskienė.